افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

توسعه همکاری ایرانسل و شهرداری تبریز در توسعه فیبر نوری – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 384288
توسعه همکاری ایرانسل و شهرداری تبریز در توسعه فیبر نوری – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، طی مراسمی با حضور دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونین و مدیران ایرانسل و شهرداری تبریز. ادامه همکاری این دو گروه در زمینه فیبر نوری و توسعه زیرساخت های شهر هوشمند با امضای قراردادی جدید مورد […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، طی مراسمی با حضور دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونین و مدیران ایرانسل و شهرداری تبریز. ادامه همکاری این دو گروه در زمینه فیبر نوری و توسعه زیرساخت های شهر هوشمند با امضای قراردادی جدید مورد توافق قرار گرفت.

قرارداد جدید ادامه همکاری قبلی ایرانسل و شهرداری تبریز در زمینه اجرای فیبر نوری (لایه مترو) و با هدف اجرای پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTx) از ایرانسل در شهر تبریز

در این مراسم مدیر کل ایرانسل با اشاره به فعالیت این اپراتور در استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز اولین شهری است که قرارداد جامع فیبر نوری منعقد کرده و با اجرای این قرارداد جدید بین شهرداری تبریز و ایرانسل تمامی نقاط شهر به شبکه فیبر متصل خواهند شد. نوری مجهز شده و انتقال داده، صدا و مکالمه در این پلتفرم امکان پذیر خواهد بود.

وی کیفیت اجرای این پروژه را نیز برشمرد و ادامه داد: از نظر کیفی سعی شده است پروژه با بهترین مواد اولیه و صحیح ترین عملیات اجرایی با بالاترین استانداردهای موجود و افزایش تعداد کارگاه ها انجام شود. ، سعی کرده ایم سرعت اجرا را بهبود بخشیم.

شهردار تبریز در این جلسه با اشاره به قرارداد توسعه فیبر نوری (FTTx) در این شهر گفت: اینترنت پرسرعت یکی از موضوعات مهم در توسعه کسب و کار است که می تواند جهش مطلوبی در زمینه اشتغال ایجاد کند. برای توسعه پایدار شهر نیازمند پیاده سازی زیرساخت های هوشمند و ارائه خدمات هوشمند هستیم و شهرداری تبریز با امضای این قرارداد اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده است.

ایرانسل در قراردادی که در شهریور 1402 بین این اپراتور و شهرداری تبریز منعقد شد، تعهد اجرای 220 کیلومتر فیبر نوری در شهر تبریز را امضا کرد که 140 کیلومتر آن در فاصله زمانی تا امضای قرارداد تکمیل شده است. قرارداد. امروز صبح در این قرارداد جدید، توسعه 500 کیلومتر اینترنت پرسرعت از طریق فیبر نوری با سرمایه گذاری 14 میلیارد ریال برای مدت 3 سال در نظر گرفته شده است.

پیش از این در 7 اردیبهشت 1402 سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت فیبر نوری ایرانسل طی مراسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری موسوم به «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. ایرانسل به عنوان اولین شهر این سرویس را دریافت کرد. همچنین در بیست و ششم بهمن ماه 1402 پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTx) ایرانسل در شهر بابل استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات وقت به پایان رسید.

ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه 1403 سرویس فیبر نوری پرو (FTTX Pro) را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کند و با انجام تست سرعت، بالاترین سرعت اینترنت در شبکه فیبر نوری ایرانسل هنگام ثبت شماره بود. . بیش از 8 گیگابیت در ثانیه برای آشکار شدن.

ایرانسل نیز در مرداد 1402 موافقتنامه مجوز خدمات شبکه و ارتباطات یکپارچه (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست.

پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در مجموع در 105 شهر کشور از جمله ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر استان البرز، تبریز آذربایجان شرقی، پلدشت، شاهیندژ، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیلم، بندر دیر، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شهیدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، مشهدریزه، سبزوار، بردسکن، کاریز و صالح آباد از استان خراسان، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدیشهر استان سمنان، خرما، کوار، اردکان، شیراز، صدرا، مارودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، آستارا از استان گیلان، امیرکلا، بابل، جولی قائم شهر استان مازندران، محلات، دیلیجان، اراک و خمین استان مرکزی، اردستان، قهدریجان، خورزوق، خمینی شهر، ابریشم، داران و نجف آباد از استان اصفهان، ویس، ایذه، اندیمشک، شیبان، شوش، آبادان، کوهورتام. استان مرکزی استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، تاکستان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از کهگیلویه و بویراحمد، خرم آباد لرستان و استان لرستان. . و بستک از استان هرمزگان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.