افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

تهدید تغییر قلمرو به باغ گیاه شناسی رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 110092
تهدید تغییر قلمرو به باغ گیاه شناسی رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، قانون تغییر مسکن با تغییر کاربری زمین کشاورزی هنوز ابلاغ نشده و تهدید و تغییر زمین آغاز شده است. ماده 50 فصل مسکن لایحه هفتم توسعه این اجازه را می دهد که «وزارت راه و شهرسازی موظف است در اجرای قانون جهش مولد مسکن، دسترسی به مسکن مناسب به ویژه افراد […]

به گزارش خبرنگار مهر، قانون تغییر مسکن با تغییر کاربری زمین کشاورزی هنوز ابلاغ نشده و تهدید و تغییر زمین آغاز شده است. ماده 50 فصل مسکن لایحه هفتم توسعه این اجازه را می دهد که «وزارت راه و شهرسازی موظف است در اجرای قانون جهش مولد مسکن، دسترسی به مسکن مناسب به ویژه افراد فاقد مسکن را در راستای تسهیل امور مسکن فراهم کند. با ارتقای کمی و کیفی مسکن از طریق توافق با مالکان اراضی غیردولتی بدون کاربری مسکونی، با رعایت ماده (8) قانون تولید جهشی مسکن در رابطه با تامین زمین برای اجرای مسکن حمایتی. پروژه های عمرانی یا شهرک های مسکونی توسط بخش خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی با اولویت تعاونی های مردمی و با رعایت ضوابط وزارت راه و شهرسازی از جمله رعایت سرانه های شهری و تامین زیرساخت ها و روبناهای لازم. خدمات و نیز سایر قوانین و مقررات.”

به این ترتیب زمین های کشاورزی 3 و 4 به صورت کاملا قانونی تبدیل شده و برای جابه جایی مسکن استفاده می شود. در همین حال یکی از اعضای موسسه آب و خاک می گوید که زمین های درجه 1 تا 4 به زمین کشاورزی معروف است. ایران 18 میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد که بیش از 70 درصد آن 3 و 4 است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علی علیزاده علی آبادی رئیس پژوهشکده جنگل ها و مراتع کشور در نامه ای خطاب به سران قوای سه گانه خواستار جلوگیری از تخریب باغ گیاه شناسی ملی ایران پس از پخش برنامه شهرداری شد. مجوز ساخت 22 برج 38 طبقه با ساخت بیش از 5600 واحد مسکونی در مجاورت شمالی این باغ را صادر کرد.

وی اعطای این مجوز را تلنگری به باغ ملی به عنوان میراث علمی، تخصصی، طبیعی و فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: باغ ملی گیاه شناسی ایران توسط 22 برج در حال ساخت در معرض تهدید قرار گرفته است که با توجه به قانون فقط با فاصله معینی انجام می شود و دوره اجازه ساخت ساختمان هایی را داد که در نهایت سه طبقه خواهند بود.

به گفته علیزاده، جهاد کشاورزی حاضر به واگذاری زمین است موعود پیشنهاد ساخت این برج ها به بنیاد تعاون ارتش داده شد، اما با وجود قوانین مشخص، ساخت و ساز ممنوع است که فراتر از ظرفیت اکولوژیکی پایتخت است، این پیشنهاد مورد قبول بنیاد تعاون ارتش قرار نگرفت.

علیزاده می گوید: امروز امیدمان به دیوان عدالت اداری برای حفاظت از تنوع زیستی کشور است. تاکنون مخالفت مقامات ارشد کشور با ساخت این برج ها و دستور معاون اول رئیس جمهور برای توقف ساخت و ساز تا تصمیم نهایی نتوانسته سایه سنگین این ساخت و سازها را از باغ دور کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.