افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تمام فعالیت ها و خدمات در سطح زمین باید سیستم محور باشد.

  • کد خبر : 197631
تمام فعالیت ها و خدمات در سطح زمین باید سیستم محور باشد.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در چهل و سومین جلسه ستاد صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: کلیه فعالیت ها و اقدامات سازمان در سامانه ها ثبت و ملاک ارزیابی است. عملکرد استان ها اطلاعات کمی و کیفی ثبت شده در سامانه ها است. رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: طبق […]

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در چهل و سومین جلسه ستاد صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: کلیه فعالیت ها و اقدامات سازمان در سامانه ها ثبت و ملاک ارزیابی است. عملکرد استان ها اطلاعات کمی و کیفی ثبت شده در سامانه ها است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: طبق قانون اصل بر ممنوعیت تغییر کاربری جز در مواقع ضروری است. بنابراین لازم است برای هر فعالیت جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شود، مثلاً ایجاد طرح های صنعتی در شهرک های صنعتی و پرهیز از تغییر کاربری اراضی کشاورزی.

وی تصریح کرد: نظارت بر تغییر کاربری باید طبق قانون انجام شود، طبق قانون نهادهایی که اصولاً تاییدیه صادر می کنند باید به طور مستمر از پروانه صادر شده بازدید و به جهاد کشاورزی گزارش دهند.

افلاطونی بیان کرد: استان ها موضوع نظارت برون سپاری را به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به طور جدی رسیدگی کنند و کارشناسان آمایش سرزمین و جهاد کشاورزی بر فعالیت آنها نظارت داشته باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران کارگروه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز بر عهده استانداران است و بر اساس مصوبه شورای صیانت از حقوق بیت المال رسیدگی به این ساخت و سازها به عهده استانداری گذاشته شده است. روستاییان، بخشداران، شهرداران و فرمانداران باید از توانایی فرمانداران برای برخورد با آنها استفاده کرد. در ساخت و سازهای غیرمجاز باید از تهیه ماشین آلات برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای احکام قضایی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه فراقوه مبارزه با زمین خواری، رئیس و دبیر کارگروه به وزارت کشور و وزارت کشور نیز نامه ای به استانداران و فرمانداران ارسال کردند. فرمانداران نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات حداکثر همکاری را با جهاد کشاورزی برای تامین ماشین آلات و اجرای احکام قضایی داشته باشند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: جهاد کشاورزی تنها مسئول اجرای احکام، تخریب و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیست و همه دستگاه ها باید در اجرای آنها با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

وی تصریح کرد: لازم است تمامی استان ها آمار اراضی کشاورزی و ثبت آمار مشروط به رفع تداخل را اعلام و با شرکت معتبر قرارداد امضا کنند.

افلاطونی افزود: در ستاد سازمان کارشناسان خاصی در همه حوزه ها برای همه استان ها ارائه شده است و این کارشناسان کیفیت روند رفع تداخل را در همه استان ها ارزیابی می کنند. استان ها باید با این کارشناسان ارتباط مستمر داشته باشند.

چهل و سومین جلسه ستاد صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاون امور استان های وزارت جهاد کشاورزی در در قالب وبینار، نمایندگان نهادهای عضو و معاونان و مدیران سازمان امور ارضی کشور و استان های ایلام، آذربایجان شرقی، بوشهر و مرکزی به صورت حضوری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.