افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تورم سالانه در اسرائیل برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت

  • کد خبر : 329018
تورم سالانه در اسرائیل برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت

به گزارش بازار، روزنامه اقتصادی گلوبس گزارش داد بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه از سوی اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، تورم سالانه اسرائیل از 2.9 درصد در پایان ژوئن گذشته به 3.2 درصد رسیده است. با توجه به افزایش تورم، شاخص بهای مصرف کننده مجدداً از حد بالایی محدوده هدف بانک مرکزی […]

به گزارش بازار، روزنامه اقتصادی گلوبس گزارش داد بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه از سوی اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، تورم سالانه اسرائیل از 2.9 درصد در پایان ژوئن گذشته به 3.2 درصد رسیده است. با توجه به افزایش تورم، شاخص بهای مصرف کننده مجدداً از حد بالایی محدوده هدف بانک مرکزی یعنی 3 درصد افزایش یافت.

به صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف کننده در اسرائیل در ماه جولای 0.6 درصد افزایش یافت که فراتر از انتظارات بود.

افزایش قیمت

افزایش قابل توجه قیمت در اسرائیل شامل میوه ها و سبزیجات تازه 3.2 درصد، فرهنگ و سرگرمی 1.8 درصد، اجاره و نگهداری مسکن هر کدام 0.8 درصد و غذا و حمل و نقل با 0 درصد افزایش یافته است. 5 درصد افزایش داشته است.

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی سیر تحول قیمت مسکن (که جزء شاخص عمومی قیمت مصرف کننده نیست) را در فاصله آوریل تا می 2024 و می و ژوئن 2024 منتشر کرد و به طور میانگین قیمت ها در این بخش 0.7 درصد افزایش یافت. . این هفتمین ماه متوالی بود که قیمت ها در اسرائیل پس از چند ماه کاهش افزایش یافت.

پس از آنکه بانک مرکزی اسرائیل نرخ بهره اصلی را در ژانویه (فوریه 1402) کاهش داد، در جلسات بعدی آن را بدون تغییر گذاشت. بانک مرکزی دلیل عدم کاهش بیشتر نرخ های بهره را به تنش های ژئوپلیتیکی، فشارهای بالای قیمت ها و سیاست های مالی سست به دلیل افزایش هزینه ها در پرتو جنگ اسرائیل علیه غزه نسبت داده است.

بانک مرکزی اسرائیل تصمیم بعدی خود را در مورد نرخ بهره بانکی در 28 آگوست صادر خواهد کرد.

اعلام افزایش تورم در اسرائیل دو روز پس از آن صورت گرفت که آژانس رتبه‌بندی اعتباری Fitch رتبه اعتباری اسرائیل را یک پله از A+ به A کاهش داد. فیچ در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش رتبه اعتباری اسرائیل «منعکس کننده تأثیر جنگ جاری در اسرائیل است. غزه، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و عملیات نظامی در چند جبهه».

این آژانس چشم انداز خود را در مورد رتبه اسرائیل منفی نگه داشت، به این معنی که ممکن است دوباره رتبه آن کاهش یابد. به گفته آژانس‌های Moody’s و Standard & Poor’s، Fitch جدیدترین شرکت از بین سه شرکت رتبه‌بندی است که ارزش اوراق قرضه دولتی اسرائیل را از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر کاهش داده است. قبلاً رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داده بود.

این موسسه آمریکایی پیش بینی کرده است که کسری بودجه اسرائیل در سال جاری به 7.8 درصد تولید ناخالص داخلی برسد، در حالی که کسری هدف وزارت دارایی این رژیم 6.6 درصد است.

فیچ اعلام کرد که انتظار دارد کسری بودجه خود در سال آینده به 4.6 درصد برسد… اما اگر جنگ تا سال 2025 ادامه یابد و به سایر مناطق منطقه گسترش یابد، ممکن است بیشتر افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.