افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تورم آلمان دوباره افزایش یافت

  • کد خبر : 252757
تورم آلمان دوباره افزایش یافت

به گفته بازار، حذف یارانه انرژی عامل اصلی افزایش قیمت ها و تورم در آلمان در ماه جاری بوده است. روند مشابهی در اوایل روز دوشنبه در اسپانیا نشان داده شد. پس از اینکه دولت حمایت خود را که به جلوگیری از افزایش هزینه های انرژی کمک کرد، پس از آن، تورم به 3.4 درصد […]

به گفته بازار، حذف یارانه انرژی عامل اصلی افزایش قیمت ها و تورم در آلمان در ماه جاری بوده است. روند مشابهی در اوایل روز دوشنبه در اسپانیا نشان داده شد. پس از اینکه دولت حمایت خود را که به جلوگیری از افزایش هزینه های انرژی کمک کرد، پس از آن، تورم به 3.4 درصد افزایش یافت. در همین حال، رشد قیمت در ایرلند از 1.7 درصد به 1.6 درصد کاهش یافت.

انتظار می رود داده های یورو 20 که در روز سه شنبه منتشر می شود، تورم کل را برای اولین بار بدون تغییر در 2.4 درصد نشان دهد.

مقامات بانک مرکزی اروپا در حال آماده شدن برای اولین کاهش هزینه های استقراض در ماه ژوئن هستند و روی تورم برای عقب نشینی از اوج دو رقمی خود در سال 2022 حساب می کنند. اندازه کاهش نرخ در سال جاری بحث داغی است و تعداد کمی جرات پیش بینی دقیق دارند زیرا چشم انداز بسیار نامشخص است.

به گفته اقتصاددانان، تورم اصلی در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا و جایی که نوسانات قیمت ها تاثیر مستقیمی بر اقتصاد کل اروپا دارد، در ماه آوریل به دلیل افزایش هزینه های انرژی اندکی افزایش یافت و احتمالاً در ماه آینده به دلیل تأثیرات پایه بر قیمت حمل و نقل افزایش خواهد یافت. یک جهش صعودی دیگر خواهد داشت. با این حال، روند عمومی تورم در حال کاهش است.

مقامات به ویژه بر قیمت خدمات داخلی متمرکز شده اند که رشد آن در ماه های اخیر پایدار مانده است. این روند به شدت تحت تأثیر روند افزایش حقوق و دستمزد است که برای جبران افزایش هزینه های زندگی با سرعت زیادی در حال افزایش است. اقتصاددانان گفتند که خطرات برای رسیدن به هدف تورم به موقع باقی می ماند و یک عامل کلیدی در اینجا این است که چگونه رشد ضعیف بهره وری همراه با افزایش شدید دستمزدها بر فشارهای اقتصادی کلی بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

در عین حال، درآمدهای بالاتر پیش نیاز بهبود اقتصادی اولیه است. در آلمان، معافیت های تجاری بهبود یافته و فعالیت، به ویژه در بخش خدمات، با نشانه هایی از اجتناب از بحران زمستانی در حال بهبود است.

لغو تدابیر کمک مالی در سراسر اروپا دلیل اصلی این است که تورم ممکن است در بقیه سال به طور گسترده در نوسان باشد و در اطراف هدف تورم نوسان داشته باشد. در آلمان، پایان کاهش موقت مالیات گاز طبیعی عامل اصلی افزایش قیمت بوده است.

افزایش قیمت در آلمان در ماه مه به افزایش خود ادامه خواهد داد که عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه مربوط به قیمت حمل و نقل است. با این حال، با از بین رفتن شوک قیمت انرژی و بهبود مشکلات زنجیره تامین، روند نزولی گسترده‌تر باید ادامه یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=252757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.