افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تنها مرز زمینی ایران و اروپا از آذربایجان غربی می گذرد

  • کد خبر : 135150
تنها مرز زمینی ایران و اروپا از آذربایجان غربی می گذرد

به گزارش رکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در دیدار سفیر فنلاند در ایران با اشاره به نزدیک به یک قرن روابط دوستانه دو کشور، افزود: آذربایجان غربی دارای موقعیت راهبردی است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. فقط یکی حاشیه، غیرمتمرکز خط زمینی جمهوری اسلامی ایران با اروپا از این استان […]

به گزارش رکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در دیدار سفیر فنلاند در ایران با اشاره به نزدیک به یک قرن روابط دوستانه دو کشور، افزود: آذربایجان غربی دارای موقعیت راهبردی است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. فقط یکی حاشیه، غیرمتمرکز خط زمینی جمهوری اسلامی ایران با اروپا از این استان می گذرد و روابط جمهوری اسلامی ایران و فنلاند به بالاترین سطح خود رسیده است که نشان از عزم جدی دو طرف برای توسعه همکاری ها دارد.

وی همچنین بر تلاش این استان برای توسعه روابط ایران با همسایگان خود تاکید کرد و افزود: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، امروز بیشتر کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران روابط اقتصادی دارند.

معتمدیان همچنین آذربایجان غربی را یکی از استان های استراتژیک ایران معرفی کرد و یادآور شد: آذربایجان غربی دارای موقعیت ژئوپلیتیکی است و با سه کشور ترکیه، عراق و آذربایجان هم مرز است.

وی با اشاره به راه اندازی 25 درصد پایانه های بین المللی ایران در آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی دارای موقعیت ترانزیتی تاریخی در مسیر جاده ابریشم است و امروز یکی از کریدورهای مهم اقتصادی منطقه است.

معتمدیان همچنین صادرات 3 میلیارد دلاری ایران از مرزهای آذربایجان غربی به کشورهای منطقه در سال گذشته را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه تجارت بین المللی موتور توسعه اقتصاد آذربایجان غربی است، گام های بلندی برداشته شده است. در دو سال گذشته زیرساخت ها و توسعه راه ها و خطوط ریلی این استان تکمیل شود.

معتمدیان همچنین آذربایجان غربی را یکی از قطب های کشاورزی ایران معرفی کرد و گفت: 6.5 میلیون تن محصول کشاورزی در یک سال در استان برداشت شد و آذربایجان غربی رتبه اول تولید سیب، چغندرقند و عسل را در ایران دارد.

وی در ادامه یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم را فرآوری محصولات کشاورزی و برندسازی آنها برای صادرات به دنیا اعلام کرد و افزود: محصولات کشاورزی تولید شده در آذربایجان غربی به صورت فرآوری شده و کنسانتره به کشورهای مختلف صادر می شود. محصولات علاوه بر مصرف تازه

کریم ماجانی/ آذربایجان غربی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.