افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

توجه|یک سقف و دو هوا از سیاست آقای کدیور

  • کد خبر : 393923
توجه|یک سقف و دو هوا از سیاست آقای کدیور

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیمآقای کدیور در 15 مهر 1403 با ارائه متنی انتقادی تحت عنوان «تأملی فراتر از سیاستهای روزمره بر منافع ملی» تلاش کرد جمهوری اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق ملت و مردم غزه به دلیل همراهی با حزب الله متهم کند. در لبنان و مردم غزه. توجه بیش از حد به مقوله […]

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیمآقای کدیور در 15 مهر 1403 با ارائه متنی انتقادی تحت عنوان «تأملی فراتر از سیاستهای روزمره بر منافع ملی» تلاش کرد جمهوری اسلامی را به نادیده گرفتن حقوق ملت و مردم غزه به دلیل همراهی با حزب الله متهم کند. در لبنان و مردم غزه. توجه بیش از حد به مقوله ملت. صرف نظر از شخصیت، مبانی فکری و مواضع سیاسی آقای کدیور، باید بر اساس مقدماتی که ایشان در این «متن مکتوب» پذیرفته اند، با ایشان بحث کرد.

آنها معتقدند که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی حمایت بی قید و شرط اقتصادی، سیاسی، نظامی و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی دارند. آنها از رژیم اشغالگر حمایت می کنند، رژیمی که “تروریستی ترین رژیم سیاسی” در خاورمیانه است و به مدت هفت دهه متعهد به نسل کشی و کشتار مردم بی گناه و سلاخی بشریت بوده است.

وی می نویسد: آمریکا و برخی از دولت های اروپایی این گونه به هیچ هنجار بین المللی و حقوق بشری احترام نمی گذارند و در صورت سرپیچی هیچ حکومتی از «نظام سلطه»; آنها هزینه های بسیار بالایی از تحریم، ترور و ناامنی گرفته تا حملات نظامی را تحمیل می کنند. امپراتوری رسانه ای غرب نیز جای ظالم و مظلوم را با قلب حقیقت می گیرد.

با پذیرش این فرض، اکنون باید تأیید کنند که:

  1. چرا و با چه منطقی ناسیونالیسم در اروپا و آمریکا می تواند به هر قیمتی به سمت اتحادیه گرایی و جهانی گرایی پیش برود، اما ایران اسلامی باید در مرزهای خود محصور بماند تا جهانی گرایان به تدریج از عرصه خود بکاهند و او را مجبور به همراهی با نظام قوانین کنند؟
  2. چگونه می توان حمایت آشکار و نامحدود آمریکا و اروپا در ابعاد مختلف سیاسی، حقوقی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی از رژیم وحشی، توسعه طلب، تمامیت خواه و تروریسم ذاتی مانند رژیم صهیونیستی در برابر ملتی مظلوم و بی دفاع ممکن کرد؟ ? انتقاد شفاهی یا فقط با کمک مالی، تظاهرات و حمایت سیاسی متوقف شد؟
  3. به عقیده وی، اگرچه مبارزان فلسطینی و لبنانی برای احقاق حقوق خود مشروعیت دارند، اما وظیفه ما در برابر کشتار وحشیانه و نسل کشی مردم غزه و لبنان چیزی جز کمک مالی یا حمایت سیاسی به آنها نیست. آیا این مبلغ پایان انسانیت مردم سرافراز ایران در برابر رژیمی است که «انسانیت» را به مسلخ کشانده و کشتار کودکان و زنان را حق مشروع خود می داند؟ منصفانه قضاوت کنید: اگر سگ دیوانه ای همیشه در محله شما پرسه می زد و هر روز به یک کودک حمله می کرد و شما هم چند فرزند داشتید، تنها وظیفه شما این است که از والدین کودک دلجویی کنید و شاید به آنها کمک مالی کنید یا از شر آنها خلاص شوید. آیا به یک سگ دیوانه فکر می کردید؟ آیا آزادگانی که تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای رهایی یک ملت (بلکه یک امت) از قفس زیر حصار با رژیم ظالم و خونخوار می جنگند، شایسته حمایت نظامی و سلاح نیستند؟ آیا آمریکا نباید برنامه راهبردی برای از بین بردن سگ های هار در منطقه ارائه می کرد و به توصیه ها اکتفا نمی کرد؟
  4. شما با استفاده از آیات قرآن بیان کرده اید: آیا قرآن ما را تا جایی که می توانیم مسئول ساخته است؟ حالا به من بگو: جمهوری اسلامی امروز چقدر گستردگی دارد؟ ایران اسلامی پس از تجربه هشت سال جنگ تحمیلی، دارای انبوهی از تجربیات اطلاعاتی نظامی و توانایی آموزش نظامی در سطح بسیار بالا و توانایی تولید تسلیحات در سطح بالاترین تکنولوژی روز دنیا و از لحاظ قدرت نظامی، اگر قدرتمندترین کشور غرب آسیا نباشد، حداقل یکی از بهترین کشورهایی است که با تلاش جوانان خود به این مقام دست یافته است، پس آیا نباید در حد توان خود به وظیفه خود عمل کند؟ این زمینه ها؟
  5. شما با درک ناقص قرآن سعی کرده اید ناسیونالیسم را در مقابل ناسیونالیسم قرار دهید و مواضع جمهوری اسلامی را در تضاد با ناسیونالیسم ارائه دهید. با این حال، این دو در کنار یکدیگر قرار دارند، نه در مقابل یکدیگر. اما همانطور که می دانید اسلام از مقوله های قومیت، جنسیت، نژاد و ملیت فراتر رفته است. که مبنای مباهات و تضاد و تعارض و اغتشاش است بر وحدت توحید تأکید دارد و قرآن همه پیروان رسول گرامی اسلام یا (حتی در برخی از تعابیر) همه ادیان ابراهیمی را یک امت واحد می داند و می فرماید: آیه 92 سوره انبیاء این امت شماست، امت یگانه، و من پروردگار شما هستم، پس تنها مرا بپرستید.

قرآن نه تنها ما را به مبارزه با ستمگرانی که به امت اسلامی ظلم می کنند توصیه می کند، بلکه ما را به مبارزه با مستکبرانی دعوت می کند که به دیگران ظلم کرده اند. در سوره نساء آیه 75 می خوانیم: «چه بر تو آمده است که در راه خدا و [براى نجات ] آیا با مردان و زنان و کودکان مظلوم مبارزه نمی کنید؟ کسانی که همیشه می گویند: «پروردگارا ما را از این شهر که مردمش ستمگر هستند بیرون کن و ما را در کنار خود نگهبان قرار ده و ما را در کنار خود یاوران روزی خودشان و تنها برای حمایت سیاسی از مظلومان قرار بده». همچنین از سر نیاز بشریت به مبارزه و مبارزه با مستکبران و ستمگران دستور داده است.

  1. شما همواره سعی کرده اید ساختارهای جمهوری اسلامی را با مولفه های ناکارآمد نظام لیبرال دمکراتیک نقد کنید و نظام را به بحران سیستمی متهم کنید. این در حالی است که انقلاب اسلامی بت های استوار لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی را ویران کرد و نادرستی ادعاهای غرب مبنی بر حقوق بشر و کمونیسم شرافتمندانه را به جهانیان نشان داد. گفتمان انقلاب اسلامی امروز در دانشگاه های آمریکا و اروپا و معلمان و دانشجویان آن کشورها با وجود همه تهدیدها شنیده می شود. آنها حقیقت این نظام استکباری و کثیف را که متشکل از سرکوب و کشتار ملت های آزادیخواه و حمایت از دیکتاتورهای عبری و عرب است را فریاد می زنند. عجیب است که روشنفکرانی چون شما با وجود ادعای مخالفت با دولت آمریکا، چرا از این اساتید و دانشجویان درس نمی گیرید و به جای سنگ اندازی در مقابل دولت و ملت آزاده ایران، به حمایت از مظلومان شتافته اید. مردم منطقه منطبق با انسانیت، شرف و دین، آنها را به ادامه این راه انسان دوستانه تشویق نکنید و فریاد انتقام از مستکبران جهان و رژیم فلسطین که کودکان را می کشند، سر نزنید.

* مهدی امید نقلبری، دانش آموخته حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.