افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم توسعه هوشمند می شود

  • کد خبر : 145399
تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم توسعه هوشمند می شود

به گزارش بازار، عیسی زارع پور با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بررسی بخشی از برنامه هفتم توسعه کشور با عنوان «دولت هوشمند»، افزود: دولت هوشمند به معنای ارائه خدمت بدون نیاز به مراجعه و ارائه مدرک است. لحظه ای و بدون مداخله.” انسان بگیر وی با اشاره به راه اندازی پنجره […]

به گزارش بازار، عیسی زارع پور با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بررسی بخشی از برنامه هفتم توسعه کشور با عنوان «دولت هوشمند»، افزود: دولت هوشمند به معنای ارائه خدمت بدون نیاز به مراجعه و ارائه مدرک است. لحظه ای و بدون مداخله.” انسان بگیر

وی با اشاره به راه اندازی پنجره خدمات ملی هوشمند دولت در سال گذشته، ادامه داد: پس از اتصال دستگاه ها به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت، همه باید تا آبان ماه سال جاری خدمات خود را در این پنجره ارائه می کردند و تا پایان آذرماه. تمام درخواست های این سرویس به صورت خودکار انجام می شود. همچنین تا پایان امسال باید 20 درصد خدمات به صورت هوشمند ارائه شود.

زارع پور با بیان اینکه تاکنون حدود 65 تا 70 درصد از خدمات دستگاه ها در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه می شود، اظهار داشت: برای این منظور کمیته نظارت با حضور دستگاه های متولی از جمله وزارت ارتباطات، سازمان کار و کارگری. ، سازمان برنامه و بودجه و شورای اجرایی فناوری اطلاعات تشکیل و به طور جداگانه خدمات هر دستگاه از نوع تا کیفیت آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: دولت مصمم است تا تمامی خدمات در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را طبق برنامه به مردم ارائه دهد و به گفته رئیس جمهور حتی در صورت عدم ارائه یک درصد خدمات، کار ناقص است.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: تاکنون بیش از 30 میلیون نفر بالای 18 سال در 18 ماه گذشته حداقل یک بار از خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت استفاده کرده اند، 60 میلیون مراجعه و در مقاطعی مانند مدرسه وجود دارد. ثبت. روزانه بیش از 20 میلیون مراجعه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه گام بعدی هوشمندسازی خدمات است، افزود: برخی از خدمات هم اکنون به صورت هوشمند ارائه شده است. برای مثال می توان به امکان واریز مبلغی برای متولدین امسال اشاره کرد; این موضوع در 16 مرحله تعریف شد که همه به صورت هوشمند انجام شد و فقط والدین شماره بانک و حساب را مشخص کردند.

زارع پور با تشکر از همکاری مجلس در تعیین تکلیف دستگاه ها برای هوشمندسازی خدمات خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف قانونی مشخص شده تا پایان برنامه هفتم توسعه هیچ سرویس غیرهوشمندی نخواهیم داشت.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخشی از معضل آلودگی هوا در این روزها به دلیل مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات است، گفت: باید با کارهای ساده حال مردم را بهتر کنیم و با جدیت دنبال کنیم.

وی درباره پروژه فیبر نوری برای منازل و مشاغل توضیح داد: این پروژه بزرگترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور محسوب می شود چرا که با ارائه سرعت های 1000 مگابیت، دسترسی کاربران 80 تا 90 برابر می شود تا زیرساخت های ارتباطی دستگاه تامین شود. کشور برای دهه های آینده

زارع پور با بیان اینکه حتی برای توسعه نسل پنجم ارتباطات سیار نیز نیاز به ایجاد زیرساخت فیبر نوری است، تصریح کرد: شبکه انتقال در نسل پنجم باید فیبر نوری باشد و بدون فیبر نوری امکان تامین 5G وجود ندارد. و بنابراین پروژه فیبر نوری برای خانه ها و شرکت ها زیرساخت توسعه ارتباطات سیار است.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: اجرای این طرح تاکنون در نزدیک به 200 شهر آغاز شده و نزدیک به 4.5 میلیون خانه تحت پوشش قرار گرفته است. بنابراین تا پایان سال هشت میلیون خانه تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد.

وی با اشاره به سختی ها و مشکلات اجرای چنین پروژه بزرگی که قرار است در بیش از 1400 شهر کشور انجام شود، افزود: کار سختی است و مدیریت شهرداری باید تدابیری اتخاذ کند. از این نظر استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و نیروی انتظامی وارد عمل شده اند تا مشکل سرعت و کندی اینترنت را یک بار برای همیشه حل کنند.

زارع پور با بیان اینکه اجرای چنین طرحی در کشورهای با گستره جغرافیایی مانند ایران 10 سال به طول انجامید، گفت: می خواهیم پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل را در مدت سه سال اجرا کنیم و در تلاش هستیم تا دسترسی را فراهم کنیم. با سرعت چند صد مگابیت تا پایان دولت در همه شهرها.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه 60 درصد تجهیزات این پروژه داخلی است ادامه داد: پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل را جزو اولویت های مکان یابی قرار دادیم و هم اکنون چندین هزار نفر در سراسر کشور در این پروژه مشغول به کار هستند. .

خبرهای خوبی در مورد کپسول زیستی در راه است.

وی همچنین با بیان اینکه اعزام فضانوردان و اکتشافات فضایی مسیری دارد و سال 2013 با پرتاب کاوشگر پیشگام با موجود زنده آخرین گام در این زمینه بود، افزود: اکنون نسل جدیدی از کپسول های فضای زیستی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است. و امروز آنلاین است. راه اندازی برنامه ریزی شده است و به زودی این مژده را خواهیم داد که جزو معدود کشورهایی هستیم که این فناوری را دارند.

زارع پور افزود: سال آینده نسل جدید کپسول های فضای زیستی را آزمایش خواهیم کرد تا در افق 1407 شاهد اعزام فضانورد ایرانی با زیست کپسول بومی باشیم، کاری که در حال حاضر نخبگان و شرکت های دانش بنیان کشور در حال انجام آن هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.