افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

توصیه های طب ایرانی برای سلامت زنان.

  • کد خبر : 109185
توصیه های طب ایرانی برای سلامت زنان.

آفتاب نیوز: دکتر مهشید چایچی، پزشک و متخصص طب سنتی ایران با بیان اینکه زن محور سلامت خانواده است و تامین نیازهای جسمی و روحی این قشر از جامعه ضامن سلامت نسل های آینده است، اظهار داشت: این امر موجب شده است تا زنان و مردان به عنوان سلامتی و بهداشتی در خانواده ها عمل […]

آفتاب نیوز:

دکتر مهشید چایچی، پزشک و متخصص طب سنتی ایران با بیان اینکه زن محور سلامت خانواده است و تامین نیازهای جسمی و روحی این قشر از جامعه ضامن سلامت نسل های آینده است، اظهار داشت: این امر موجب شده است تا زنان و مردان به عنوان سلامتی و بهداشتی در خانواده ها عمل کنند. وی گفت: متأسفانه اکثر بانوان به سلامتی خود توجهی ندارند و باید در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند تا در مسیر سلامت و رشد قرار گیرند.

چایچی ادامه داد: در طب ایرانی مهم ترین راه حفظ سلامت ورزش است و اولین قدم در درمان بیماری ها تغییر رژیم غذایی با توجه به شرایط فرد است و در اکثر مواقع درمان دارویی و سایر روش ها در اولویت های بعدی درمانی قرار دارند. . به همین دلیل برای رسیدن به سلامت در ابعاد مختلف، این دو عنصر یعنی ورزش و رژیم غذایی از اساسی ترین اقدامات هستند.

وی خاطرنشان کرد: شش گام اساسی برای سلامت زنان در طب ایرانی وجود دارد. فرمود: غذای خود را با توجه به خصوصیات فردی (خلق) و شرایط خود انتخاب کنید. از خوردن غذاهای ناسالم و سریع غذا خوردن بدون جویدن غذای کافی خودداری کنید. در حین غذا خوردن، سعی کنید به مراحلی که هر یک از اجزای این نعمت خداوند از زمان تولیدش تا تبدیل شدن به غذایی که می خورید، طی کرده است. سپاسگزار باشید و از افکار و نگرانی های مزاحم دوری کنید.

این پزشک و متخصص ایرانی ادامه داد: اگر می خواهید سلامت جسم، ذهن و… را همزمان حفظ کنید؛ مطمئن شوید که در طول روز یک برنامه ورزشی برای خود دارید. ورزش تنها منبع تولید انرژی و گرمای درونی (گرمای غریزی) پس از تولد است که طول عمر و انرژی را فراهم می کند. بنابراین ورزش منظم را از دست ندهید. اگرچه مدت آن 5 تا 10 دقیقه است. دو مکان، پیاده روی سریع، حرکات کششی و حتی نشستن با تمرکز و توجه به تنفس بهترین ورزش برای خانم های پرمشغله است. به تدریج تعداد این پنج دقیقه را بین کارهای خود افزایش دهید تا به حداقل 45 دقیقه در روز برسید.

وی خاطرنشان کرد: خواب کافی و به موقع برای سلامتی ضروری است. وی تصریح کرد: توصیه می شود از حدود ساعت 22 تا کمی قبل از اذان صبح راحت بخوابید. اگر نوزادی دارید که شب‌ها به شما اجازه نمی‌دهد راحت بخوابید، وقتی او را در رختخواب می‌گذارید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید به یاد داشته باشید که کنترل بدن او را به دست می‌گیرید. هر چه احساس خستگی و ضعف بیشتری داشته باشید، کودک شما بیشتر بیقرار می شود زیرا احساسات شما ناخودآگاه به او منتقل می شود.

چایچی تاکید کرد: به جای اینکه کمبود خواب را تهدیدی برای سلامت جسمانی خود بدانید، این وضعیت را فرصتی برای سلامت روحی خود بدانید. سحر بهترین زمان برای گذراندن وقت با روح است. عبادت، قرآن خوانی، مطالعه، آرامش، تمرکز، نفس عمیق، در این ساعات آرام و بی دغدغه کودکان، احساس نشاط و سلامتی را در شما بیدار می کند.

چایچی با بیان اینکه زندگی هرکسی فراز و نشیب هایی دارد که اغلب خارج از کنترل اوست، گفت: همانطور که آگاهانه سعی می کنید شرایط خود را درک کنید و در آن شرایط بهترین کار را انجام دهید، فکر کنید این شرایط با قدرت بی نهایت برای شما فرستاده شده است. بنابراین می توانید آزمایش کنید و از این موقعیت درس های زیادی بیاموزید. یادت باشه چرا به این دنیا اومدی همه تهدیدها می توانند فرصت هایی برای رشد و توسعه شما باشند. پس با هوشیاری و قدرت روحی زیاد خود افسردگی، ترس و اضطراب را کنار بگذارید و به جلو حرکت کنید.

این پزشک و متخصص پزشکی ایرانی توصیه کرد: اگر در هر لحظه از زندگی خود احساس ضعف و ناامیدی می کنید، مشورت با پزشک را فراموش نکنید. همانطور که بدن شما در هنگام بیماری به پزشک نیاز دارد، ذهن و روح شما نیز به پزشک روحانی نیاز دارد.

و افزود: یکی از روش های تمرین معنوی این است که هر لحظه از نقش کاری که انجام می دهید در رشد معنوی خود آگاه باشید. آیا با تکامل شما همخوانی دارد یا خیر؟ اگر نه، واضح است که ادامه دادن به نفع شما نیست. غذاهای معنوی بسیار متنوع است. این ذهن شماست که به تغذیه روح شما از کوچکترین فعالیت روزانه کمک می کند، شاید به همین دلیل است که ارزش انجام نیت آن را دارد. نه تنها مطالعه، دعا و کمک به دیگران غذای معنوی است، بلکه بازی با کودک، آشپزی، تمیز کردن خانه، آرایش کردن، مراقبت از خود، رفتن به مهمانی ها و دیدار با دوستان قدیمی نیز می تواند غذای معنوی شما باشد. کافی است در انجام آن نیت درستی داشته باشید.

چایچی تصریح کرد: اگرچه آب و هوایی که در آن تنفس می کنیم و دنیای اطراف ما آلوده است، اما راه ساده ای برای در امان ماندن از آن آلودگی وجود دارد. تقویت سیستم دفاعی هوشمند بدن (طبیعت مدبر). این سیستم هوشمند با روش های دفعی بدن مانند ادرار، مدفوع، عرق، قاعدگی، اشک و سایر ترشحات بدن، مواد زائد را در صورت ناچیز بودن به راحتی از بدن خارج می کند. پس مراقب باشید که این مسیرها در بدن شما خوب و فعال باشند. در صورت بروز یبوست، قطع قاعدگی و اختلال در هر یک از مواد دفعی با پزشک مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.