افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تهران نوزدهمین پایتخت آلوده جهان شد!

  • کد خبر : 180463
تهران نوزدهمین پایتخت آلوده جهان شد!

به گزارش رکنا، عباس شاهسونی به مناسبت هفته هوای پاک درباره میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران اظهار کرد: بر اساس مفاد قانون هوای پاک، وزارت بهداشت موظف است بررسی، محاسبه و سالانه منتشر کند. مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، بر این اساس. از سال 2015، ما سالانه مرگ […]

به گزارش رکنا، عباس شاهسونی به مناسبت هفته هوای پاک درباره میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران اظهار کرد: بر اساس مفاد قانون هوای پاک، وزارت بهداشت موظف است بررسی، محاسبه و سالانه منتشر کند. مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، بر این اساس. از سال 2015، ما سالانه مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را محاسبه و منتشر می کنیم. طبق تحقیقات و محاسباتی که با مدل پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی در 33 شهر کشور در سال 1401 انجام دادیم و ذرات متعلق به PM2.5 را محاسبه کردیم. مشخص شده است که 13.9 درصد از مرگ و میرهای طبیعی در کشورمان مربوط به این ذرات معلق بوده است.

وی افزود: میانگین غلظت ذرات معلق در کشور ما 38 میکروگرم است که 7.6 برابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و بیش از سه برابر استاندارد ملی کشورمان است!

برخی از رهبران کشور علاقه ای به اعمال “قانون هوای پاک” ندارند/عدم توجه برنامه هفتم توسعه به آلودگی هوا

شاهسونی در پاسخ به سوالی مبنی بر رتبه ایران از نظر کیفیت هوا در بین کشورهای جهان، تصریح کرد: کشور ما از نظر کیفیت هوا در بین 131 کشور رتبه 21 را نسبت به سایر کشورهای جهان دارد. چاد، عراق، پاکستان، بحرین و بنگلادش بدترین کیفیت هوا را داشتند.

وی با بیان اینکه بالاترین شاخص کیفیت هوای جهان به طور میانگین 169 است، ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ایران 94 است.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به وضعیت هوای پایتخت خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار در بین ۹۲ پایتخت جهان، تهران از نظر غلظت در رتبه نوزدهم قرار دارد. ذرات معلق (آلودگی هوا) و شهرهای دهلی، داکا و پایتخت مغولستان رتبه اول تا سوم آلودگی هوا را دارند.

شاهسونی خاطرنشان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که در سال 1390، 221 روز هوای تهران قابل قبول بوده و سال گذشته 107 روز هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم و 36 روز ناسالم برای همه گروه ها بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.