افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

تمام فعالیت های اقتصادی باید یک شناسه منحصر به فرد دریافت کنند.

  • کد خبر : 202395
تمام فعالیت های اقتصادی باید یک شناسه منحصر به فرد دریافت کنند.

به گزارش بازار، سید امیر سیاح در مراسم تبدیل پروانه های کاغذی 6 اتحادیه بزرگ استان تهران به مجوز الکترونیکی (شناسه منحصر به فرد) در محل مسجد «مجدالدوله» و نظارت بر فرآیند تبدیل پروانه کاغذ به الکترونیکی. وی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزها 2 سال مهلت داده است تا تمامی مجوزهای کاغذی الکترونیکی شوند. وی […]

به گزارش بازار، سید امیر سیاح در مراسم تبدیل پروانه های کاغذی 6 اتحادیه بزرگ استان تهران به مجوز الکترونیکی (شناسه منحصر به فرد) در محل مسجد «مجدالدوله» و نظارت بر فرآیند تبدیل پروانه کاغذ به الکترونیکی. وی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزها 2 سال مهلت داده است تا تمامی مجوزهای کاغذی الکترونیکی شوند.

وی بیان کرد: دلیل این امر این است که خدمات دولتی در حال الکترونیک شدن است و مجوزهای خرید نیز باید الکترونیکی شود تا همه دستگاه ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات ارائه کنند.

سیاح تصریح کرد: شناسه منحصربه‌فرد فعالان اقتصادی، مشخصات تمامی فعالان اقتصادی را برای دولت روشن می‌کند و کارکرد مجوزهای کاغذی قبلی از جمله اخذ وام و سایر امتیازات را دارد.

وی اعلام کرد: اکنون با توجه به سامانه های الکترونیکی دادگستری، مالیات، بانک و … همه شرکت ها تنها در صورت داشتن شناسه منحصر به فرد می توانند از خدمات خود استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: بر اساس قانون تسهیل در صدور پروانه کسب، از این پس کلیه فعالیت های اقتصادی که به هر شکل درآمدزایی دارند، باید دارای یک شناسه منحصر به فرد

سیاح ادامه داد: امروز 6 اتحادیه برای الکترونیکی کردن مجوز فعالان اقتصادی صنفی خود در مسجد مجدالدوله تجمع کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از فعالان اقتصادی و اتحادیه‌ها به سامانه ملی صدور مجوز متصل هستند و فعالان این اتحادیه‌ها می‌توانند مجوز الکترونیکی و شناسه منحصربه‌فرد خود را دریافت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با این حال برخی از صنایع به دلیل عدم اتصال دستگاه های مربوطه به سامانه ملی مجوز همچنان قادر به دریافت مجوز الکترونیکی خود نیستند. به عنوان مثال، وزارت آموزش و پرورش به سامانه ملی صدور مجوز متصل نیست و در نتیجه فعالان اقتصادی این حوزه نمی توانند مجوز الکترونیکی خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به دستگاه هایی که هنوز به درگاه ملی مجوز متصل نیستند فشار می آوریم تا هر چه سریعتر به درگاه ملی مجوز متصل شوند. مثلا همین دیروز وزارت صمت به درگاه وصل شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.