افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

تنها با یک تماس از محیط زیست ایران محافظت کنید! / مامور مخفی باشید

  • کد خبر : 200467
تنها با یک تماس از محیط زیست ایران محافظت کنید!  / مامور مخفی باشید

به گزارش رکنا، «سید ناصرالدین عمادی» مشاور و بازرس ویژه رئیس این سازمان است. منابع طبیعی و مدیریت حوزه های آبخیز کشور از نظر حفاظت از منابع طبیعی در خصوص مهمترین وظایف و مأموریت های یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تشریح شد: علیرغم اینکه از بدو تأسیس سازمان جنگل های ایران در سال 1346 که […]

به گزارش رکنا، «سید ناصرالدین عمادی» مشاور و بازرس ویژه رئیس این سازمان است. منابع طبیعی و مدیریت حوزه های آبخیز کشور از نظر حفاظت از منابع طبیعی در خصوص مهمترین وظایف و مأموریت های یگان حفاظت منابع طبیعی کشور تشریح شد: علیرغم اینکه از بدو تأسیس سازمان جنگل های ایران در سال 1346 که بعدها به این سازمان تبدیل شد. سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و بعدها به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تغییر نام داد، یک نگهبان حفاظتی تحت عنوان جنگلداری واحد ایران فعال بود، اما نیرویی که امروزه به عنوان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شناخته می شود. اسفند 1392 واحد مدیریت کشور تشکیل شد که به طور مشترک توسط پلیس پیشگیری فرجا و سازمان منابع طبیعی با مأموریت ها، شرح وظایف و چارت سازمانی جاری اداره می شود.

وی افزود: یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری فعلی چهارمین حراست در نوع خود در سازمان منابع طبیعی است. مهمترین وظیفه این یگان انجام گشت و مراقبت مستمر در عرصه های منابع طبیعی برای کشف تخلفات از جمله قاچاق چوب، تولید غیرمجاز زغال چوب، تصرف اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، قطع درختان در جنگل ها و مراتع، تخریب و تخریب است. فضاهای طبیعی و غیره

در نتیجه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی چهار نوع گشت زنی شامل گشت پیاده، موتورسیکلت، گشت خودرویی و گشت هوایی را در خاک کشور انجام می دهند. همچنین نیروهای این یگان به صورت 24 ساعته به صورت شیفتی در حال انجام وظیفه هستند و چراغ حفاظتی مناطق طبیعی کشور در هفت روز هفته و در تمام ساعات شبانه روز می باشد.

استفاده از 1200 خودرو و 2000 موتورسیکلت در یگان حفاظت منابع طبیعی

عمادی گفت: از مجموع 5100 نفر از یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیریت حوزه های آبخیز کشور حدود 2400 نفر به عنوان نیروی شرکتی، 1300 نفر نیروی حفاظتی (نیروهایی که در قالب طرح های حفاظتی عرصه جنگل ها استفاده می شود) و همچنین حدود 1400 نفر به عنوان نیروی رسمی. شاغل در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

چون در تقسیمات کشوری سازمان منابع طبیعی، استان های مازندران و کرمان هر کدام به دو اداره کل تقسیم شده اند، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در یگان های تعیین شده در 33 استان کشور فعالیت می کنند.

مشاور و بازرس ویژه رئیس سازمان منابع طبیعی ادامه داد: در مجموع حدود 750 واحد منابع طبیعی در شهرهای 33 استان کشور پراکنده هستند و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در این یگان ها مستقر هستند. سر نیزه حفاظت از طبیعت در کشور ما. این واحدها که ساختمان های ادارات منابع طبیعی شهرستان ها هستند، پیش از این به سرجان گلبانی معروف بودند.

همچنین در مجموع حدود 1200 دستگاه خودروی سراسری و نزدیک به 2000 موتورسیکلت صحرایی با علائم و نشانه های مشخص در اختیار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که برای حفاظت از اراضی و فضاهای طبیعی کشور استفاده می شود. رزروها علاوه بر این امکاناتی از قبیل پوشاک، مچ بند، باتوم، ضربه گیر، چکمه و آرم و علائم خاص به عنوان تجهیزات انفرادی در اختیار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از سال 72 به فناوری بی سیم مجهز شده اند و هم اکنون می توانند از طریق امواج رادیویی در تمامی عرصه های طبیعی کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

همچنین سال هاست با هدف مبارزه با آفات و بیماری ها در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق جنگلی کشور، واحد گیاه درمانی در یگان حفاظت منابع طبیعی فعال شده است. همچنین برای تعیین مرز بین عرصه های ملی و اراضی اشخاص حقیقی و حقوقی، یگان حفاظت در حال اجرای طرح کمربند حفاظتی است که در آن از سیم خاردار، ایجاد نقطه مرجع، حفر کانال و یا ایجاد کمربند سبز با مزرعه درخت یا درختچه مرز بین منابع طبیعی کشور و سایر اراضی را مشخص می کند.

سامانه های 139 و 1504; پل ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی و مردم

عمادی با بیان اینکه 134 میلیون هکتار عرصه طبیعی در کشور وجود دارد که توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی کشور حفاظت می شود، یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به تجهیزات روز، اکنون امکاناتی وجود دارد به عنوان مثال از پهپادها و دوربین های مداربسته برای نظارت تصویری مناطق طبیعی استفاده می شود و از دستگاه ها و ابزارهای اندازه گیری مانند GPS و GIS برای تشخیص و نظارت و همچنین برای ردیابی مسیر حرکت یگان های نیرو استفاده می شود. و جنایتکاران در قلمرو ملی کشور. زمین.

همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارتخانه های دفاع و جهاد کشاورزی منعقد شده است، در صورت اعلام نیاز یگان حفاظت منابع طبیعی به بالگرد برای اطفای حریق در مناطق جنگلی و مرتعی کشور طی پنج سال گذشته، نیروهای مسلح بلافاصله از نیروها یا هلیکوپترهای هلال احمر برای آب پاشی یا انتقال نیرو و تجهیزات استفاده و به میدان اعزام می شود.

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: سامانه های تلفنی 139 و 1504 به عنوان پل ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با عموم مردم محسوب می شود و هموطنان می توانند در صورت مشاهده تخلف در حوزه منابع طبیعی، قاچاق چوب تولید غیرمجاز زغال چوب، تصرف اراضی ملی، تخریب جنگل ها و مراتع و … و یا خسارت هایی مانند آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و … با این شماره ها تماس گرفته و موضوع را به یگان حفاظت اطلاع دهید تا رسیدگی شود. در اسرع وقت.

سامانه 139 در مقر سازمان منابع طبیعی تهران و سامانه 1504 در ادارات کل منابع طبیعی استان ها مستقر است، اما تماس با هر دو شماره تلفن نیازی به اخذ پیش شماره استان مربوطه ندارد و کارکنان این سامانه ها به صورت 24 ساعته پاسخگوی تماس هموطنان هستند.

وی در پایان تاکید کرد: 5 هزار و 100 پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و بیش از 362 هزار نفر قدرت مردم که به صورت سازماندهی شده و تحت عنوان یاوران طبیعت با این واحد همکاری می کنند، تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می گیرند تا اگر خدای ناکرده این افراد در حین انجام عملیات دچار حادثه شدند، چه در مبارزه با مجرمان و چه برای اطفاء حریق می توان از ابزار استفاده کرد.شما از بیمه برای پوشش خسارات احتمالی خود استفاده کردید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.