افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تهدید موشکی نصرالله علیه اقتصاد اسرائیل/ مخازن گاز طبیعی و کشتی های تجاری اسرائیل هدف موشک های حزب الله قرار گرفتند

  • کد خبر : 380861
تهدید موشکی نصرالله علیه اقتصاد اسرائیل/ مخازن گاز طبیعی و کشتی های تجاری اسرائیل هدف موشک های حزب الله قرار گرفتند

در ساعاتی که حومه جنوبی بیروت، مقر حزب الله لبنان در ویرانی عظیم ناشی از حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی مرکزی این حزب در جمعه گذشته، هواپیماهای جنگی اسرائیل حملات سنگینی را علیه سکوهای موشکی انجام دادند که می تواند اهداف دریایی و تأسیسات اقتصادی حیاتی اسرائیل را نابود کند، اما تهدید حزب الله […]

در ساعاتی که حومه جنوبی بیروت، مقر حزب الله لبنان در ویرانی عظیم ناشی از حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی مرکزی این حزب در جمعه گذشته، هواپیماهای جنگی اسرائیل حملات سنگینی را علیه سکوهای موشکی انجام دادند که می تواند اهداف دریایی و تأسیسات اقتصادی حیاتی اسرائیل را نابود کند، اما تهدید حزب الله برای اقتصاد اسرائیل همچنان قوی است. «کالکالیس» در مقدمه گزارش خود درباره فرسایش مالی اسرائیل با ادامه جنگ این موضوع را مطرح کرده است.

بر اساس گزارش مذکور، اگرچه گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل برای جلوگیری از حمله این حزب به نهادهای حیاتی اقتصاد اسرائیل از جمله تأسیسات گازی و بنادر واقع در شرق دریای مدیترانه، قدرت موشکی حزب‌الله را هدف قرار داده است، اما تهدیدات حملات موشکی حزب‌الله بر وضعیت اقتصادی اسرائیل تأثیری نداشته است. . حل شد.

علاوه بر این، افزایش هزینه جنگ و امکان گسترش دامنه آن به یک جنگ منطقه ای ممکن است منابع مالی اسرائیل را تحت فشار قرار دهد. به خصوص که یک سال از آغاز جنگ غزه می گذرد، اقتصاد اسرائیل اساساً فرسوده شده است.

اینجاست که باید تاثیر مخرب بر آزادی دریانوردی را درک کنیم. علاوه بر این که این موشک‌ها می‌توانند بنادر دریایی اسرائیل و همچنین نیروگاه‌های برق عسکلان، الخدیره و اشدود در سواحل این شهرها را تهدید کنند. روزنامه تاکید می کند. فعال هستند، تهدید می کنند.

اگرچه گزارش‌های اسرائیل حاکی از آن است که این حملات توانایی موشکی حزب‌الله را به شدت تضعیف کرده است، اما این گروه همچنان به هدف قرار دادن مکان‌هایی در قلب اسرائیل ادامه می‌دهد و موشک‌هایش در روزهای اخیر به تل آویو و همچنین به حیفا و دیگر مناطقی که امکانات اقتصادی آن حیاتی است اصابت کرده است. برای اسرائیل اسرائیل وارد شده است.

به نوشته این روزنامه عبری، ذخایر حزب الله همچنین شامل موشک های ساحلی یاخونت ساخت روسیه است که می تواند اهدافی را در فاصله حدود 300 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد، زیرا این موشک ها حامل کلاهک انفجاری عظیمی به وزن حدود 300 کیلوگرم و سرعت تقریباً دو برابر ایران هستند. و موشک های چینی . دارند

در ارزیابی تهیه شده توسط اندیشکده آلما اسرائیل، برآوردها نشان می دهد که زرادخانه موشکی نیروی دریایی حزب الله ده ها موشک از همه نوع دارد.

بر اساس گزارش Calcalist، اگرچه ارتش اسرائیل حملات خود را موجب فلج کردن قدرت حزب الله می‌داند، اما مشخص نیست که چه تعداد از این موشک‌ها در حمله سنگین اسرائیل به جنوب لبنان در جمعه و شنبه گذشته منهدم شده است.

این روزنامه افزود: حزب الله ممکن است به نقاط ضعف اسرائیل به ویژه سکوهای گاز طبیعی حمله کند که اقتصاد اسرائیل را با بحران بزرگ انرژی مواجه خواهد کرد.

حزب الله می تواند اسرائیل را محاصره دریایی کند در حالی که 99 درصد تجارت واردات و صادرات اسرائیل از طریق دریا انجام می شود.

گفتنی است در حال حاضر مخازن گاز طبیعی، کشتی های تجاری و …. آنها در خاک رس موشک های حزب الله یافت می شوند.

کالکالیست ادامه داد: فقط به تهدیدات حوثی ها در یمن و تردد کشتی ها در تنگه باب المندب نگاه کنید که رسیدن آنها به دریای سرخ را کاملاً فلج کرده و شرکت های کشتیرانی جهان را مجبور به طولانی تر کردن مسیرهای خود کرده است. با از جنوب قاره آفریقا عبور کرده است

کالکالیست افزود: در حالی که رسانه های اسرائیلی از منافع اقتصادی با حمله به توان حزب الله صحبت می کنند، گزارش های اقتصادی تأیید می کند که ترور دبیرکل حزب الله می تواند جنگی همه جانبه را در منطقه آغاز کند که برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. و این باعث تضعیف بیشتر توانایی های حزب الله خواهد شد. اقتصاد، عملا از سال جنگ در غزه فرسوده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.