افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تورم باید در برنامه هفتم تک رقمی شود

  • کد خبر : 31245
تورم باید در برنامه هفتم تک رقمی شود

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی روز سه شنبه ششم تیرماه در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه مهمترین سند پیشرفت کشور است. محور برنامه هفتم توسعه عدالت توام با پیشرفت است یعنی هم عدالت و هم پیشرفت کشور باید در چارچوب این برنامه مورد توجه قرار گیرد. عزیزی با […]

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی روز سه شنبه ششم تیرماه در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه مهمترین سند پیشرفت کشور است. محور برنامه هفتم توسعه عدالت توام با پیشرفت است یعنی هم عدالت و هم پیشرفت کشور باید در چارچوب این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مبتنی بر سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهمی که در این برنامه مطرح شده بحث رشد اقتصادی در کشور است. متوسط ​​رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه 8 درصد است، در واقع اقتصاد ما ظرفیت بسیار بالاتر از وضعیت فعلی را دارد، بنابراین پیش بینی می شود در برنامه هفتم توسعه به رشد 8 درصدی دست پیدا کند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه بخشی از رشد اقتصادی باید از طریق بهره وری محقق شود، گفت: بخشی دیگر از این رشد اقتصادی مربوط به سرمایه گذاری است و منابع این سرمایه گذاری ها به صورت قابل اجرا پیش بینی شده است. ; بنابراین بخشی از این منابع از طریق صندوق توسعه ملی است، بنابراین صندوق شرکتی نخواهد بود و از منابع مردمی در بازار سرمایه استفاده می کند و به این ترتیب تولید به ویژه در حوزه نفت و نفت رونق می گیرد. جدید. میادین نفتی مشترک

وی با اشاره به اینکه بخشی دیگر از منابع از طریق تولید تحویل می شود، گفت: بخشی دیگر از منابع از طریق بانک ها تحویل می شود. البته در امور مربوط به بانک ها، نمایندگان برای زمینه سازی احکام الهی و عقود اسلامی و نیز وام های خیریه و تسهیلات رونق تولید، کسب و کار و اشتغال، صدور سود مرکب یا سود سود را ممنوع کردند. بنابراین این موارد به درستی در برنامه پیش بینی شده اند.

عزیزی با اشاره به مصوبات مربوط به بانک ها در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این بند نسبت کفایت سرمایه مطرح شده است، در واقع بانک ها نباید نقدینگی زیادی تولید کنند که باعث تورم و ایجاد مشکل شود. ضمن اینکه بانک ها باید منابع قابل اعتمادی برای تزریق به کشور برای تولید و اشتغال داشته باشند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه برای افزایش سرمایه بانک ها از طریق بهره وری کارهایی پیش بینی شده است، گفت: در واقع از این طریق بانک ها انضباط پیدا می کنند یعنی هم تسهیلات و هم شرعی. قراردادها در نظر گرفته می شود و بانک ها نیز این توانایی را دارند، متوجه می شوند که نه تنها مشکل تورم و گرانی ایجاد نمی کند، بلکه به تولید و اشتغال نیز کمک می کند.

عزیزی با اشاره به موضوع بهره وری از دارایی های دولت در برنامه هفتم توسعه گفت: در حوزه بهره وری املاکی وجود دارد که باید مولد باشند تا بتوان از این دارایی ها به درستی در کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به بازنگری در ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه گفت: می دانید که مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختار بودجه تاکید دارند، بنابراین این موضوع در سیاست های برنامه هفتم توسعه به خوبی مورد تاکید قرار گرفته است به طوری که در در چارچوب ساختار بودجه، باید گفت، داشتن بودجه ای ضروری است که کسری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه نباید باعث تورم شود، گفت: بودجه باید موجب رونق و مهار تورم شود و تورم در برنامه هفتم توسعه تک رقمی شود.

عزیزی با بیان اینکه بودجه سالانه بر اساس نظم و انضباط است، ادامه داد: بودجه نباید کسری داشته باشد و رابطه مالی بنگاه های دولتی مشخص شود، در واقع باید بنگاه های دولتی به کمک کشور بیایند و نه، خدا نه من آن را می خواهم، بی انضباطی داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه شفافیت در شرکت های دولتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به عنوان مثال در شرکت نفت آن موارد مورد تاکید است، بنابراین صندوق توسعه ملی، شرکت ها و صندوق ها باید از بنگاهداری پرهیز کنند و منابع خود را به بازار سرمایه بیاورند. انشاالله رونق اقتصادی در کشور حاصل شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه نتیجه رونق تولید، اشتغال است، گفت: اشتغال یک امر مردم و جوانان است، به هر حال در این برنامه باید پیش بینی شود که با چه سرعتی به چه هدفی برسیم و در همه موارد باید با اعداد و ارقام مشخص شوند تا طرح دقیق و اساسی باشد. انشاالله که با حمایت نمایندگان بتوانیم به اهداف برنامه که خدمت به مردم و آبادانی کشور است دست یابیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.