افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 197261
تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گزارش ها از سوریه حاکی از آن است که پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با تجاوزات اسرائیل در حومه حمص است. همزمان صدای انفجار در شمال بقاع شنیده می شود. در همین راستا اخبار و رسانه ها تصاویری از اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به اهدافی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گزارش ها از سوریه حاکی از آن است که پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با تجاوزات اسرائیل در حومه حمص است.

همزمان صدای انفجار در شمال بقاع شنیده می شود.

در همین راستا اخبار و رسانه ها تصاویری از اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به اهدافی در استان حمص سوریه منتشر کردند.

بنا بر گزارش ها، صدای انفجار شدید حداقل 10 بار شنیده شد و پدافند هوایی مشغول مبارزه با موشک های متجاوز بود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پدافند هوایی سوریه برخی از موشک‌ها را سرنگون کرد، در حالی که برخی دیگر در حومه قصیر در جنوب غربی حمص سقوط کردند و باعث آتش‌سوزی در این منطقه شد.

تصاویر منتشر شده حاکی از تخریب کامل یک آپارتمان در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

منابع خبری اعلام کردند بر اثر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به محله الحمره حمص دست کم دو نفر شهید شدند و احتمال افزایش تعداد شهدا در این حمله تجاوزکارانه وجود دارد.

دقایقی بعد اعلام شد که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به محله الحمرا در حمص، یک کودک و یک زن سوری به شهادت رسیدند.

خبرگزاری «سانا» به نقل از یک منبع نظامی نوشت: حوالی ساعت 00:30 بامداد، دشمن اسرائیلی از شمال طرابلس به نقاطی در شهر حمص و حومه آن حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از غیرنظامیان سوری و خسارت مالی به اموال عمومی و خصوصی شد.

پس از بمباران رژیم صهیونیستی، تیم های امدادی در تلاش هستند تا مردم را از زیر آوار ساختمانی که در اثر حمله رژیم صهیونیستی به محله الحمرا در حمص سوریه به طور کامل تخریب شده است، نجات دهند.

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که امدادگران موفق به نجات این شهروند و انتقال وی به بیمارستان شدند. جستجو برای یافتن دیگران همچنان ادامه دارد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه پس از تجاوزات هفته گذشته جنگنده های آمریکایی به سوریه و عراق صورت می گیرد.

دیروز «قاصی الدهک» نماینده سوریه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به تجاوزات اخیر آمریکا به عراق و این کشور گفت: تهاجم نظامی واشنگتن به سوریه هدف حفاظت از خود است. منطقه و مکمل حملات اسرائیل است و شورای امنیت باید آن را محکوم کند.

خبرگزاری دولتی سوریه موسوم به سانا به نقل از نماینده دائم این کشور در نشست شورای امنیت افزود: دولت های متوالی آمریکا در امور سایر کشورها از جمله سوریه دخالت می کنند، ائتلاف های نظامی غیرقانونی تشکیل می دهند و اقدامات تجاوزکارانه و اشغالگری انجام می دهند.

نماینده سوریه افزود: ما همه بهانه‌هایی را که دولت آمریکا برای توجیه تجاوزات نظامی خود با هدف حفاظت از شهروندانش در منطقه از جمله داعش و النصره به کار می‌برد، رد می‌کنیم.

الدهاک همچنین گفت: تجاوزات اخیر آمریکا به سوریه منجر به شهادت 37 نفر اعم از نظامی و غیرنظامی و مجروحیت شدید 34 نفر و تخریب چندین ساختمان مسکونی که تعداد زیادی از خانواده ها در آن زندگی می کردند و تاریخی نیز در پی داشت. مکان ها، از جمله قلعه باستانی الرحبه. او از این حمله در امان نماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.