افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

تورم دامداری های صنعتی کاهش یافت

  • کد خبر : 403781
تورم دامداری های صنعتی کاهش یافت

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران تورم تولیدکنندگان دام صنعتی در شهریور ماه امسال را اعلام کرد که بر این اساس در این ماه، شاخص بهای تولیدکننده بخش دام صنعتی (بر اساس سال پایه 1395) برابر با محاسبه شده است. 1475 که نسبت آن نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 0.3 درصد کاهش و نسبت […]

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران تورم تولیدکنندگان دام صنعتی در شهریور ماه امسال را اعلام کرد که بر این اساس در این ماه، شاخص بهای تولیدکننده بخش دام صنعتی (بر اساس سال پایه 1395) برابر با محاسبه شده است. 1475 که نسبت آن نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 0.3 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.3 درصد (تورم نقطه به نقطه) افزایش داشته است. همچنین میانگین شاخص دوازده ماهه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) 32.9 درصد افزایش داشته است.

بدون تغییر در تورم ماهانه

در شهریور ماه سال جاری تغییرات شاخص بهای تولیدکننده دامپروری صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به -0.3 درصد رسید که نسبت به ماه قبل بدون تغییر باقی مانده است. در میان اقلام دام صنعتی، بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به «گاو نرداشدی» (2.9 درصد) و بیشترین نرخ کاهش مربوط به «گاو تلیسه» (-1.9 درصد) است.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در شهریور ماه سال 1403 تغییرات شاخص بهای تولید کننده دامپروری صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به 10.3 درصد رسید که نسبت به اطلاعات مشابه ماه قبل (10.7) درصد، 0.4 واحد درصد کاهش داشته است. یعنی متوسط ​​قیمت دریافتی تولیدکنندگان فرآورده های دامی صنعتی برای تولید قلم خود در داخل کشور در شهریور ماه 1403 نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.3 درصد افزایش داشته است. در میان بخش‌های دامداری صنعتی، کمترین تورم نقطه‌ای مربوط به شیر (1.5 درصد) و بیشترین مربوط به «گوساله نر زیر چهار ماه» (47.8 درصد) است.

کاهش تورم سالانه

همچنین در شهریور ماه 1403، تغییرات میانگین شاخص بهای تولیدکننده محصولات دامی صنعتی کشور در 12 ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل به 32.9 درصد رسید که نسبت به اطلاعات مشابه در سال قبل. سال ماه (36.8 درصد)، کاهش 3.9 واحد درصدی را نشان می دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام دامداری های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به آغل شیری (12.6 درصد) و بیشترین تورم مربوط به «تلیسه» (97.9 درصد) است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.