افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

تنش آبی در تابستان 1403 بسیار کمتر از تابستان گذشته خواهد بود

  • کد خبر : 228918
تنش آبی در تابستان 1403 بسیار کمتر از تابستان گذشته خواهد بود

به گزارش بازار، محمد خانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارندگی نسبت به سال قبل بهتر شده، زودتر بهبود یافته و منابع زیرزمینی نیز بهتر از سال قبل تقویت شده است. وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در تابستان 1403 با تنش آبی کمتری نسبت به […]

به گزارش بازار، محمد خانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارندگی نسبت به سال قبل بهتر شده، زودتر بهبود یافته و منابع زیرزمینی نیز بهتر از سال قبل تقویت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در تابستان 1403 با تنش آبی کمتری نسبت به امسال مواجه باشیم اما این دلیل نمی شود که مصرف بهینه و صرفه جویی را فراموش کنیم.

وی صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح از آن را اولویت همه شهروندان عنوان کرد و افزود: شستشوی پرمصرف باید در محل خود مانند قالیشویی و شستشوی خودرو انجام شود.

خانی با تاکید بر اینکه سنت دیرینه و حسنه خانه تکانی و نظافت و آماده شدن برای عید نوروز باعث افزایش ناگهانی مصرف آب در استان شده است، افزود: این مشکل می تواند باعث قطع موقت آب و یا افت فشار آب در برخی شود. مناطق. .

وی با بیان اینکه اگر شهروندان بین 10 تا 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند به راحتی می توانیم پیک مصرف در اسفند ماه را پشت سر بگذاریم، ادامه داد: برای غلبه بر پیک مصرف تابستانی سال آینده در همه شهرها و شهرستان ها برنامه ها و پروژه های مختلفی در حال انجام است. با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: هم اکنون 5400 لیتر آب در شهر تبریز در ثانیه تولید می شود و با اجرای 4 طرح میزان تولید آب در کلانشهر تبریز به 6400 خواهد رسید. لیتر در ثانیه، و این قابل دستیابی است.

خانی گفت: سد نهند همچنان آب را ذخیره می کند و تصمیم بر این است که از آب این سد فقط در تابستان استفاده شود و در فصل گرم سال به تامین آب کمک کند.

وی گفت: این ظرفیت پیش از این وجود نداشت که به دلیل محدود بودن بخشی از شهر به تامین آب از طریق سد نهند در مقاطعی مانند تابستان سال گذشته مشکلاتی به وجود آمد اما با برنامه ریزی و تلاش های متولی آب و فاضلاب استانی. همکاران، این تهدید به فرصت تبدیل شد و دامنه تامین آب از نهند از طریق سایر منابع مانند چاه سعید آباد و هروی پوشش داده شد و اکنون مردم شمال تبریز از آب زلال و نور بهره مند هستند.

خانی سپس گفت: از این پس در فصل سرد سال امکان تامین آب به جز سد نهند وجود دارد و شبکه داخلی شهر نیز بهسازی شده و ایستگاه های پمپاژ متعددی احداث شده و جریان هیدرولیک شهر ارتقاء یافته و سیستم های کنترلی نصب شده است و تصمیم بر این است که در سال های آینده ذخیره آب در فصل زمستان در سد نهند انجام شود و آب سد بلااستفاده بماند تا به ذخیره سازی ایمن تبدیل شود. تابستان. این امیر ضریب اطمینان تامین آب را در فصل تابستان افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: در مورد شهرها و شهرک های قرمز و پرتنش که برخی رسانه ها به آن اشاره کرده اند، این مشکل صرفاً تقسیم وضعیت آب به منظور اخذ اعتبارات و به اصطلاح است. طبقه بندی بودجه و به شدت می گوید. اگر پروژه های آبرسانی تا پایان خرداد 1403 اجرا شود، انتظار مشکلات زیادی در تامین و توزیع آب نداریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.