افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

توضیحات دولت در مورد پرداخت حق بیمه اجتماعی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409372
توضیحات دولت در مورد پرداخت حق بیمه اجتماعی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار تصویری از تصویب هیات وزیران مبنی بر واریز 9 درصد حق بیمه موضوع ماده 29 بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه داری کل کشور با عنوان ” بیمه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی» و جزئیات مربوط به آن، نگرانی بسیاری از کارشناسان تأمین اجتماعی، بازنشستگان و کارگران را گران کرده […]

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار تصویری از تصویب هیات وزیران مبنی بر واریز 9 درصد حق بیمه موضوع ماده 29 بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه داری کل کشور با عنوان ” بیمه درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی» و جزئیات مربوط به آن، نگرانی بسیاری از کارشناسان تأمین اجتماعی، بازنشستگان و کارگران را گران کرده است.

روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع کلیه علاقمندان می رساند:

بیانیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مصوبه اخیر دولت

این مصوبه توسط سازمان برنامه و وزارت بهداشت (نه وزارت تعاون) دولت پیشنهاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطابق دولت با پیچیدگی های اعمال این قانون که از سال 1354 تاکنون مسکوت مانده است مخالف است. زیرا به نظر این دولت اجرای این قانون مستلزم طراحی فرآیندی دقیق بین ارائه دهندگان خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، خزانه داری و دولت است. سازمان تامین اجتماعی مطابق در صورت تصویب این پیشنهاد در هیئت دولت باید به صراحت بگوییم که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، سازمان تامین اجتماعی امسال و سال های بعد دیگر هیچ پولی به بیمارستان های دولتی پرداخت نخواهد کرد و بدهی دولت مستقیماً توسط سازمان برنامه تسویه خواهد شد. بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

احمد شما می دانید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه مربوطه فهرست مطالبات سازمان تامین اجتماعی را تشریح کرد که در انتهای این مقاله آمده است. بر اساس این جدول، دولت در سال 1403 باید 357 میلیارد تومبه به تامین اجتماعی پرداخت کند. بیست و هفتم(27/9) این مبلغ سهم درمان مربوط به مدت اشتغال و بازنشستگی هر بیمه شده است. به این ترتیب بخشی از درمان به میزان بدهی جاری دولت در سال 1403 بالغ بر 119 میلیارد تومان خواهد بود. دولت می تواند این مبلغ را به حساب سازمان تامین اجتماعی یا خزانه واریز کند. این مبلغ تعهد دولت برای سال 1403 و سالهای بعد نیز می باشد. مطابق اهمیت درمان باید «9 بیست و هفتم» بدهی عمومی باید به حساب سازمان یا خزانه واریز شود. امسال هم همین کار انجام شد.

در شهریورماه امسال 13 میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی در قالب اوراق بدهی به تامین اجتماعی تحویل شد که بلافاصله به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

بنابراین دولت به جای این کار می تواند «9 بیست و هفتم» بدهی های خود را به حساب خزانه واریز کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.