افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

توجه به ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی راهگشای رهروان راه حق و حقیقت است.

  • کد خبر : 134324
توجه به ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی راهگشای رهروان راه حق و حقیقت است.

به گزارش رکنا؛ سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علامه سید محمد حسین طباطبایی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، ولادت حضرت زینب کبری (س) را تبریک و یاد و خاطره شهدای فلسطین را گرامی داشت. وی علاوه بر تجلیل از جایگاه والای علمی و دینی علامه طباطبایی با نامگذاری 9 آبان، […]

به گزارش رکنا؛ سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علامه سید محمد حسین طباطبایی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، ولادت حضرت زینب کبری (س) را تبریک و یاد و خاطره شهدای فلسطین را گرامی داشت. وی علاوه بر تجلیل از جایگاه والای علمی و دینی علامه طباطبایی با نامگذاری 9 آبان، روز فلسفه را نام برد و گفت: مراکز علمی، پژوهشی و پژوهشی باید به نقش فلسفه در پیشرفت و پیشرفت جوامع بشری بپردازند. گسترش عقلانیت و اعتقاد به خدا.

در ادامه، رئیس جمهور روند شکل گیری تمدن بشری را در سه سطح اساسی، میانی و روبنایی تشریح کرد و اجزای تشکیل دهنده هر یک را الف) پایه که شامل فلسفه و عرفان، انسان، هستی، فلسفه و اخلاق، ب) حد واسط می باشد، بیان کرد. ، که شامل علوم اجتماعی و ج) روبنا شامل هنر و معماری است.

رئیسی علامه طباطبایی را تجدید کننده حکمت اسلامی در دوران معاصر، فقیه فیلسوف، حکیم، ریاضیدان، مفسر بزرگ قرآن کریم و عالمی توانا دانست که با فتح قله های علم و اخلاق، مردم را دعوت می کند. به صداقت و پاکی و به معرفت خدا و به معرفت نفس و به علم حجه.

رئیس جمهور توجه به ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی را راهگشای رهروان راه حق و حقیقت دانست و گفت: سنگ بنای اندیشه علامه طباطبایی در مسائل فلسفی، فقهی، عرفانی، کلامی و در زندگی عملی و شخصی شماست. . کاملاً برگرفته از بینش توحید، دعوت به سوی خدا و عبادت خدا و مبارزه با الحاد است که در اثر ماندگار او، 20 جلد تفسیر المیزان و آثار دیگری مانند «اصول فلسفه و الحاد» تجلی یافته است. روش رئالیسم» و «الرسال التوحیدیه».

رئیسی با اشاره به وجود علما و علمای بزرگی چون فارابی، ابن سینا، سهروردی، میرداماد، ملاصدرا، علامه طباطبایی، امام خمینی (ره) و شهید مطهری، ایران را مهد فلاسفه، حکیمان و فلسفه علم و دانش معرفی کرد. پر فکر. وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت ایران در تولید علوم انسانی در جهان، فلسفه را نقطه شروع این نهضت دانست و تصریح کرد: در این زمینه نهضتی که علامه طباطبایی و شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی انجام دادند. با معرفی فلسفه الهی آغاز شد و باید با تلاش مضاعف ادامه یابد.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت خوداتکایی در پژوهش های علوم انسانی، به نقش علامه طباطبایی در تقابل فلسفه الهی با فلسفه غرب اشاره کرد و گفت: انسان شناسی در تولید علوم انسانی اسلامی از نگاه علامه طباطبایی در کتاب «ال مجنون قبل از دنیا و مجنون بعد از آن.” الدنیا و مضامین انسان شناسی در تفسیر المیزان مشهود است.

رئیسی مشارکت و مساعدت بخشداری و دانشگاه در شناسایی و حل مشکلات کشور را ضروری عنوان کرد و تاکید کرد: دولت بخشداری و دانشگاه را اتاق انعکاس خود می داند و امیدوار است که این دو نهاد مهم، سامانه را شناسایی کنند. مشکلات کشور و ارائه راهکار به مسئولان مسئول و قرار گرفتن در کنار تولید و فناوری در تمامی بخشها.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت نقش حوزه و دانشگاه در رفع شبهات از جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: مجامع علمی و فکری ما باید برای شناسایی و رفع شبهات و گره های ذهنی که در نسل جوان ایجاد می شود، اقداماتی انجام دهند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت امید آفرینی در جامعه گفت: ما به عنوان دولت باید در عرصه عمل اقداماتی را انجام دهیم و شما دانشگاهیان و حوزویان نیز باید با افزایش دانش و آگاهی برای ایجاد امید در جامعه اقداماتی انجام دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.