افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی از طریق لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

  • کد خبر : 172974
تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی از طریق لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

علی اصغر عابستانی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی درباره لزوم حرکت کشور به سمت اجرای نظام مالیات های مستقیم استانی گفت: باید قوانین مالیاتی کشور را اصلاح کنیم و مانند کشورهای توسعه یافته به سمت اجرای نظام مالیات های مستقیم برویم. وی در ادامه توضیح داد: […]

علی اصغر عابستانی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی درباره لزوم حرکت کشور به سمت اجرای نظام مالیات های مستقیم استانی گفت: باید قوانین مالیاتی کشور را اصلاح کنیم و مانند کشورهای توسعه یافته به سمت اجرای نظام مالیات های مستقیم برویم.

وی در ادامه توضیح داد: روش اجرای مالیات مستقیم اقدام مناسبی است، این روش مالیاتی در کشورهای پیشرفته دنیا رایج است.

عنابستانی در ادامه گفت: اصلاح قانون مالیات های مستقیم یکی از نیازهای اصلی کشور است و با توجه به فرارهای مالیاتی قابل توجهی که در کشور رخ می دهد، ساختار و نظام مالیاتی کشور باید دستخوش تغییرات و تحولات اساسی شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: باید نظام مالیاتی خود را متحول کنیم. اقتصاد درون زا یعنی اقتصادی که متکی به منابع داخلی آن است و این اتفاق باید در کشور ما بیفتد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت باید لایحه قانون مالیات های مستقیم را به مجلس ارائه کند تا مجلس مبانی و مسائل دولت را روشن کند، اجرای روش مالیات مستقیم قطعا مورد توجه است. از افراد مستضعف و ضعیف جامعه، زیرا در حال حاضر هزینه های زندگی، تعداد اعضای خانواده و بسیاری از مولفه های دیگر در مالیات های استانی لحاظ نمی شود.

عنابستانی گفت: اما در روش وصول مالیات مستقیم، هزینه خانوار لحاظ شده و معافیت های مالیاتی مشخص اعطا می شود. با این روش افرادی که درآمد بالایی دارند اما از حساب های مختلف دریافت می کنند و به حساب های مختلف تفکیک می کنند کاملا شناسایی می شوند و در واقع با این اقدام فرارهای مالیاتی شناسایی می شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در روش وصول مالیات مستقیم معافیت سرمایه گذاری به افراد و اعتبارات مالیاتی تحقیق و توسعه به واحدهای تولیدی داده می شود و در واقع این روش به نفع تولیدکننده است.

عابستانی ادامه داد: تمامی معافیت ها در روش وصول مالیات مستقیم، معافیت های مشخص برای توسعه تولید و توسعه سرمایه گذاری است.

به گفته این مسئول؛ این معافیت ها در صورتی اعطا می شود که منجر به توسعه سرمایه گذاری و توسعه زنجیره ارزش و غیره شود. بدین ترتیب جهت گیری و جهت گیری منابع به سمت تولید عملیاتی می شود.

عابستانی تصریح کرد: در این روش حسابرسی، تمرکز بر حذف کلی است و نظام مالیاتی هوشمند و داده محور ملاک قرار می گیرد و ترجیحات شخصی حذف می شود و در واقع عدالت با این روش مالی ترویج می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.