افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
8

تور یک روزه رفتینگ سامان با بیا تور در تعطیلات خرداد 1402 (رفتینگ شهرکرد)

  • کد خبر : 21148
تور یک روزه رفتینگ سامان با بیا تور در تعطیلات خرداد 1402 (رفتینگ شهرکرد)
رفتینگ سامان همان رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رفتینگ شهرکرد هست که به این عنوان هم شناخته شده است. شهرستان سامان به دلیل وجود مناظر دیدنی و طبیعت بکر میزبان گردشگران بسیار در ایام نوروز و تابستان است و گردشگران از اجرای تور این شهرستان استقبال بسیار زیادی می کنند،

رفتینگ سامان ، رفتینگ شهرکرد و رفتینگ کرج با بیا تور

رفتینگ یک تفریح هیجان‌انگیز نسبتا جدید است که در سال‌های اخیر در ایران اجرایی شده  و در همین مدت کوتاه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در حال حاضر تورهای رفتینگ متعددی در رودخانه‌های خروشان ایران از زاینده‌رود و اروند در دامنه‌های زاگرس گرفته تا سفیدرود، جاجرود و هراز، در دامنه‌های البرز، برگزار می‌شود. بخشی از زاینده‌رود در شهرستان سامان یکی از بهترین مکان‌ها  برای انجام ورزش رفتینگ در ایران است که باعث رونق صنعت گردشگری در این منطقه شده است. در این مقاله به معرفی رفتینگ سامان پرداخته و اطلاعاتی در مورد تورهای رفتینگ در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

رفتینگ و معنای آن

رفتینگ (رافتینگ)  و قایقرانی در رودخانه یک ماجراجویی جذاب در دل آب های خروشان رودخانه است که می تواند برای هر کسی رویا باشد. برای افرادی که به دنبال سفری مهیج و هیجان انگیز هستند، یکی از بهترین هدیه­ها ثبت نام در همین تورهای قایقرانی رفتینگ است.

رفتینگ یا Rafting یک کلمه انگلیسی است، که معنی آن در زبان فارسی رودگری می باشد، استفاده از اصطلاح رفتینگ در بین گردشگران رایج تر از رودگری است. باید بگوییم که رفتینگ به قایق سواری در رودخانه می­گویند اما رودخانه هایی که دارای ویژگی­هایی تعریف شده هستند. برای تجربه هیجان بیشتر توسط مسافران، برگزارکنندگان تورهای رفتینگ معمولاً رودخانه ای را انتخاب می کنند که فشار موج ها برای جا به جایی قایق سواران بسیار بالا بوده و مسیرهای جذاب و مهیجی را دارا باشند. در ادامه به خلاصه ای از مهم ترین موضوعات مطرح پیرامون رفتینگ پرداخته شده اما می تونید همه چیز در مورد رفتینگ و تورهای رفتینگ را در رفتینگ چیست با بیا تور بخونید.

معروف ترین تورهای رفتینگ ایران

بیا تور، از با سابقه ترین مجریان تور های رفتینگ در کشور برنامه های جذابی را برای 3 تور رفتینگ در سه رودخانه متفاوت برای فصول مختلف سال ارائه نموده است. در ادامه به تفکیک به معرفی این تورهای رفتینگ پرداخته می شود.

1-تور رفتینگ زاینده رود

رفتینگ زاینده رود در رودخانه زاینده رود برگزار می شود، که این رودخانه از معروف ترین رودخانه های ایران بوده و از کوه های زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و مسیرهای مناسبی نیز برای اجرای تورهای رفتینگ دارد. اکثر برگزارکنندگان تورهای گردشگری که از طبیعت اطراف این رودخانه برای اجرای تور استفاده می کنند، رفتینگ زاینده رود را نیز در برنامه های خود گنجانده اند تا برای گردشگران خاطرات جذاب و مهیجی بجای بگذارند. بهترین مسیر برای رفتینگ در زاینده رود که هم بخش آرام رودخانه را شامل می شود و هم بخش مهیج از قایقرانی را داراست، مسیر سوادجان تا پل زمانخان می باشد که در شهرستان سامان واقع شده است. شما مسافران گرامی می توانید، برای رزرو تور رفتینگ زاینده رود اینجا کلیک کنید.

رفتینگ سامان همان رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رفتینگ شهرکرد هست که به این عنوان هم شناخته شده است. شهرستان سامان به دلیل وجود مناظر دیدنی و طبیعت بکر میزبان گردشگران بسیار در ایام نوروز و تابستان است و گردشگران از اجرای تور این شهرستان استقبال بسیار زیادی می کنند، یکی از مهم ترین برنامه های این تور، رفتینگ سامان است که به دلیل نزدیکی سرچشمه زاینده رود به این شهرستان، دوست داران رفتینگ برای استفاده از رفتینگ شهرستان سامان همیشه پیش قدم می باشد،. هیجان و جذابیت تور رفتینگ سامان شهرکرد به دلیل وجود مسیرهای ایمن برای شرکت کنندگان بسیار تازگی داشته و مشتاقانه برای ثبت نام در این تورهای اقدام می کنند.

تورهای رفتینگ در رودخانه زاینده رود | رفتینگ سامان | رفتینگ شهرکرد

تور یک روزه رفتینگ سامان ( رفتینگ یک روزه شهرکرد)

شهرستان سامان، یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد، مرکز استان، قرار دارد. این شهر در حاشیه زاینده‌رود واقع شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری تورهای رفتینگ محسوب می‌شود. زاینده‌رود از جمله معروف‌ترین رودخانه‌های ایران است که در برخی از مسیرها بسیار خروشان و مواج بوده و برای رفتینگ مناسب می‌باشد.

زاینده‌رود، در استان چهارمحال و بختیاری، اولین مکان برای راه‌اندازی تورهای رفتینگ و رودخانه‌نوردی در ایران بوده است. روستای سوادجان و شهرستان سامان با حمایت اداره ورزش و جوانان استان، عنوان قطب ورزش‌های آبی کشور را به خود اختصاص داده و در این حوزه موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت، دوستداران رفتینگ اغلب این شهر را برای انجام  ورزش موردعلاقه خود انتخاب می‎کنند و به دلیل هیجان بالا و  مسیرهای امن، تورهای رفتینگ سامان را ترجیح می‌دهند.

حدود 60 کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود، از سد مخزنی تا نزدیکی‌های شهر سامان برای انجام انواع ورزش‌های آبی مانند شنا، ماهیگیری و قایقرانی در آ‌ب‌های آرام و رفتینگ در نظر گرفته شده است. باشگاه رفتینگ سامان از جمله مکان‌های برگزاری ورزش‌های آبی و مسابقات جهانی رفتینگ است.

باشگاه‌های رفتینگ سامان

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، رودخانه زاینده‌رود در نزدیکی شهرستان سامان یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتینگ در ایران است، تا جایی که محل برگزاری مسابقات جهانی رفتینگ نیز می‌باشد. از این رو، باشگاه‌های متعددی در سامان راه‌اندازی شده‌اند که تمامی تجهیزات را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده و تورهای رفتینگ را برگزار می‌کنند. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، 16 باشگاه رفتینگ در سامان فعالیت می‌کنند که  همگی آن‌ها دارای مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان هستند.

اغلب باشگاه‌های رفتینگ در بالای پل زمان‌خان مستقر هستند و امکانات لازم جهت انجام این ورزش هیجان‌انگیز را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. مسیر تورهای رفتینگ از 2 کیلومتر شروع شده و طولانی‌ترین آن‌ها تا 15 کیلومتر می‌باشد که حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد. مسافران رفتینگ بر روی قایق‌های مخصوص می‌نشینند و ضمن موج‌سواری بر روی امواج خروشان رودخانه، از میان جنگل‌ها، كوه‌ها، دشت‌ها و روستاها  عبور کرده و مناظری زیبا و چشم‌نواز را مشاهده می‎کنند.

رفتینگ سامان

تور رفتینگ سامان

به علت استقبال بالای هم‌وطنان عزیزمان از ورزش هیجان‌انگیز رفتینگ، بسیاری از آژانس‌های گردشگری، تورهای رفتینگ را در لیست طبیعت‌گردی خود قرار داده و  سفرهای کوتاه‌مدت یک‌ونیم یا دو روزه را برگزار می‌کنند. تورهای رفتینگ سامان معمولا به صورت کمپینگ و به همراه یک مربی حرفه‌ای برگزار می‌شوند. علاوه بر این، تمامی افراد قبل از شروع رفتینگ آموزش می‌بینند و سپس سوار قایق می‌شوند.

آژانس گردشگری کایت یکی از برگزارکنندگان رفتینگ سامان است که تورهای خود را کاملا حرفه‌ای برگزار می‌کند. مسافران به صورت گروهی با اتوبوس‌های VIP به سمت رفتینگ سامان یا دیگر رفتینگ‌های کشورمان هدایت شده و فرصت کافی برای استراحت در مسیر رفت‌وبرگشت را دارند. تمامی وسایل و تجهیزات موردنیاز برای رفتینگ، توسط تور تهیه  می‌شود و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.  تورهای رفتینگ کایت یک و نیم‌ روزه برگزار می‌شوند. در این میان وعده‌های غذایی مسافران نیز بر عهده تور بوده و با بکار گرفتن یک آشپز حرفه‌ای و مواد غذایی عالی، بهترین غذا با بالاترین کیفیت برای مسافران تدارک دیده می‌شود.

قیمت تورهای رفتینگ با توجه به رفتینگ محل موردنظر، متفاوت می‌باشد. رفتینگ سامان یا دیگر رفتینگ‌های چهارمحال و بختیاری از رفتینگ‌های گیلان، کرج و … گران‌تر هستند. علاوه بر این، مواردی چون اقامت شبانه‌روزی یا نوع اقامت‌گاه نیز بر روی قیمت رفتینگ تاثیر دارد. شما می‌توانید تورهای رفتینگ کایت را مورد بررسی قرار دهید و بهترین آن‌ها را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.

تاریخ تور :5 خرداد و 12 خرداد و 14 خرداد

WhatsApp%20Image%202022-05-22%20at%2012.25.24%20PM.jpeg

تور رفتینگ یک و نیم روزه شهر سامان

حرکت اول: پنجشنبه 11 خرداد 1402 ساعت 22

برگشت جمعه 12 خرداد 23 شب تهران هستیم

حرکت دوم: جمعه 12 خرداد 1402 ساعت 22

برگشت شنبه 13 خرداد 23 شب تهران هستیم

حرکت سوم: شنبه 14 خرداد 1402 ساعت 22

برگشت 15 خرداد 1402 ساعت 23 شب تهران هستیم

حرکت چهارم: یکشنبه 14 خرداد ساعت 22

برگشت 15خرداد 23 شب تهران هستیم

اسامی تورهای مشابه که در زاینده رود برگزار می شوند و همان مشخصات ذکر شده فوق را دارند، عبارتند از :

  • تور یک روزه رفتینگ شهرکرد
  • رفتینگ رودخانه زاینده رود
  • قیمت تور رفتینگ سامان
  • قیمت تور رفتینگ زاینده رود
  • تور رفتینگ شهرکرد
  • تور های رفتینگ
  • قیمت تور رفتینگ
  • تور رفتینگ سامان شهرکرد
  • تور رفتینگ زاینده رود از اصفهان
  • تور دو روزه رفتینگ
  • تور رفتینگ پل زمان خان
  • تور رفتینگ چهارمحال بختیاری
  • تور رفتینگ یک روزه
  • هزینه رفتینگ شهرکرد
  • سامان رفتینگ زاینده رود
  • باشگاه رفتینگ زاینده رود

قیمت این تور رفتینگ : 1 میلیون و 500 هزار تومان 

جاذبه های این تور رفتینگ:

عکاسی

لذت بردن و هیجان انگیز ترین تجربه زندگی در ابهای خروشان

4 ساعت هیجان موج سواری با کلیه تجهیزات و مربی

پرش از صخره و سرسره ابی

اتوبوس توریستی  vip تخت شو و مانیتوردار و سیستم صوتی حرفه ای و کولردار

یک وعده صبحانه و ناهار و عصرانه

بیمه و مجوز و لیدر مجرب

(کلیه ورودی ها بر عهده مسافر میباشد)

2-تور رفتینگ کرج

رودخانه کرج یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های دامنه جنوبی البرز است که در حدّفاصل بیلقان تا دیزین واقع شده است. این رودخانه که در امتداد جاده چالوس قرار گرفته است، از نظر فنی با توجه به شدت امواج در سطح 2 تا 4 دسته بندی می شود. رفتینگ و کایاک سواری در این رودخانه می تواند پیشنهادی جذاب و در دسترس به جهت مسافت، برای عزیزان علاقمند به این ورزش هیجانی در استان تهران یا البرز باشد.

تور رفتینگ کرج در فصول مختلف و روزانه حتی در روزهای غیر تعطیل برگزار می شود. اجرای تور رفتینگ کرج نیازمند خبره ترین راهنماهای تور و ایمنی لازم بوده و کار افراد آماتور در این حوزه نیست. تور رفتینگ کرج یکی از هیجان انگیز ترین تور های با قابلیت برگزاری در نزدیکی تهران است. رفتینگ کرج یک تفریح مناسب برای بزرگسالان است. در تور رفتینگ پس از گردشگری می توانید شنا و قایق سواری و پرش از صخره به داخل آب را در رودخانه کرج تجربه کنید.

تور های رفتینگ از جمله جذاب ترین تور های یک روزه هستند. با توجه به اینکه افراد مشغله های زیادی دارند و برای گردش و تفریح زمان کمی دارند، لذا چون تورهای رفتینگ کرج به دلیل نزدیکی به تهران به مدت چند ساعت انجام شده و امکان شرکت عده بیشتری را در این تفریح هیجانی فراهم می کند. تور رفتینگ کرج از تور هایی است که بسیار محبوب بوده و در تمامی مدت زمان سال برگزار می شود. اما بهترین زمان برای تور رفتینگ بهار و تابستان است. در فصل بهار رودخانه کرج پر آب تر شده و هیجان بیشتری دارد.

3-تور رفتینگ ارمند

تور رفتینگ ارمند یک تور خاص بوده و دلیل این ویژه بودن، قرار گرفتن رودخانه ارمند در یک منطقه مرزی میان استان چهارمحال و بختیاری که سرزمینی پر آب است با استان خوزستان که سرزمینی گرم است. بنابراین شرکت در تور رفتینگ ارمند بایستی در زمان مناسب از سال انجام شود تا مسافران گرامی ضمن لذت بردن از قایقرانی و ورزش های آبی ، اسیر گرمای تابستانی در این منطقه نشوند. بازدید از جنگل ها، کوه ها، دشت ها و روستا های بکر منطقه، در کنار قایقرانی و گذر از مناطقی مشابه لذتی وصف ناپذیر دارد.

بهترین فصل برای تور رفتینگ ارمند

شرکت در ورزش مفرح رفتینگ برای رودخانه ارمند با توجه به جغرافیای منطقه برای اواسط بهار تا پایان خرداد ماه و سپس از اواخر مردادماه تا پایان شهریور توصیه می شود.

تورهای رفتینگ در رودخانه زاینده رود | رفتینگ سامان | رفتینگ شهرکرد

تور هفتگی رفتینگ از تهران

تور یک روزه و دو روزه رفتینگ در رودخانه زاینده رود و رودخانه ارمند که شامل هفده کیلومتر معادل ۴ ساعت قایقرانی در سرچشمه رودخانه  زاینده رود و یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه کارون (ارمند)، پرش از صخره به صورت شیرجه داخل آب، سرسره آبی و شنا، پذیرایی و وعده های غذایی است.

امکانات و خدمات تورهای رفتینگ چیست؟ 

–  استفاده از تجهیزات استاندارد و رعایت اصول ایمنی در رودخانه و محیط پیرامون

–  رعایت اصول حفاظت از محیط زیست و مناطق گردشگری

–  رعایت اصول اخلاقی و در نظر گرفتن شئونات فرهنگ بومی ساکنان منطقه

–  ارائه خدمات و امکانات حرفه ای با بهترین کیفیت ممکن با توجه به بومی بودن مناطق

-مجوز رسمی از سازمان ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت قایقرانی در رودخانه زاینده رود

– تامین اقامت شبانه بصورت گروهی و اختصاصی در حاشیه رودخانه برای گردشگران

– صرف ناهار در یک باغ گردشگری زیبا و استراحت پس از رفتینگ

– تجهیزات قایقرانی شامل: لایف، کلاه، پارو برای هر مسافر بصورت جداگانه

– بکارگیری سکانداران حرفه­ای و با تجربه و تکنیک بالا و دارای تجارب زیاد در رودخانه نوردی در داخل و خارج از کشور و دارای مدارک رفتگایدی و مدارک بین المللی از فدراسیون جهانی رفتینگ بمنظور همراهی مسافران در طول مسیر رودخانه و لذت بردن مسافران از اجرای برنامه با خیالی آسوده

-وسیله اختصاصی حمل و نقل مسافران در سطوح مختلف عادی تا vip و برای تعداد متفاوت از شهرهای تهران و اصفهان و سپس از محل باشگاه به محل تور .

قیمت تور رفتینگ زاینده رود ، ارمند و کرج

قیمت تورهای رفتینگ در رودخانه ها وابسته به مسافت طی شده توسط قایق و شرایط فنی رودخانه و در نهایت عوارض کسب شده توسط اداره آب منطقه ای آن خطه از طبیعت هست، اما عموم تورها مسیر 4 ساعته را انتخاب می نمایند. هزینه رفتینگ هایی که در شهرستان سامان برگزار می شود نسبت به هزینه تفریحات مشابه با تم هیجان و شادی، بسیار مناسب است. قیمت تورهای رفتینگ در زاینده رود در سال 1400 برای هر نفر 150 هزار تومان می باشد. قیمت دیگر تورهای رفتینگ در سال 1400 برای رودخانه ارمند 200 هزار تومان و برای رودخانه کرج 400 هزار تومان می باشد.

تور رفتینگ برای چه گروه سنی از افراد مناسب است؟

رفتینگ همانند سایر فعالیت های ماجراجویانه از نظر سختی درجه بندی خود را دارد و افراد می بایست با توجه به توانایی های جسمی، مهارت ها و تجربیات، سفر خود را انتخاب کند. برای سطح بندی میزان سختی سفرهای رودخانه ای از سیستم درجه بندی بین المللی استفاده می شود. طبق این درجه بندی قسمت های خروشان ز 1 تا 6 سطح هستند. رودخانه هایی که دارای قسمت های خروشان 1 تا 2 هستند، تقریبا برای توریست ها از 6 تا 60 سال و حتی بیشتر مناسب هستند. به عنوان نمونه، بیشتر قسمت های رودخانه سفیدرود در استان گیلان و زاینده رود در استان چهار محال و بختیاری سطح 2 تا 3 دارند.

قایق های رفتینگ چگونه هدایت می شوند؟

در ورزش رفتینگ همه عوامل بر روی آب و خشکی، در واقع یک تیم واحد هستند که آنها مسئول هماهنگی حرکت قایق می باشند. هر یک از راهنماهای داخل قایق ها که رفتگاید یا سکاندار نامیده می شوند، معمولا متخصص ورزش های آبی هستند. آن ها معمولا به رودخانه بسیار مسلط بوده و نقاطی را که به پارو زدن یا کارهای تخصصی دیگر نیاز است را به خوبی می شناسند.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تورهای رفتینگ در ایران کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت بیا تور  شده و یا با شماره تماس 09125887021 و 03832224558 تماس بگیرید و از کارشناسان بیا تور اطلاعات تکمیلی را بخواهید. همچنین می توانید در محل های اعلام شده برای شروع تورهای رفتینگ باشگاه قایقرانی در رودخانه های زاینده رود، رودخانه کرج و رودخانه ارمند حضور یابید.

منبع : سایت بیا تور به آدرس https://byatour.com/

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.