افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

تمایل ایران و روسیه برای ارتقای سطح همکاری های اقتصادی

  • کد خبر : 109700
تمایل ایران و روسیه برای ارتقای سطح همکاری های اقتصادی

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس گروه همکاری قفقاز به تهران سفر کرده بود، از حل مسائل قفقاز توسط کشورهای منطقه استقبال کرد. . وی مداخله بیگانگان را یک بحران دانست و آن را تشدید کننده مشکلات دانست و ابراز […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس گروه همکاری قفقاز به تهران سفر کرده بود، از حل مسائل قفقاز توسط کشورهای منطقه استقبال کرد. . وی مداخله بیگانگان را یک بحران دانست و آن را تشدید کننده مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد که نتایج نشست تهران به تقویت امنیت، ثبات و صلح در منطقه و حل اختلافات بین دو کشور منجر شود. دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان

رئیس جمهور با اشاره به تمایل دو کشور برای ارتقای سطح همکاری ها به ویژه همکاری های اقتصادی، تصریح کرد: ایران مصمم به اجرای توافقات دوجانبه است و بر تسریع و تسهیل در اجرای آنها تاکید دارد.

رئیسی در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه «حتی در یک نشست منطقه ای نیز نمی توان نسبت به حوادث جاری غزه و تضییع حقوق مردم بی دفاع بی تفاوت ماند»، گفت: آنچه در غزه رخ می دهد جنایت هولناکی است. علیه زنان و کودکان بی دفاع و بی گناه است که با حمایت مستقیم و رسمی آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی در منطقه نبود، آمریکا برای ایجاد آن اقدام می کرد، گفت: این سخنان به معنای این است که آمریکایی ها حاضرند خون زنان را فدا کنند. و فرزندان منافع خود را تضمین کنند. ویرانه های خانه ها و خانه های مردم فلسطین نیز ویران خواهد شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و تامین منافع نژادپرستانه رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه ملت‌ها و ملت‌های آزاده تلاش می‌کند آنچه را که در میدان به دست نیاورد، ادامه دهد. امید جهانیان این است که روسیه با توجه به موقعیت و نفوذ خود در شورای امنیت و در سطح بین المللی برای جلوگیری از تحقق نیات آمریکا مداخله کند.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست ضمن تاکید بر پایبندی روسیه به اجرای تمامی توافقات و همکاری های خود با ایران در زمینه های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، فرهنگی و انرژی، گفت: شرکت در نشست 3+3 در تهران یک اقدام است. مظهر همکاری منطقه‌ای روسیه با ایران.

«سرگئی لاوروف» با بیان اینکه گسترش همکاری ها بین کشورهای منطقه می تواند تضمین کننده منافع و توسعه همه آنها باشد، اظهار داشت: در نشست امروز تاکید شد که مشکلات منطقه باید بدون دخالت بیگانگان حل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.