افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

تنها راه حل عدم تعادل برق در کشاورزی، ساخت پارک های خورشیدی است

  • کد خبر : 368569
تنها راه حل عدم تعادل برق در کشاورزی، ساخت پارک های خورشیدی است

به گزارش بازار، علی صفری بیست و نهم شهریور ماه در نشست آموزشی ترویجی احداث پارک های خورشیدی با حضور کشاورزان عمده استان مرکزی اظهار داشت: بحث عدم تعادل برق در استان و کشور را داشتیم. چند سالی است که صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است. وی با بیان اینکه عدم تعادل […]

به گزارش بازار، علی صفری بیست و نهم شهریور ماه در نشست آموزشی ترویجی احداث پارک های خورشیدی با حضور کشاورزان عمده استان مرکزی اظهار داشت: بحث عدم تعادل برق در استان و کشور را داشتیم. چند سالی است که صنعت و کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه عدم تعادل برق در سال های آینده حل نمی شود، افزود: تنها راه حل عدم تعادل برق در بخش کشاورزی، حرکت به سمت گسترش و احداث پارک های خورشیدی است. چندین استان این کار را شروع کرده اند و ما باید این کار را انجام دهیم زیرا راه دیگری نداریم. با پیگیری های دکتر ابراهیمی نماینده مردم اراک، خنداب و کامیجان در مجلس و با همکاری بانک کشاورزی از این بانک در این زمینه تسهیلات گرفتیم.

وی ادامه داد: مقرر شد پارک های خورشیدی این سه شهر به صورت پایلوت توسعه و سپس در سراسر استان مرکزی اجرا شود. در حال حاضر اعتبارات محدود است اما اگر متقاضی داشته باشیم پیگیر افزایش اعتبارات خواهیم بود.

محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز اظهار داشت: 5 هزار و 847 حلقه چاه کشاورزی برق دار در استان مرکزی وجود دارد.

وی با اشاره به عدم تعادل انرژی افزود: اگر بخواهیم این کمبود را جبران کنیم باید هشت نیروگاه با ظرفیت نیروگاه شازند به کشور اضافه شود تا عدم تعادل جبران شود. تمام دنیا به سمت انرژی خورشیدی حرکت می کند و کشور ما بهترین ظرفیت برای ساخت نیروگاه های خورشیدی با میانگین 300 روز آفتابی را دارد.

به گزارش بازار، در پایان این نشست خبرنگاران و کشاورزان از پارک های خورشیدی احداث شده در روستای امان آباد شهرستان اراک بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.