افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تورم نقطه به نقطه مسکن تک رقمی شد

  • کد خبر : 332075
تورم نقطه به نقطه مسکن تک رقمی شد

به گزارش بازار، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه دفتر اقتصاد با بیان اینکه رئیس جمهور شهید و وزیر راه و شهرسازی دستور همکاری لازم برای اتصال دستگاه ها را صادر کردند، گفت: از جمله سازمان ثبت اسناد و سایر ادارات گفت: علاوه بر این رئیس دولت چهاردهم در […]

به گزارش بازار، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه دفتر اقتصاد با بیان اینکه رئیس جمهور شهید و وزیر راه و شهرسازی دستور همکاری لازم برای اتصال دستگاه ها را صادر کردند، گفت: از جمله سازمان ثبت اسناد و سایر ادارات گفت: علاوه بر این رئیس دولت چهاردهم در مذاکرات خود بر اتصال کد پستی و کد ملی تاکید کرده است و امیدواریم این روند در دولت چهاردهم نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: تاکنون 12 میلیون نفر خوداظهاری کرده اند و اگر به طور متوسط ​​هر خانوار سه نفر را در نظر بگیریم حدود 40 میلیون نفر تعیین شده اند. در سامانه املاک و مسکن 11 میلیون ملک شناسایی شده است که این تعداد شناسایی از طریق 450 دستگاه اطلاعاتی به دست آمده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: 75 میلیون و 189 هزار کد ملی در سامانه املاک و اسکان ثبت و محل سکونت آنها شناسایی شده است. همچنین 21 میلیون واحد مسکونی در سامانه املاک و مسکن و 11 میلیون ملک توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده است که از این تعداد 4 میلیون نفر خود را اظهار کرده اند.

نوروزی با بیان اینکه در بحث شناسایی خانه های خالی هدف ما اخذ مالیات از بذر کلان بود، گفت: طبق قانون 500 هزار خانه خالی را شناسایی کرده ایم اما هدف ما از اجرای این قانون این بود که از بذرها مالیات بگیریم. بانک ها یا اشخاص حقوقی که دارای چندین خانه خالی بوده و در حال حاضر سه بانک دارای بیشترین تعداد خانه خالی از سکنه هستند که با 182000 واحد مسکونی به بازار عرضه شده است.

نوروزی افزود: در دو سال گذشته 182 هزار واحد مسکونی برای افرادی که بیش از 100 واحد خالی داشتند به بازار عرضه شده است که بیشتر آن برای بانک ها بوده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بیشتر واحدهای خالی از سکنه در استان های تهران، تبریز و اصفهان قرار دارند. پس از 74 ماه رشد قیمت مسکن تک رقمی می شود.

و افزود: در 74 ماه گذشته رکود بی سابقه ای داشته ایم. بنابراین تورم نقطه به نقطه مسکن تک رقمی شده و به 9.4 درصد رسیده است. جمع آوری مالیات خانه های خالی شامل واحدهای مسکونی فرسوده، واحدهای مسکونی روستایی و واحدهای مسکونی در شهرهای کمتر از 100000 نفر نمی شود. از سال 1400 که پایه مالیاتی ماست، 120 هزار خانه وارد سازمان مالیاتی شده است.

رحیمی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: بر اساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی و سامانه املاک و مسکن در سال 1400 تعداد 66 هزار و 48 واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور به ثبت رسیده است و مالیاتی که برای این واحدها در نظر گرفته شده یک است و تلاشی نیمه تمام بوده است.

وی افزود: تعداد زیادی از فرم مالیاتی واحدهای خالی در مرحله بررسی و آزمایش مجدد است و تایید شده است که 1200 واحد مسکونی خالی و حدود 1088 واحد مالیات پرداخت کرده اند که در مجموع حدود 12 هزار میلیون واحد است. تومان در سال 1400. مالیات پرداخت شده است.

رحیمی بیان کرد: در سال 1401 تعداد واحدهای خالی معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی 59 هزار و 110 واحد مسکونی بوده است. همچنین پیش بینی می شود از سال 1400 بالغ بر 700 میلیارد تومبا در رابطه با خانه های خالی دریافت شود. اگر در سال 1400 کل درآمد مالیاتی 480 همات و در سال 1401 750 همات بود، این مالیات 700 میلیارد تومانی فقط یک درصد را شامل می شود.

وی افزود: اکثر صاحبان خانه های خالی بانک ها بودند و طبق قانون هرکس بیش از 5 خانه خالی داشته باشد مشمول مالیات است و اکثریت صاحبان خانه های خالی بانک های خصوصی، موسسات اعتباری و اشخاص حقوقی هستند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.