افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

تهران در پایان هفته دوباره گرم می شود رکورد گرما در کشور شکسته نشد

  • کد خبر : 346536
تهران در پایان هفته دوباره گرم می شود رکورد گرما در کشور شکسته نشد

به گزارش بازار، صادق ضیائیان با اشاره به خنک شدن چند درجه ای هوای تهران افزود: این کاهش دما در هفته های اخیر پیش بینی شده بود و علاوه بر آن در بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش دما بودیم. وی گفت: با این حال روند کاهش دما متوقف شده و دما در اکثر مناطق […]

به گزارش بازار، صادق ضیائیان با اشاره به خنک شدن چند درجه ای هوای تهران افزود: این کاهش دما در هفته های اخیر پیش بینی شده بود و علاوه بر آن در بسیاری از نقاط کشور شاهد کاهش دما بودیم.

وی گفت: با این حال روند کاهش دما متوقف شده و دما در اکثر مناطق در همین حد باقی می ماند.

ضیائیان ادامه داد: در 24 ساعت گذشته دمای 22.4 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای 31.5 درجه سانتیگراد در پایتخت ثبت شد، اما پیش بینی می شود در گرم ترین ساعات تهران شاهد افزایش دمای بین 33 تا 36 درجه در تهران باشیم. روز این وضعیت هفته آینده نیز به همین منوال خواهد بود.

وی یادآور شد: دمای تهران در دهه پایانی شهریور از نظر تاریخی و میانگین 30 ساله در محدوده 34 درجه سانتیگراد است و با توجه به اینکه در گذر فصلی قرار داریم و در اواخر تابستان دمای هوا به طور طبیعی کاهش یافته است. .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی افزود: افزایش دمای هوا که پیش از این شاهد آن بودیم به دلیل وجود موج گرما بود، البته نفوذ سامانه پرفشار در سواحل. و شمال کشور باعث نوسانات دمایی تهران شد.

وی همچنین «گنبد حرارتی» را اصطلاحی «کاذب» و «زرد» دانست که از سوی برخی رسانه ها مطرح شده است و اظهار داشت: چنین اصطلاحی معنا ندارد، اما در واقع شاهد برقراری هوای گرم بوده ایم که به نوبه خود باعث شده است. با استقرار سیستم “فشار بالا” این سیستم “حاره ای” بود که در منطقه ما مستقر طولانی مدت داشت. این مشکل باعث شد تا شاهد ادامه گرما باشیم. با این حال، هیچ رکوردی در تهران و هیچ جای دیگر کشور ثبت نشده است.

توفان خبرگزاری آسنا در سواحل سیستان و بلوچستان

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی در ادامه به طوفان گرمسیری در سواحل سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هواشناسی این استان که محدوده پراکندگی آن دریای عمان و دریای عرب است رنگ قرمز دریایی صادر کرده است. هوشیار است و این دو دریا را آشفته کرده است.»

وی گفت: این طوفان با نام آسنا شب گذشته (جمعه) در موقعیت 23.5 درجه شمالی و 67 درجه شرقی و 650 کیلومتری سواحل چابهار قرار گرفته و طی امروز و فردا به این سواحل نزدیک می شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: این طوفان با بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه بوده و باعث تلاطم شدید دریا خواهد شد، حوزه اثرگذاری آن شمال شرق دریای عرب و دریای عمان خواهد بود و پیش بینی می شود. باعث آسیب به کشتی ها و پرسنل دریایی شود. امکانات .

وی تاکید کرد: توصیه می شود کشتی ها و لنج ها از تردد خودداری کنند و شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن منتقل شوند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی تصریح کرد: مناطق ساحلی جنوب شرق کشور را نمی توان بدون این سامانه رها کرد.

وی ادامه داد: این سامانه طی روزهای آینده از دریای عمان به سمت کشور عمان تغییر مسیر داده و تا روز دوشنبه در منطقه فعال و سپس کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=346536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.