افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

توسعه بنادر بونجی و سیریک؛ گامی کلیدی در توسعه سواحل مکران

  • کد خبر : 405966
توسعه بنادر بونجی و سیریک؛ گامی کلیدی در توسعه سواحل مکران

اطلاع رسانی کند بازار حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با اشاره به آخرین وضعیت بنادر شرق استان، گفت: بندر سیریک از نظر موقعیت جغرافیایی دور از دسترس است. ساحل مکران دومین بندر بزرگ استان پس از شهید رجایی است. وی افزود: پس از تاکید مقام […]

اطلاع رسانی کند بازار حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با اشاره به آخرین وضعیت بنادر شرق استان، گفت: بندر سیریک از نظر موقعیت جغرافیایی دور از دسترس است. ساحل مکران دومین بندر بزرگ استان پس از شهید رجایی است.

وی افزود: پس از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران، با تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی، اقداماتی برای محرومیت زدایی و ارتقای بنادر کوچک شرق استان هرمزگان از طریق هیات اجرایی انجام شد. ساماندهی بنادر و ناوبری در این منطقه.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه این بندر در ورودی تنگه هرمز و روبروی بندر فجیره امارات قرار دارد، ادامه داد: رشد اقتصادی بندر فجیره امارات متحده عربی نشان می دهد که بندر سیریک نیز همین قابلیت ها را دارد.

محمد حسینی تختی با اشاره به سرمایه گذاری هفت میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر سیریک، ادامه داد: از سوی دیگر، بندر سیریک در ابتدای دریای عمان است و تماما فارس است. بنادر خلیج فارس معاملات اصلی را در این بخش انجام می دهند.

وی گفت: بندر سیریک دارای 104 متر اسکله و عرشه، دو رمپ چند منظوره (ویژه کانتینرهای یخچالی، واگن ها و شناورهای باری دارای رمپ) و همچنین سه اسکله خدماتی است که در صورت وجود می تواند تعداد رمپ ها را افزایش دهد. افزایش ظرفیت در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و کاپوتاسیون کالا بسیار چشمگیر است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تاکید کرد: حدود یک سال است که این بندر برای انجام معاملات تجاری آماده شده و با افزایش 400 درصدی توان عملیاتی همراه بوده است.

محمد حسینی تختی با اشاره به ترخیص اولین محموله خودروهای وارداتی با تغییر رویه گمرکی از بندر سیریک تصریح کرد: وظایف گمرکی با همکاری خوب ناظر گمرکات استان انجام شده است.

وی با تشکر از استاندار هرمزگان برای حمایت از اقدامات لازم برای اعتلای بندر سیریک گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش کالاهایی مانند شن و ماسه، مواد معدنی، کانتینرهای یخچال دار، خودرو، حیوانات زنده، کالاهای عمومی، کالاهای دریایی و … در بندر سیریک

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به احداث بندر بونجی در شهرستان جاسک گفت: با راه اندازی سازمان بنادر در منطقه، بندری در 60 کیلومتری بندر سیریک در منطقه کوهستانی مبارکه ایجاد شد. ، در قالب توسعه بنادر اصلی کشور جانمایی شده و در مرحله مطالعه می باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: احداث بندر بونجی دومین اقدام اساسی سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق سواحل مکران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.