افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

تورم مواد غذایی در شهریور ماه اعلام شد

  • کد خبر : 378868
تورم مواد غذایی در شهریور ماه اعلام شد

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران گزارشی از میانگین تغییرات قیمت غذاهای منتخب گروه های غذایی مختلف در مناطق شهری کشور در شهریور ماه 1403 منتشر کرد که به شرح زیر است: گروه نان و غلات در این گروه «قنادی خشک» با 1.8 درصد و «پرایم خارجی برنج» با 1.3 درصد بیشترین افزایش قیمت را […]

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران گزارشی از میانگین تغییرات قیمت غذاهای منتخب گروه های غذایی مختلف در مناطق شهری کشور در شهریور ماه 1403 منتشر کرد که به شرح زیر است:

گروه نان و غلات

در این گروه «قنادی خشک» با 1.8 درصد و «پرایم خارجی برنج» با 1.3 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند. بیشترین افت قیمت را نیز «رشته آش» با -4.3 درصد مشاهده کرده است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده های گوشتی.

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «مرغ ماشینی» با 5.1 درصد و «سالمون» با 1.9 درصد است.

گروه لبنیات، تخم مرغ و روغن ها

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ» با ۵.۶ درصد، «کره پاستوریزه» با ۴.۵ درصد و «ماست پاستوریزه» با ۲.۱ درصد بوده است.

گروه میوه ها و آجیل

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «کشمش پلویی» با 3.0 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «هندوانه» با 23- درصد، خربزه با شاهدانه با 19.2- درصد و بیشترین کاهش قیمت بوده است. هلو با -23٪. 10 درصد است.

گروه سبزیجات و حبوبات

در این گروه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «خیار» با 13.5 درصد، «هویج» با 9.8 درصد و «قارچ» با 7.9 درصد و بیشترین افت قیمت مربوط به «گوجه فرنگی» بوده است. با -10.4 درصد و “پیاز” با -5.0 درصد.

گروه قند، نوشیدنی و سایر مواد غذایی

همچنین در گروه شکر، نوشابه و سایر خوراکی ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه فرنگی» با 3.7 درصد و «رب گوجه فرنگی» با 3.2 درصد بوده است.

تورم مواد غذایی در شهریور ماه اعلام شد

بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش قیمت خواربار در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به هویج با 89.9 درصد، لیموترش با 72 درصد و پیاز با 70 درصد است. همچنین بیشترین کاهش قیمت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل مربوط به روغن نباتی جامد با 10.3 درصد، روغن مایع با 9.6 درصد و پسته با 3.5 درصد است.

باید گفت؛ در شهریور ماه سال جاری از 53 قلم خوراکی در مناطق شهری، 23 قلم دارای درصد تغییرات سالانه بالاتر از نرخ تورم ویژه مناطق شهری کشور (31.7 درصد) بوده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.