افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

تمام روستاهای بالای 20 خانوار را تا پایان برنامه هفتم به شبکه ارتباطی متصل کنید.

  • کد خبر : 405021
تمام روستاهای بالای 20 خانوار را تا پایان برنامه هفتم به شبکه ارتباطی متصل کنید.

به گزارش بازار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیک محمد بلوچزهی با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بر اساس دو اصل «تكلیف قانونی» و تحقق «عدالت در ارتباط» است، گفت: اولویت‌های وزارت ارتباطات در این مدت: 39 هزار و 645 روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد و بر اساس […]

به گزارش بازار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیک محمد بلوچزهی با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بر اساس دو اصل «تكلیف قانونی» و تحقق «عدالت در ارتباط» است، گفت: اولویت‌های وزارت ارتباطات در این مدت: 39 هزار و 645 روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد و بر اساس بررسی‌های کارشناسی، حدود 10 هزار روستای باقی‌مانده بالای 20 خانوار در سراسر کشور به این شبکه متصل خواهند شد. پایان برنامه پیشرفت هفتم

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی لازم برای انجام تعهدات قانونی و تحقق اهداف تعیین شده به سرعت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در اولین گام پس از آغاز به کار دولت چهاردهم و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات وضعیت اتصال روستاها توسط شبکه ملی اطلاعات غربالگری شدند و روستاهایی که نیاز به بهبود کیفیت داشتند و دسترسی نداشتند شناسایی شدند.

به گفته مشاور وزیر در امور توسعه ارتباطات روستایی، حدود هفت هزار روستا در دستور کار اپراتورهای تلفن همراه است و بیش از سه هزار روستای جدید نیز شناسایی و مشمول فرآیند کاری این اپراتور شد.

بلوچزهی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای مذکور فاقد پوشش و مابقی روستاها از پوشش بهینه برخوردار نیستند، تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارتقای کیفیت دسترسی به خدمات، تمامی این روستاها در برنامه های توسعه ای این وزارتخانه در دوره جدید گنجانده شده است.

مدیر طرح توسعه ارتباطات روستایی همچنین تصریح کرد: به دلیل اینکه اکثر روستاهای باقی مانده در مناطق دورافتاده و صعب العبور واقع شده اند، برای ایجاد و یا ارتقای پوشش، علاوه بر مساعدت و همکاری سایر دستگاه های اجرایی، تامین اعتبار مازاد ضروری است. ایجاد جاده های دسترسی و احداث شبکه برق و همچنین زیرساخت شبکه انتقال از عواملی هستند که بر سرعت اجرای پروژه تأثیر می گذارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.