افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

توافق بین حماس و اسرائیل برای تبادل اسرا تا قبل از ماه رمضان بسته می شود

  • کد خبر : 205553
توافق بین حماس و اسرائیل برای تبادل اسرا تا قبل از ماه رمضان بسته می شود

به گزارش بازار، چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” گفتند که تبادل اسرا و توقف درگیری ها 6 هفته طول می کشد. هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد: بهترین زمان برای اجرای این توافق، […]

به گزارش بازار، چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” گفتند که تبادل اسرا و توقف درگیری ها 6 هفته طول می کشد.

هاآرتص به نقل از یکی از منابع خود اعلام کرد: بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه است [مبارک] ماه رمضان خواهد بود.

این منابع به هاآرتص گفتند که اسرائیل ترجیح می دهد برای دستیابی به توافقی که به آن اجازه می دهد عملیات نظامی در خان یونس را تکمیل کند یا شاید آن را به رفح نیز گسترش دهد، زمان خود را معطل کند.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی مدعی شده است که دو طرف هنوز با موضوعات اصلی مذاکرات و اولاً مدت زمان توقف درگیری ها فاصله دارند.

همزمان رژیم صهیونیستی حماس را برای کاهش تعداد اسرای فلسطینی تحت فشار قرار می دهد.

هاآرتص فاش کرد که منابع خارجی نسبت به امکان دستیابی به توافق در این ضرب الاجل ابراز خوش بینی محتاطانه کرده و اعلام کردند که هر دو طرف (اسرائیل و حماس) اکنون متعهد به مذاکره آرام و حل مسائل حل نشده هستند.

یکی دیگر از مقامات به هاآرتص گفت که هرگونه اعلام عمومی از سوی اسرائیل و حماس، مذاکرات جاری پشت درهای بسته را تحت الشعاع قرار نمی دهد، زیرا انتظار می رود هر دو طرف در هفته های آینده تغییراتی را برای آماده سازی افکار عمومی و محافل سیاسی داخلی ایجاد کنند.

هاآرتص نوشت که هرگونه پیشروی از سوی ارتش اسرائیل می تواند بر آمادگی حماس برای اجرای توافق تاثیر بگذارد، در عین حال پیش بینی خروج نتانیاهو از توافقات در آخرین لحظه برای جامعه جهانی بسیار دشوار خواهد بود.

منابع مقاومت فلسطین پیشتر جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به پیشنهادات جنبش حماس درباره آتش بس در نوار غزه و روند تبادل اسرا را فاش کرده بودند.

اولین آتش بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به مدت یک هفته از 24 نوامبر تا 1 دسامبر 2023 (4 تا 11 دسامبر) با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا برقرار شد.

بر اساس این آتش بس، درگیری متوقف شد، اسرا بین دو طرف مبادله شد و کمک های بشردوستانه نیز وارد غزه شد.

رژیم صهیونیستی مدعی است هنوز 134 اسیر اسرائیلی در غزه هستند. همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود 8800 فلسطینی در زندان های این رژیم محبوس هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.