افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تنش ممنوع در مرزها آشکار است

  • کد خبر : 381236
تنش ممنوع در مرزها آشکار است

اطلاع رسانی کند آشکاردکتر محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ایران در نشست امروز هیات های عالی رتبه ایران و روسیه بر تقویت همکاری های دو کشور تاکید کرد. وی ضمن قدردانی از نقش روسیه در جلوگیری از کشتار مردم بیگناه غزه و لبنان، اعلام کرد همکاری ایران و روسیه می تواند زمینه ساز تحولات […]

اطلاع رسانی کند آشکاردکتر محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ایران در نشست امروز هیات های عالی رتبه ایران و روسیه بر تقویت همکاری های دو کشور تاکید کرد. وی ضمن قدردانی از نقش روسیه در جلوگیری از کشتار مردم بیگناه غزه و لبنان، اعلام کرد همکاری ایران و روسیه می تواند زمینه ساز تحولات مثبت در منطقه باشد.

تحریم ها؛ تجربه مشترک دو کشور

عارف تجربه دو کشور در مواجهه با تحریم های غرب را مورد تاکید قرار داد و بر تعمیق روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.. وی گفت: تحریم ها نباید مانعی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری باشد. حجم مبادلات دو کشور 2.5 میلیارد دلار است و تلاش می شود این رقم به سطح بالاتری برسد.

زنگزور; نقطه داغ ژئوپلیتیک

عارف در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع کریدور زنگزور اشاره کرد و هشدار داد: هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپلیتیک منطقه منجر به تنش و دخالت فرامنطقه ای خواهد شد. وی تاکید کرد که ایران و روسیه باید در این زمینه بیشتر رایزنی کنند.

هرگونه تغییر در مرزها و ژئوپلیتیک منطقه موجب تنش خواهد شد.

پروژه های انرژی و حمل و نقل؛ محور همکاری

عارف با اشاره به پروژه های نیروگاهی و حمل و نقل، بر اهمیت تکمیل نیروگاه سیریک و راه آهن رشت – آستارا تاکید کرد. وی اعلام کرد: اجرای سریع این پروژه ها نشان از عزم دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی و زیرساختی دارد.

تقویت نقش منطقه ای ایران و روسیه

معاون اول رئیس جمهور در پایان این دیدار بر اهمیت همکاری های منطقه ای ایران و روسیه از طریق سازمان هایی مانند بریکس، شانگهای و اتحادیه اوراسیا تاکید کرد. وی گفت: نهایی شدن توافقنامه همکاری همه جانبه باید از اولویت های دو کشور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.