افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

تهران، ایران، صد و سی سال پیش / چیتان پیتان های زنان در مهمانی های مردانه و قلیان

  • کد خبر : 241955
تهران، ایران، صد و سی سال پیش / چیتان پیتان های زنان در مهمانی های مردانه و قلیان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- ایران ما پر از تاریخ پربار است. از دوره قاجار که انواع و اقسام شاهان عجیب و غریب داشت گرفته تا رضاشاه و افراد دیگری که هر کدام داستان های باورکردنی و باورنکردنی خود را داشتند. خب در آن زمان، حدود 150 سال پیش، علم […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- ایران ما پر از تاریخ پربار است. از دوره قاجار که انواع و اقسام شاهان عجیب و غریب داشت گرفته تا رضاشاه و افراد دیگری که هر کدام داستان های باورکردنی و باورنکردنی خود را داشتند. خب در آن زمان، حدود 150 سال پیش، علم و صنعت به همان اندازه پیشرفت کرده بود و بسیاری از مورخان و عکاسان بودند که آن دوران را برای ما و نسل های آینده ثبت کردند. اما نکته اینجاست که برخی از آنها ایرانی نبودند و در واقع افراد زیادی بودند که آنها را وادار به پیروی از ایران و ایرانی کردند. مثلا آنتون سوروگین. او که در واقع یک عکاس روسی-گرجی بود، در دوران قاجار و پهلوی عکس های زیادی گرفت و تصاویر بی نظیری را برای آیندگان به ثبت رساند.

پس از مرگ پدر آنتوان که در حین اسب سواری بر اثر تصادف جان باخت، مادرش به دلیل عدم دریافت مستمری به همراه فرزندانش به گرجستان رفت. آنتوان پس از مرگ پدرش، نقاشی را برای کمک به خانواده اش کنار گذاشت و عکاسی را نزد برادرانش نزد یک عکاس روسی آموخت. وی به همراه برادرانش در سال 1870 برابر با 1249 شمسی به تبریز رسید و در این شهر اقامت گزید و به تدریج وارد دربار ولیعهد مظفرالدین میرزا شد و از او لقب خان گرفت. درست زمانی که مظفرالدین میرزا برای به دست گرفتن قدرت به تهران رسید، آنتوان سر جایش بود و تا آخرین روزهای سلطنت شاه را همراهی می کرد. آنتوان یک آتلیه عکاسی در تهران افتتاح کرد و شهرت روزافزونی پیدا کرد. در زیر تعدادی از تصاویری را که آنتوان از زنان در سال 1280 ثبت کرده است می بینیم.

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین

آنتون سوروگین



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.