افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تمامی مدل های سری آیفون 16 به تراشه پردازنده A18 مجهز خواهند شد

  • کد خبر : 159724
تمامی مدل های سری آیفون 16 به تراشه پردازنده A18 مجهز خواهند شد

در حالی که انتشار نسخه‌های جدیدتر و به‌روزرسانی‌شده iOS 17 در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت، اپل سخت در حال کار بر روی نسل بعدی سیستم عامل خود یعنی iOS 18 است. اما بر اساس الگوهای انتشار چندین سالی که از اپل دیده‌ایم، می‌توان فرض کرد که iOS 18 احتمالاً در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل […]

در حالی که انتشار نسخه‌های جدیدتر و به‌روزرسانی‌شده iOS 17 در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت، اپل سخت در حال کار بر روی نسل بعدی سیستم عامل خود یعنی iOS 18 است. اما بر اساس الگوهای انتشار چندین سالی که از اپل دیده‌ایم، می‌توان فرض کرد که iOS 18 احتمالاً در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در سال 2024 معرفی خواهد شد. به دنبال این الگو، معمولاً یک نسخه بتا عمومی در ژوئن منتشر می‌شود تا جمع‌آوری شود. بازخورد توسعه دهندگان و پذیرندگان اولیه قبل از انتشار نسخه پایدار نهایی در ماه سپتامبر.

بر اساس اطلاعات اخیر به دست آمده از برخی منابع آگاه و گزارش های منتشر شده توسط وب سایت MacRumors، می بینیم که اولین نسخه های توسعه دهنده iOS 18 اطلاعات اولیه اما قابل توجهی را در اختیار ما قرار داده است. از جمله این اطلاعات می توان به امکان تغییر استراتژی اپل در استفاده از تراشه های پردازشی آن اشاره کرد. بر اساس این گزارش ها، اپل با معرفی سری آیفون 16 می تواند ایده استفاده از تراشه های سال قبل را در مدل های غیرپرو آیفون کنار بگذارد که نشان دهنده تغییر اساسی در سیاست های طراحی و سخت افزار این شرکت است. .

این تغییر بالقوه زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به نحوه اجرای تراشه‌ها در نسل‌های قبلی آیفون نگاه می‌کنیم. به عنوان مثال، در نسخه های اخیر آیفون، شاهد دریافت آخرین نسل از تراشه A16 آیفون 15 و 15 پلاس بودیم که قبلا در مدل پرو گوشی های سال گذشته استفاده شده بود. در همین حال، مدل های پیشرفته تر، یعنی آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس، به یک تراشه پردازشی جدیدتر، یعنی A17 Pro مجهز شده اند.

وب سایت MacRumors اخیرا گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه اسم رمزی که به سیستم عامل جدید اپل اختصاص داده شده «کریستال» نام دارد. این گزارش به اطلاعاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد چهار مدل آیفون جدید در حال توسعه هستند که هنوز به بازار معرفی نشده‌اند و شواهد نشان می‌دهد که این مدل‌ها مشابه آنچه از نسل شانزدهم سری گوشی‌های اپل یعنی آیفون انتظار می‌رود، خواهند بود. 16. سازگار هستند. این مدل های در حال توسعه عبارتند از:

  • مدل D47 که به احتمال زیاد آیفون 16 نام خواهد داشت.
  • مدل D48 که احتمالا با برند آیفون 16 پلاس راهی بازار خواهد شد.
  • مدل D93 که به عنوان آیفون 16 پرو ارائه خواهد شد.
  • و در نهایت مدل D94 که قرار است با نام آیفون 16 پرو مکس وارد بازار شود.

این گزارش اشاره می کند که آیفون 16 اولترا که قبلا در شایعات به آن اشاره شده بود، در لیست منتشر شده حضور ندارد. البته این احتمال وجود دارد که مدل پنجمی نیز به خانواده آیفون 16 اضافه شده باشد که جدا از «D94» طبقه بندی می شود. بنابراین، اگر این مدل پیشرفته‌تر وجود داشته باشد و یک مدل جداگانه به نام «Ultra» در نظر گرفته شود، احتمالاً دارای یک کد منحصربه‌فرد مانند «D94a» یا «D95» خواهد بود تا آن را از سایر سخت‌افزارهای اپل متمایز کند. تنظیمات.

آیفون 15 پرو مکس

بر اساس اطلاعات به دست آمده از کدهای استخراج شده از سیستم عامل جدید اپل، مشخص شده است که تمامی مدل های متعلق به سری آیفون 16 به تراشه پردازشی جدیدی مجهز خواهند شد که در حال حاضر با کد تخصصی t8140 -Tahiti شناخته می شود. این کد در واقع شناسه داخلی اپل برای ارائه و توصیف تراشه A18 است که قرار است در این سری از گوشی های هوشمند استفاده شود. با این حال، در حالی که همه مدل ها ممکن است از یک نوع تراشه بهره مند شوند، اپل احتمالا از نسخه های مختلف A18 و A18 Pro برای متمایز کردن تراشه های مورد استفاده در مدل های مختلف استاندارد و پیشرفته تر استفاده خواهد کرد.

اپل در اقدامی دیگر نسخه آزمایشی و جایگزینی برای آیفون 15 پرو مکس تولید کرده است که دارای شناسه ویژه ای به نام «D84S» است. این شناسه منحصربه‌فرد برای اشاره به قابلیت‌های آزمایشی مودم 5G داخلی اپل در نظر گرفته شده است. بر اساس گمانه زنی ها، حرف “S” استفاده شده در عنوان “D84S” ممکن است مخفف “Sinope” باشد که خود نام مستعار مودم 5G اختصاصی اپل است. البته این نسخه ویژه به طور گسترده در دسترس عموم نیست و در دسترس نیست، زیرا طبق گزارش ها و منابع خبری، به نظر می رسد اپل تصمیم گرفته است فعلا از هرگونه برنامه ریزی مرتبط با استفاده از مودم 5G داخلی صرف نظر کند.

بر اساس اطلاعات فعلی در خصوص مشخصات مورد انتظار سری آیفون 16، پیش بینی ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد شاهد حضور تراشه پیشرفته A18 در این سری از گوشی ها خواهیم بود. این تراشه قدرتمند بر نوآوری های اپل در زمینه هوش مصنوعی و قدرت پردازش تمرکز خواهد کرد. همچنین ماژول Wi-Fi و بلوتوث شرکت مورد اعتماد Broadcom به این سری اضافه خواهد شد که به طور خاص برای مطابقت با مجموعه ویژگی های آیفون 16 طراحی شده است. این امر انتظارات را در مورد قابلیت های ارتباطی و عملکرد بی سیم این تلفن ها افزایش می دهد.

آیفون 15 پرو مکس

با این حال، جزئیات دقیق تر در مورد این مشخصات در حال حاضر اندک است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود سری جدید آیفون‌های اپل در سپتامبر 2024 معرفی شوند، بسیاری از بهبودها و کدهای احتمالی توسعه‌یافته در طول فرآیند توسعه ممکن است تغییر یا حتی حذف شوند و به نسخه نهایی راه پیدا نکنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه اپل همیشه به ارائه محصولاتی که در دنیای تکنولوژی پیشرو هستند، شهرت داشته است، این احتمال وجود دارد که سری آیفون 16 با تراشه ای عرضه شود که در هیچ دستگاه دیگری ندیده ایم. علاوه بر این، ممکن است شاهد رویکردها و استراتژی های جدیدی از سوی غول فناوری کوپرتینویی باشیم که همواره به دنبال نوآوری و شگفتی در محصولات خود است.

البته با ورود به سال 2024 و پیشروی بیشتر در مراحل ساخت و توسعه آیفون 16، اطلاعات بیشتری در مورد مدل های این سری و ویژگی های آنها فاش خواهد شد و ما در اسمارتک نیوز به شما اطلاع خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.