افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

«تهران تایمز» درباره راب مالی چیزهایی می داند که کنگره نمی داند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 30883
«تهران تایمز» درباره راب مالی چیزهایی می داند که کنگره نمی داند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تهران تایمز اخیرا در دو گزارش با تیتر افشاگری تهران تایمز درباره جزئیات اخراج رابرت مالی و گزارش جدید تهران تایمز از مراحل 1+3 ایران در برکناری رابرت مالی او در مورد برکناری رابرت مالی، سفیر آمریکا در ایران در پشت صحنه تحقیق کرد. این گزارش ها واکنش های متفاوتی […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تهران تایمز اخیرا در دو گزارش با تیتر افشاگری تهران تایمز درباره جزئیات اخراج رابرت مالی و گزارش جدید تهران تایمز از مراحل 1+3 ایران در برکناری رابرت مالی او در مورد برکناری رابرت مالی، سفیر آمریکا در ایران در پشت صحنه تحقیق کرد. این گزارش ها واکنش های متفاوتی در رسانه های آمریکا داشته است.

در همین راستا روزنامه آمریکایی “خورشید نیویورکنوشته است که گزارش‌های منتشر شده درباره تعلیق و لغو دسترسی امنیتی رابرت مالی، نماینده سابق آمریکا، مشکوک به این است که برخی در تهران و به‌طور مشخص روزنامه تهران تایمز چیزهایی می‌دانند که ساکنان پایتخت آمریکا از آن اطلاع دارند. آنها نادان هستند.

این گزارش می‌گوید: همزمان با درخواست‌های کنگره آمریکا برای به‌روزرسانی وضعیت رابرت مالی، نماینده جو. بایدن در مورد مسائل ایران، مقامات در واشنگتن به شدت بحث های خود را تشدید کرده اند. تحقیق و نظارت رسانه ها به طور سیستماتیک تعطیل می شود و ناظران تشنه اطلاعات به جای داده ها و اطلاعات معتبر به منبع غیرمنتظره ای روی آورده اند. تهران تایمز.

در ادامه این گزارش می خوانیم: آیا گزارش اختصاصی روز یکشنبه سایت تهران تایمز مبنی بر اینکه چرا “رابرت مالی لعنتی” به ادعای این روزنامه در واقع بر اساس اظهارات یک منبع ناشناس در واشنگتن نوشته شده است یا خیر؟ فقط تخیل این روزنامه؟ پاسخ ها مبهم هستند. با این حال، دومین خبر تهران تایمز در عرض یک هفته که به نقل از «یک منبع وزارت خارجه آمریکا» منتشر شد، کاملا دقیق و مفصل بود. گزارشی که احتمال می دهد برخی منابع در تهران از مواردی مطلع باشند که واشنگتنی ها آنها از آن آگاه نیستند.

دلیل این گونه گمانه زنی ها خودداری مداوم دولت آمریکا از ارائه توضیحات به کنگره درباره وضعیت مالی است. جزئیات مربوط به تعلیق و لغو مجوز دسترسی امنیتی مشاور ارشد سیاسی بایدن در امور ایران، نادرتر از تصور افکار عمومی درباره سوء مدیریت اسناد (محرمانه) است. جمعه ابرام پالیمعاون سابق وزیر دارایی، حساب کاربری خود در توییتر (@USEnvoyIran) را تصاحب کرد و نوشت: «دفتر نماینده ویژه در امور ایران و تیم وزارت امور خارجه همچنان به اجرای سیاست ما در قبال ایران متعهد هستند.» بعد از این ارزاناین سوال مطرح شد: آیا مالی همچنان در صدر بازی است؟

یکی از مقامات ارشد کنگره جمهوری خواهان در مصاحبه با با وی مدعی شد: دولت ایران بیش از کنگره نگران تعلیق است رپ مالی این را می داند زیرا مالی و شبکه تبلیغات آنها با آنها صحبت می کردند. مالی در کار خود با ایرانی ها پیشرفت کرد و در عین حال کنگره و مردم آمریکا را گمراه کرد.

رابرت مک کالرئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت امور خارجه درخواست کرده است تا گزارشی مفصل درباره اخراج ظاهری مالی تا 25 جولای ارائه شود. وی در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس گفت: نمی‌توانم بگویم این موضوع چقدر مهم است، زیرا اگر در بدترین حالت، اطلاعات و اسرار ما را به کشور دشمن خارجی منتقل کرده باشید، به نظر من خیانت است.

CBS در داستان با جیکوب سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، صحبت کرد و به سادگی گفت که مالی “در دولت های مختلف صادقانه و به خوبی خدمت کرده است.” او یک کارمند دولتی و دیپلمات است. او کسی است که بسیاری از ما، از جمله من، برای او احترام زیادی قائل هستیم. من نمی توانم از وضعیت فعلی صحبت کنم. باید به وزارت امور خارجه ارجاع بدهم. خیر میلرسخنگوی وزارت امور خارجه همواره به «نگرانی های محرمانه» در عدم ارائه جزئیات این پرونده به کنگره اشاره کرده است.

همه این اظهارات و مصاحبه ها گزارش تهران تایمز را داغ و خبرساز می کند. تا جایی که منابع واشنگتن از بین رفته اند مشکوک این اتفاق افتاده است که شخصی (چه در وزارت خارجه، کاخ سفید، یک شخص مالی یا شاید یکی از متحدان نزدیک آنها که در مقاله ذکر شده است. سایت اینترنتی اشاره شد) او ترجیح می دهد به رسانه های دولتی ایران گزارش دهد تا اینکه به رسانه های داخلی اطلاعات بدهد. json برادسکیمدیر سیاستگذاری سازمان «اتحاد علیه انرژی هسته‌ای ایران» با وی گفت: میزان جزئیات گزارش تهران تایمز به شدت مشکوک و نگران کننده است.

لوب کلام گزارش ساندی تهران تایمز به نقل از یک منبع “آگاه” این است که دلیل اصلی مشکل مالی مربوط به مذاکرات محرمانه اخیر با نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و همچنین گشایش آن است. مالی و دیدارهای محرمانه با برخی از ایرانیان در آمریکا. در واقع، همانطور که گفته شد، مالی برای پیشبرد سیاست های خود در قبال ایران و به عنوان یک تاکتیک مذاکره، مرتب با محافل و افراد مختلف در تماس بوده است. می توان انجام داده است تا از طریق آنها محاسبات تیم مذاکره کننده ایرانی را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از این افراد مانند علی واعظ (مدیر مالی سابق گروه بحران)، ولی نصر و تریتا پارسی ها (یاران فعلی پسر مالی در موسسه کوینسی)، ایرانیانی هستند که حضورشان را می توان به وضوح در دیپلماسی دموکرات ها در قبال تهران در دولت اوباما و دولت فعلی ایالات متحده مشاهده کرد. افرادی که به دلیل ارتباط با تیم مذاکره کننده قبلی ایران که برخی از آنها در تیم مذاکره کننده فعلی نیز حضور دارند، نقش واسطه و میانجی دیپلماسی بین دولت دموکراتیک آمریکا و ایران را ایفا می کنند.

علی واعظ در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «با یا بدون بودجه، دولت بایدن وی معتقد است که تنها راه حل پایدار برای موضوع هسته ای ایران، راه حل دیپلماتیک است. او با نظر منتقدانی که تایید می کنند بایدن او با تهران «بسیار بردبار» است، به شدت مخالف است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.