افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تمایل ایران برای تسریع و تسهیل فعالیت “اکو وکو”.

  • کد خبر : 122290
تمایل ایران برای تسریع و تسهیل فعالیت “اکو وکو”.

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی در دیدار با «گورکان پولات» مدیر کل کشاورزی و صنعت سازمان همکاری اقتصادی اکو، حضور مدیران ارشد این سازمان از جمله دو رئیس سابق سازمان و سایر کارشناسان و مدیران تخصصی سازمان دامپزشکی کشور حاضر در جلسه، بیان کردند: این امر حاکی از عزم و اراده جدی سازمان دامپزشکی جمهوری […]

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی در دیدار با «گورکان پولات» مدیر کل کشاورزی و صنعت سازمان همکاری اقتصادی اکو، حضور مدیران ارشد این سازمان از جمله دو رئیس سابق سازمان و سایر کارشناسان و مدیران تخصصی سازمان دامپزشکی کشور حاضر در جلسه، بیان کردند: این امر حاکی از عزم و اراده جدی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای فعال سازی دبیرخانه اکو ووکو برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای تاسیس شماست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جایگاه مدیران سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه نشان دهنده اراده قاطع برای تسریع و تسهیل عملیاتی شدن برنامه های ECO-VOC است، افزود: هدف از تشکیل تشکل های منطقه ای تسهیل و تسریع در امر دولت است. امور بویژه امنیت غذای کشورهاست، بر این اساس دبیرخانه اکو ووکو باید مقدمات جدی برای امضای اساسنامه توسط کشورهای عضو داشته باشد و تمامی موانع مربوط به استفاده از آن را برطرف کند. موقعیت در بین کشورهای عضو

نوروزی با اعلام آمادگی ایران برای تشکیل کمیته فنی علاوه بر تعیین استانداردسازی روش های آزمایشگاهی، حمل کالا و دریافت کمک فنی از سازمان دامپزشکی علاوه بر دبیرخانه، تصریح کرد: در موضوع گواهی حلال قانون تصویب کرده ایم. در شورای اسلامی و در این زمینه آنچه وظیفه دامپزشکی است را انجام خواهیم داد.

وی به توانمندی های همکاری سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان از پایگاه فنی و کارشناسی بالایی در منطقه غرب آسیا برخوردار است و سازمان دامپزشکی ایران یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات دامپزشکی، عضو اکو است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ارائه پیشنهادات دیگری در خصوص جزئیات مورد نیاز برای رفع موانع کارشناسی و مدیریتی لازم پرداخت.

مدیرکل کشاورزی و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) و نماینده دبیرخانه اکو-وکو نیز گزارشی از وضعیت تصویب اساسنامه اکو-وکو ارائه کردند که تاکنون تنها به تایید ایران رسیده است. افغانستان. .

وی گفت: پس از میزبانی هفتمین نشست در تاشکند، پیش بینی می شود در هشتمین نشست که سال آینده در ایران برگزار می شود، همه اعضا زمینه نهایی و اجرای اساسنامه و استفاده از این ظرفیت را فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، بر اساس اهداف تعریف شده برای ECO-WOKO، کمیسیون با مدیریت کافی با هدف اطمینان از تقویت فعالیت ها و ظرفیت ها در بهداشت حیوانات به منظور کاهش تعارضات با تجارت بین المللی ناشی از حیوانات، همکاری بین اعضای خود را از طریق مدیریت کافی ارتقا خواهد داد. اقدامات بهداشتی و تشویق افزایش بهره وری دام و تجارت دام سالم و محصولات دامی ایمن بر اساس استانداردهای بین المللی سازمان جهانی بهداشت حیوانات.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.