افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

تمام هزینه های رژیم صهیونیستی ناشی از یک سال جنایت در یک تصویر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 389045
تمام هزینه های رژیم صهیونیستی ناشی از یک سال جنایت در یک تصویر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

‌خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در 15 اکتبر 1402 برابر با 7 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات چندین دهه از غزه (جنوب فلسطین) عملیات غافلگیرانه ای به نام طوفان الاقصی را علیه مواضع رژیم اشغالگر آغاز کردند. رژیم صهیونیستی. رژیم علیه فلسطینیان در ادامه رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرانه […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در 15 اکتبر 1402 برابر با 7 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات چندین دهه از غزه (جنوب فلسطین) عملیات غافلگیرانه ای به نام طوفان الاقصی را علیه مواضع رژیم اشغالگر آغاز کردند. رژیم صهیونیستی. رژیم علیه فلسطینیان

در ادامه رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرانه طوفان الاقصی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های نوار غزه را بست و بزرگترین نسل کشی در غزه در این نوار انجام شد. ، که تا امروز ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی.axiosدر آستانه سالگرد طوفان، الاقصی گزارش داد که حدود 60 درصد از ساختمان ها یا زیرساخت ها در نوار غزه در جنگ سال گذشته آسیب دیده یا تخریب شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای توسط دانشگاه ایالتی اورگان، عملیات نظامی اسرائیل تقریباً 60 درصد از ساختمان ها در غزه را تخریب یا تخریب کرده است. دو تحلیل جدید از تصاویر مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که حدود ۲۲۷۵۹۱ واحد مسکونی به همراه ۶۸ درصد از شبکه جاده‌ای این منطقه آسیب دیده یا تخریب شده‌اند.

همچنین از 7 اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از 41 هزار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بیش از 11 نفر از آنها کودک و بیش از 6 هزار نفر زن بوده اند. . .

در مقابل این جنگ تا به امروز هزینه های قابل توجهی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

سایه بحران های پیچیده بر ارتش رژیم اشغالگر

فرار از خدمت، تلاش برای بازنشستگی، افزایش خودکشی، مشکلات روحی و روانی در ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین کمبود مهمات و عدم دستیابی به اهداف سال گذشته، موجب ناراحتی مقامات صهیونیست شده است.

آسیب های روانی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا اعتراف و اعلام کرد که از 7 اکتبر (15 مهر) تا کنون 9250 سرباز مجروح از مرکز توانبخشی این وزارتخانه بازدید کرده اند. حدود 37 درصد از این افراد دچار مشکلات روحی و روانی مختلف بوده اند.

این آمار در حالی منتشر شده است که چندین رسانه صهیونیستی هنگام اعلام آمار تلفات ارتش این رژیم به سانسور شدید ارتش این رژیم اشاره کرده اند. به گفته ناظران، این اقدام به دلیل تلفات بالای نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش های جدید داخلی در سرزمین های اشغالی صورت گرفته است.

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

آمار بالای کشته ها و مجروحان علیرغم اختفا

رسانه های صهیونیستی پیشتر فاش کرده بودند که تعداد مجروحان اعلام شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر با تعداد ارائه شده توسط بیمارستان های این رژیم تفاوت زیادی دارد. شبکه 12 رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مسئولان بیمارستانی خواسته است بدون هماهنگی با ارتش، آمار تلفات را منتشر نکنند.

با وجود همه این پنهان‌کاری‌ها و ارائه آمارهای غیرواقعی، ارتش اسرائیل مجبور به اعلام تلفات شد و به مناسبت سالگرد عملیات 7 اکتبر اعلام کرد که از 16 مهرماه سال گذشته تاکنون 726 نظامی صهیونیست کشته و 4576 نظامی نیز کشته شده‌اند. مجروح

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

بحران «انتحاری» در ارتش رژیم صهیونیستی

علاوه بر آمار بالای کشته ها و مشکلات روحی و روانی دیگر نظامیان صهیونیست، «خودکشی» یکی دیگر از مشکلات ارتش اسرائیل است. داده ها نشان می دهد که ده ها سرباز و افسر از آغاز جنگ دست به خودکشی زده اند، اما ارتش اسرائیل از افشای نام و جزئیات آنها خودداری می کند.

فرار از جنگ با ابزار “بازنشستگی”.

تلاش برای عقب نشینی برای فرار از جنگ علیه غزه یکی دیگر از مشکلات پیش روی ارتش صهیونیستی است. در همین راستا، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز عملیات تهاجمی الاقصی و همچنین جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر سال گذشته، 900 سروان و سرگرد ارتش درخواست بازنشستگی خود را ارائه کرده اند. در همین مدت در سال های اخیر این تعداد بین 100 تا 120 نظامی صهیونیست با درجه سروانی و سرگرد بوده است.

کمبود نیرو و فشار رژیم بر حریدیان

ارتش و برخی مقامات صهیونیستی برای اعزام یهودیان از زور استفاده کردند. ارتدکس (هاردی) خدمت اجباری به مهمترین خبر این روزها در سرزمین های اشغالی و جهان تبدیل شده است که نشان از کمبود جدی نیروی انسانی دارد.

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

از این رو کمبود نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش کابینه برای لغو معافیت حریدی به بحثی بزرگ در میان صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی فلسطین تبدیل شده است. آنها مقامات صهیونیستی را تهدید کرده اند که در صورت ادامه فشارها برای اعزام آنها به خدمت اجباری، سرزمین های اشغالی را ترک خواهند کرد.

از اقتصاد رو به زوال و مهاجرت معکوس تا انزوای بین المللی رژیم

هزینه های رژیم اشغالگر در این سال تنها محدود به بحران سیاسی داخلی، تلفات نظامی و تضعیف چشمگیر ارتش نیست و مسائل دیگری مانند هزینه های هنگفت اقتصادی، فرار صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی و … تشدید موج مهاجرت معکوس بر محکومیت های بین المللی مانند احکام ضد صهیونیستی از سوی دادگاه های بین المللی کیفری و دادگستری و غیره افزود.

اقتصاد و فناوری در حال افول است

پس از طوفان الاقصی خسارات گسترده ای به زیرساخت های امنیتی، اقتصادی و فناوری رژیم صهیونیستی وارد شد. بررسی ها نشان می دهد که پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، بسیاری از استارت آپ ها و شرکت های فناوری از سرزمین های اشغالی خارج شده و آسیب های جدی به اقتصاد فناوری این رژیم وارد شده است.

روزنامه معیارها در گزارشی در ژوئیه 2024، این سازمان اعلام کرد که «حدود 40000 کسب و کار اسرائیلی در پی آغاز این درگیری ها مجبور به بستن درهای خود شده اند و انتظار می رود این تعداد تا پایان سال به 60000 برسد.» این آمار نشان دهنده تأثیرات جدی جنگ بر اقتصاد اسرائیل است که با بحران های قبلی از جمله بحران کرونا در سال 2020 قابل مقایسه است. سالی که در آن نزدیک به 74000 شرکت تعطیل شدند.

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

علاوه بر این، افزایش خطرات امنیتی و عدم اطمینان اقتصادی باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران تمایل چندانی به سرمایه گذاری در استارتاپ ها و پروژه های فناوری در سرزمین های اشغالی نداشته باشند. این مشکل به ویژه در مناطقی که نیاز به سرمایه گذاری های مخاطره آمیز و بلند مدت دارند دیده می شود.

طبق گزارش اخیر روزنامه مالی عبریکاتالیزوراز زمان آغاز جنگ با حماس در 7 اکتبر، طبق گزارش ها، سرمایه گذاران نهادی 151 میلیارد شیکل (40 میلیارد دلار) را از سرزمین های اشغالی خارج کرده اند.

شکست بازدارندگی و هزینه جنگ

شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی در بیانیه ای که ارتش این رژیم به مناسبت سالگرد عملیات 7 اکتبر منتشر کرد، به وضوح قابل مشاهده است. گزارش شده است که موشک های پرتاب شده در این مدت توسط نوار غزه 13200 فروند، از سوی لبنان 12400 و مجموع عملیات های صادق 1 و 2 بالغ بر 400 راکت بوده است.

رژیم صهیونیستی که پیش از طوفان الاقصی خود را با بزرگترین ارتش جهان و مجهزترین پدافند هوایی معرفی می کرد، اکنون در پاسخ به جنایات خود، موشک های بالستیک ایران همواره در آسمان تل آویو ظاهر شده و از آن عبور می کند. گنبد آهنین کزائی به طوری که ناتوانی گنبد در این مدت بر همگان آشکار شده است.

تنش رژیم با ایران و حزب الله در روزهای اخیر 5 میلیارد دلار برای تل آویو هزینه داشته است. چند روز پیش (31 سپتامبر) شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو 100 میلیارد دلار برای جنگ علیه نوار غزه و لبنان و پیامدهای آن هزینه کرده است. این شبکه به سران. همیشه آویو وی هشدار داد: اسرائیل به دلیل هزینه های جنگ در آستانه یک بحران عمیق اقتصادی است.

محکومیت های بین المللی و فشار متحدان بر رژیم با ابزارهای تحریم تسلیحاتی

به موازات فرسایش جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و درگیری با دیگر گروه های مقاومت در یمن، لبنان، سوریه، عراق و… اخیراً این رژیم با بحران تامین تسلیحات مواجه شده است. فشارها و محکومیت های بین المللی مانند احکام دو دیوان بین المللی دادگستری و همچنین اتهامات جنایی علیه رژیم کودک کش نیز دلیلی شده است تا چندین کشور از ارسال مهمات و سلاح به سرزمین های اشغالی خودداری کنند.

روزنامه صهیونیستیکالکالیستوی چند روز پیش در گزارشی با عنوان «کشورها از فروش تسلیحات متعارف به اسرائیل اجتناب می کنند» نوشت: کانادا، بلژیک و ایتالیا فروش تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کرده اند.

به تازگی و در آستانه اولین سالگرد طوفان الاقصی، فرانسه نیز به جمع کشورهای تحریم کننده ملحق شده است. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چند روز پیش خواستار توقف ارسال سلاح به سرزمین های اشغالی با توجه به ادامه جنایات رژیم در نوار غزه و اکنون عملیات نظامی علیه لبنان شد.

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

آوارگی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و در نهایت «مهاجرت معکوس»

ناامنی که بر اثر آتش سوزی های مداوم رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی سایه افکنده است، هر روز آثار خود را بیشتر نشان می دهد. همزمان با تخلیه شهرک های صهیونیست نشین در مجاورت نوار غزه، نزدیک به 200 هزار صهیونیست نیز شهرک های خود را در نزدیکی لبنان رها کردند و در تل آویو و مناطق مرکزی سرزمین های اشغالی آواره شدند.

بررسی ها همچنین نشان می دهد که این شهرک نشینان هرگز به سکونتگاه های ناامن خود باز نمی گردند. علاوه بر این، عملیات موشکی موفق ایران نشان داد که حتی تل آویو دیگر برای صهیونیست ها امن نیست و مهاجرت معکوس تنها گزینه پیش روی آنهاست.

تمام هزینه های یک سال جنایت رژیم صهیونیستی در یک جدول

پایگاه اطلاع رسانی عبری «والا نیوز» اخیراً به نقل از مرکز آمار رژیم صهیونیستی گزارش داد که بیش از 55 هزار و 300 نفر به طور دائم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند که در تاریخ دروغین این رژیم بی سابقه است، این در حالی است که این رقم در سال 2024 پیش بینی می شود. مهاجرت معکوس 69 و 200; به گفته این رسانه ها، این امر بسیار غیرمنتظره و غیرعادی است و احتمالاً با تشدید تنش رژیم با حزب الله و ایران، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.