افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

تنش آب در استان فارس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 323103
تنش آب در استان فارس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش بدری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بارندگی در استان اظهار داشت: در سال آبی جاری که از اوایل مهرماه آغاز می شود ۲۵۷ میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشته است. وی با بیان اینکه نسبت به بلندمدت 55 ساله 14.6 […]

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش بدری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بارندگی در استان اظهار داشت: در سال آبی جاری که از اوایل مهرماه آغاز می شود ۲۵۷ میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه نسبت به بلندمدت 55 ساله 14.6 درصد کاهش داریم، گفت: شهرستان سپیدان با 594 میلی متر بارندگی فراوان دارد. تپه ها و جعل داراب با 127 میلی متر کمتر بارندگی تپه ها بخشهای استان هستند.

بدری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به میزان ذخیره آب در سدهای استان گفت: 2 میلیارد و 966 میلیون مترمکعب آب در سدهای ما ذخیره شده است و بیشترین میزان ذخیره آب در پشت سدها مربوط به سد است. با سلامسد ملاصدرا و سد سلمان فارسی هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس کاهش بارندگی، گرم شدن زمین و افزایش جمعیت را از دلایل کاهش منابع آبی عنوان کرد و افزود: در استان فارس 90 درصد مصرف آب مربوط به کشاورزی و 2 درصد مربوط به صنعت است. و 8 درصد به مصرف که نشان می دهد باید به صنعتی شدن و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی توجه کرد، از این نظر کنتورهای هوشمند را در چاه های مجاز نصب کرده ایم تا میزان برداشت آب را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش منابع آبی با ایجاد فرونشست منجر به مرگ طبیعی زمین می شود، گفت: پدیده فرونشست در نقاط مختلف استان قابل مشاهده است.

بدری همچنین با بیان اینکه پنج خط انتقال آب دریا در کشور عملیات شیرین سازی را انجام می دهند، گفت: یکی از این خطوط مربوط به فارس است که سهم استان 400 میلیون مترمکعب از این خط به دست می آید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.