افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

توافق پتروشیمی با بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز

  • کد خبر : 189610
توافق پتروشیمی با بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز

به گزارش بازار، احمد مهدوی با بیان اینکه نشست نماینده ارزی بانک مرکزی با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی و هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: در این جلسه تصمیمات و توافقات بسیار خوبی گرفته شد. اقداماتی در زمینه تنظیم و عرضه بازار ارز و تامین مالی پتروشیمی […]

به گزارش بازار، احمد مهدوی با بیان اینکه نشست نماینده ارزی بانک مرکزی با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی و هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: در این جلسه تصمیمات و توافقات بسیار خوبی گرفته شد. اقداماتی در زمینه تنظیم و عرضه بازار ارز و تامین مالی پتروشیمی ها اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه به منظور تامین مالی و تسریع در راه اندازی طرح های پتروشیمی راهکارهای مختلفی از جمله تامین مالی ارزی، انتشار اوراق صکوک ارزی و پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی ارائه شد. این پروژه توسط بانک مرکزی که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، شرکت های ما و پتروشیمی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در صورت اجرایی شدن این راهکارها و تسریع در اجرای پروژه ها، در سال های آینده شاهد رشد چشمگیر درآمدهای ارزی پتروشیمی های کشور خواهیم بود.

وی گفت: موضوع پیش خرید ارز آتی پروژه های پتروشیمی در قالب انعقاد قرارداد آتی همراه با تامین مالی موثر ریالی این گونه طرح ها، تضمینی برای تامین ارز مناسب در نیما خواهد بود. . وی گفت: این یک گام مهم جدید در راستای تامین مالی پروژه ها در کشور برای سال های آینده است. با توافقاتی که در این زمینه با بانک مرکزی داشتیم، مقرر شد پیشنهادات لازم برای طراحی مکانیزم قیمت گذاری برد-برد را به بانک ارائه کنیم.

به گفته مهدوی، اگرچه در سال های اخیر و به ویژه از سال 1396 تاکنون تعاملات و هماهنگی های بسیار خوبی با بانک مرکزی برای تنظیم بازار و بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور و رفع مشکلات شرکت ها داشته ایم، اما در این دوره مدیریت بانک مرکزی علاوه بر تقویت هماهنگی های گذشته، شاهد همکاری های عملی مهمی برای تامین مالی پروژه ها هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.