افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

توافق نهایی با هند تا دو هفته دیگر در چابهار امضا می شود

  • کد خبر : 112024
توافق نهایی با هند تا دو هفته دیگر در چابهار امضا می شود

به گزارش بازار، قاسم عسکری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری امروز (پنجشنبه) ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی، محدودیت پذیرش کشتی ها را از منظر بیان کرد. طول و فصل در بندر چابهار حذف شده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشخص شدن […]

به گزارش بازار، قاسم عسکری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری امروز (پنجشنبه) ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی، محدودیت پذیرش کشتی ها را از منظر بیان کرد. طول و فصل در بندر چابهار حذف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشخص شدن قرارداد نهایی 10 ساله با اپراتور هندی، گفت: تا دو هفته آینده قرارداد نهایی با اپراتور هندی منعقد می شود. ما چند ضمائم را به توافق نهایی اضافه کرده ایم و اگر هندی ها هیچ استدلالی در مورد این پیوست ها نداشته باشند، توافق نهایی تا دو هفته آینده منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرارداد 10 ساله به صورت BOT است و پس از پایان قرارداد تیم بندر هند برای سازمان در بندر شهید بهشتی باقی می ماند. ضمائم به قرارداد اضافه شده است. این پیوست ها از طریق وزارت امور خارجه به هند ارسال شده است. این قرارداد طی هفته های آینده با حضور وزیر کشتیرانی هند امضا خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تردد در بندر شهید بهشتی در 6 ماهه امسال 250 درصد رشد داشته است، ادامه داد: برای تخلیه کانتینرها از شهید بهشتی تخفیف و مشوقی در نظر گرفته ایم. بندر. برای اینکه این مسیر برای صاحبان بار به صرفه باشد و هزینه ترانزیت بار برای صاحبان بار پایین باشد، درصدی تخفیف داده ایم. تاکنون 5 بسته تشویقی به صاحبان کالا ارائه کرده ایم و در حال حاضر برای هر کانتینر 600 دلار تخفیف داریم.

عسگری نسب با بیان اینکه شرکت پیمانکاری کیهان، شیران زرین، شریک یک اپراتور هندی، زیرمجموعه شرکت سینا و بنیاد مستضعان است، تاکید کرد: سهم درآمدی ایران و هند در سه بخش ترانزیتی (واردات و صادرات) متفاوت است. . اما در بخش ترانزیت، سهم درآمد 50- است. 50 درصد داریم که بهترین وضعیت قراردادی است.

وی ادامه داد: تاکنون 20 میلیون دلار از 85 میلیون دلار تعهد شده هندی ها کمک کرده اند و مابقی سرمایه گذاری منوط به امضای قرارداد نهایی است. قرارداد موقت مشروط به استفاده از تجهیزات بندری هند تا دی ماه سال جاری ادامه دارد و پس از آن در صورت عدم امضای قرارداد، سیاست زیر را دنبال می کنیم.

وی با یادآوری اینکه به اصل قراردادی که در زمان وزارت عباس آخوندی منعقد شده بود دست نزدیم، افزود: قرارداد کوتاه مدت ما با هند مهلت دی ماه دارد و خوشبختانه با تغییر سفیر هند، کارها به سرعت پیش رفت و پیش بینی می شود که دوام داشته باشد. 2 هفته. آینده بین ایران و هند نهایی و امضا می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد و 250 میلیون تومانی شرکت خصوصی در بندر چابهار، تصریح کرد: قرارداد ساخت 2 اسکله پتروشیمی و نفتی به ارزش هزار و 600 هفته حمل و نقل منعقد می شود. امسال، در حالی که اپراتورها فعالانه به دنبال ایجاد اسکله های معدن هستند.

عسگری نسب درباره دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مرجع دریایی کشور است و به عنوان مسئول 33 کنوانسیون دریایی کارهای تخصصی انجام می دهیم. ایجاد زیرساخت ها بر عهده ماست و دبیرخانه شورای توسعه مکران تسهیل می کند و چالش چندانی با شورا نداریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.