افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

تورم عمده فروشی در هند کاهش یافت

  • کد خبر : 368714
تورم عمده فروشی در هند کاهش یافت

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی دولت هند در روز سه‌شنبه، تورم عمده فروشی در ماه آگوست کمتر از افزایش 1.85 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز و 2.04 درصدی در ماه جولای بود. پس از اینکه حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی در انتخابات عمومی در مناطق روستایی شکست خورد، دولت […]

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی دولت هند در روز سه‌شنبه، تورم عمده فروشی در ماه آگوست کمتر از افزایش 1.85 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز و 2.04 درصدی در ماه جولای بود.

پس از اینکه حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی در انتخابات عمومی در مناطق روستایی شکست خورد، دولت برای کنترل قیمت مواد غذایی و حفظ آرامش کشاورزان تحت فشار است.

انتظار می رود بانک مرکزی این کشور که عمدتاً ارقام تورم خرده فروشی را برای تصمیم گیری در مورد سیاست پولی خود رصد می کند، در بررسی سیاست های 7-9 اکتبر خود، نرخ رپوی معیار را بدون تغییر نگه دارد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که اگرچه تورم عمده فروشی کاهش یافته است، اما قیمت مواد غذایی اصلی مانند سیب‌زمینی، پیاز و میوه‌ها در ماه اوت بین 16 تا 78 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در مناطق کشور رخ داده است.

در مجموع قیمت مواد غذایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.26 درصد افزایش داشته است، در حالی که در ماه قبل این افزایش 3.55 درصد بوده است. قیمت غلات نسبت به سال گذشته 8.44 درصد افزایش داشته و در تیرماه 8.96 درصد افزایش داشته است.

راهول آگراوال، اقتصاددان در آژانس رتبه‌بندی ICRA، گفت که باران‌های شدید در ماه سپتامبر می‌تواند کاشت محصول بعدی را به تاخیر بیندازد و بر تورم اصلی ماه آینده تأثیر بگذارد. ICRA انتظار دارد تورم عمده فروشی در ماه سپتامبر به 2 درصد افزایش یابد. با این حال، با عرضه بهتر در بازار، قیمت سبزیجات در ماه جولای 8.93 درصد نسبت به 10.01 درصد در سال گذشته کاهش یافت.

علاوه بر این، شرکت های تولیدی هند به دنبال کاهش قیمت جهانی مواد خام رشد کرده اند. قیمت محصولات تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲۲ درصد افزایش داشته است که نسبت به ماه قبل ۱.۵۸ درصد افزایش داشته است. داده ها نشان می دهد که قیمت سوخت و انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.67 درصد کاهش یافته است، در حالی که در ماه جولای 1.72 درصد افزایش داشته است.

قیمت جهانی نفت خام برنت از بیش از 92 دلار در هر بشکه در آوریل به زیر 75 دلار در هر بشکه رسیده است که به واردکنندگان بزرگی مانند هند کمک می کند. هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که تورم خرده‌فروشی هند برای دومین ماه متوالی کمتر از هدف 4 درصدی بانک مرکزی بود، اما قیمت‌های بالاتر مواد غذایی امیدها برای اتخاذ سیاست‌های پولی بعدی را کاهش داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.