افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

توزیع کود اوره پس از 50 روز تعلیق آغاز شد

  • کد خبر : 335517
توزیع کود اوره پس از 50 روز تعلیق آغاز شد

به گزارش بازار، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: خوشبختانه تامین و توزیع کود اوره در سال جاری (1403) به میزان دو میلیون و چهارصد هزار تن از وزارت جهاد و کشاورزی به به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهادهای ذیربط به شرکت های پتروشیمی اوره ساز ابلاغ شده است. بنابراین […]

به گزارش بازار، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: خوشبختانه تامین و توزیع کود اوره در سال جاری (1403) به میزان دو میلیون و چهارصد هزار تن از وزارت جهاد و کشاورزی به به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهادهای ذیربط به شرکت های پتروشیمی اوره ساز ابلاغ شده است. بنابراین انشاءالله امسال با این میزان سهمیه اوره در بخش کشاورزی بتوانیم نیاز نیتروژن تمامی محصولات کشاورزی را در چارچوب الگوی کشت تامین کنیم.

وی در خصوص توقف تحویل سهمیه کود اوره توسط پتروشیمی های اوره ساز در حوزه کشاورزی گفت: پتروشیمی ها به دلیل نظارت و تعیین مطالبات خود از دولت به مدت 50 روز از تحویل کود اوره به بخش کشاورزی خودداری کردند.

وی افزود: مذاکرات، ارتباط با مراجع ذیربط و نظارت دائمی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت های پتروشیمی اوره ساز با هدف حذف کود اوره به بخش کشاورزی در نهایت به تصویب هیئت محترم وزیران منجر شد. در تاریخ سوم مرداد ماه 1403 و تعیین تکلیف شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده اوره و الزام آنها به تحویل کود اوره، منجر به تحویل کود اوره از بخش کشاورزی به بخش کشاورزی از هفته گذشته شد. ، و هم اکنون توزیع کود اوره در سراسر کشور طبق روال معمول انجام می شود. شبکه بزرگ تامین و توزیع کود کشاورزی این شرکت راه اندازی شده است.

رسولی گفت: بلافاصله پس از آغاز تحویل کود اوره توسط شرکت های پتروشیمی اوره ساز، در جلسه ای با حضور مدیران استانی و ستادی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، توزیع در اسرع وقت این نهاده راهبردی و تحویل آن به کشاورزانی که منتظر شروع کاشت پاییزه هستند. آنها زندگی می کنند، ما تاکید می کنیم. خوشبختانه آمار و اطلاعات روزانه ما از روند توزیع و فروش کود اوره در تمامی استان ها حکایت از روند صحیح توزیع کود اوره در بین کشاورزان به ویژه ذرت کاران دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص میزان تحویل نشدن کود اوره توسط پتروشیمی ها طی 50 روز توقف که سهمیه بخش کشاورزی بود، گفت: طی هماهنگی های انجام شده، شرکت های پتروشیمی تولید کننده اوره آنها توافق کردند که در پایان سال 1403 تعداد تحویل روزانه برای تحویل مقادیر فوق افزایش یابد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رسولی در پایان گفت: کشاورزان باید مطمئن باشند که با ذخیره کافی از انواع کودهای کشاورزی در شبکه توزیع کود کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.