افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

تلگرام و انحصار بازی های تحت وب 3; پشت پرده موفقیت بازی های شبکه شما

  • کد خبر : 360497
تلگرام و انحصار بازی های تحت وب 3; پشت پرده موفقیت بازی های شبکه شما

تلگرام، محبوب ترین شبکه پیام رسان، اکنون به قدرت بازی های وب 3 تبدیل شده است. داستان از بازی نت کوین و بعد از آن شروع شد اپلیکیشن های مینی تلگرام آنها به سرعت یکی پس از دیگری معرفی شدند. بازی همستر (مبارزه با همستر) به حدی فراگیر شد که حتی مورد انتقاد مقامات سیاسی […]

تلگرام، محبوب ترین شبکه پیام رسان، اکنون به قدرت بازی های وب 3 تبدیل شده است. داستان از بازی نت کوین و بعد از آن شروع شد اپلیکیشن های مینی تلگرام آنها به سرعت یکی پس از دیگری معرفی شدند. بازی همستر (مبارزه با همستر) به حدی فراگیر شد که حتی مورد انتقاد مقامات سیاسی برخی کشورها مانند ایران قرار گرفت و آن را بخشی از «جنگ نرم» نامیدند.

به هر حال به لطف این بازی های ساده و سرگرم کننده شبکه شما (تن) یا همان بلاک چین تلگرامتوانسته است صدها میلیون کاربر را به خود جذب کند. رسانه خبری میز سکه در مقاله ای تحلیلی به بررسی دلایل استقبال گسترده از بازی های شبکه شما و رشد این شبکه نتیجه داده است. با اسمارتک نیوز همراه باشید و روایتی از این گزارش به نقل از CoinDesk.

دلایل موفقیت بازی های شبکه شما چیست؟

Hamster Combat یکی از بازی های شبکه Toon است که به سرعت محبوب شد. این بازی در مارس 2024 (اسفند 1402) در شبکه باز، اکوسیستم وب 3 مبتنی بر تلگرام، راه اندازی شد.

ویژگی اکوسیستم شبکه شما

پس از موفقیت NatCoin، همستر همه را وسوسه کرد که به صفحه نمایش تلفن هوشمند خود ضربه بزنند به امید دریافت پاداش. ماجرا به حدی جدی بود که یکی از مقامات عالی رتبه نظامی ایران به رسانه ها گفت:

یکی از ویژگی های جنگ نرم دشمن، بازی همستر است.

اینال کاردان، مدیر بازی بنیاد تون، در پاسخ به این روند می گوید:

این موضوع به قدری بزرگ شده که حتی بالاترین مقامات سیاسی هم درباره آن صحبت می کنند.

جذب مخاطب عمومی

بنیانگذار Hamster Combat ناشناس است و پروژه تاکنون از پاسخگویی به درخواست های مصاحبه خودداری کرده است. به هر حال، این پروژه ادعا می کند که Hamster بیش از 200 میلیون بازیکن، 11 میلیون دنبال کننده در توییتر و 31 میلیون مشترک در کانال یوتیوب خود دارد.

این بازی تنها یکی از چندین پروژه است Gamefay از شبکه TON رشد قابل توجهی داشته است. بازی جذاب و کارتونی Catizen بیش از 23 میلیون کاربر و Notcoin اولین بازی موفق شبکه شما بیش از 40 میلیون کاربر دارد.

بر اساس گزارش بنیاد تون، در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر در این شبکه فعال هستند. ارزش بازار ارز دیجیتال Toncoin (Toncoin) بیش از 19 میلیارد دلار است و با پیشی گرفتن از پروژه های برجسته مانند Polkadot (Polkadot)، Cardano (Cardano) و NEAR (NEAR) به هشتمین پروژه بزرگ جهان کریپتو تبدیل شده است.

اما مشکل این است که پروژه‌هایی مانند پولکادات یا کاردانو تبدیل به سمبل مقامات سیاسی و نظامی نشده‌اند. بلکه پیکان انتقادشان بازی های شبکه شما را نشانه رفته است. این بازی‌ها حس متفاوتی دارند، ساده و سرگرم‌کننده هستند و به نظر می‌رسد با خارج شدن از محدودیت‌های معمول دنیای کریپتو، بزرگراه را برای جذب مخاطب در پیش گرفته‌اند. ظاهرا چیزی شبیه به موج پذیرش NFT ها در سال 2021 در حال تکرار است. کاردان در این باره می گوید:

بازی های شبکه TON فقط برای حرفه ای ها و گیمرها نیستند. به لطف این بازی ها، افراد عادی نیز برای اولین بار با بلاک چین ارتباط برقرار کردند.

استفاده از پلتفرم تلگرام

دلایل دیگر رشد انفجاری بازی های شبکه TONتلگرام به ویژه در اروپا و آسیا دسترسی جهانی داشت. کاردان می گوید:

تلگرام بیش از 900 میلیون کاربر دارد. اما تا دسامبر 2023، تنها 1 درصد از آنها از پلتفرم تلگرام برای بازی استفاده می کردند. این پایگاه عظیم کاربری باعث شد تا کارآفرینان به فکر استفاده از این فرصت باشند.

ویژگی های NatCoin و Telegramویژگی های NatCoin و Telegram

تیم وانگ، رئیس بنیاد کاتیزن می گوید:

ما به شبکه تلگرام و TON نگاه کردیم و گفتیم اینجا یک سرزمین بکر است.

چنین دیدگاه هایی باعث شد بازی ها را کلیک کنید مانند Yescoin، Natcoin، Catizen و TapSwap برای توسعه و انتشار سریع. از آنجایی که بازی کردن این بازی ها برای همه در هر سنی آسان بود، نیازی به تفکر نداشت و حتی در زمانی که منتظر رسیدن آسانسور بود، قابل بازی بود، تلگرام در یک چشم به هم زدن به یک پلتفرم بازی تبدیل شد.

سهولت بازی های شبکه شما

یکی دیگه دلایل رشد بازی های تلگرام دسترسی به برنامه های کوچک، نحوه بازی و نحوه اتصال آنها به دنیای رمزنگاری بسیار آسان است. شبکه تون موفق شد با حل مشکل رابط های کاربری نامناسب و پروتکل های گیج کننده، چالش 15 ساله وب 3 را یک شبه حل کند.

تجربه کاربری روان و بدون مشکل (UX) یکی دیگر از عوامل کلیدی در رشد اکوسیستم TON است. یک تحلیلگر DeFi به نام دیوید زیمرمن (دیوید زیمرمن) در این باره می گوید:

شبکه TON به دلیل موقعیت مطلوب خود می تواند به قاتل ارزهای دیجیتال تبدیل شود. این پروژه بیش از هر شرکت دیگری از نظر تجربه کاربری و کاربردهای واقعی پیشرفت کرده است. در طول سال‌هایی که در حوزه کریپتو کار می‌کردم، برای معرفی پروژه‌های وب 3 به دوستان غیرمتخصص، مجبور شدم یک آموزش 40 دقیقه‌ای را سازماندهی کنم که با هجوم سوالات گیج کننده همراه بود. اما در مورد شما، موضوع کاملاً متفاوت است.

بازی های مبتنی بر شبکه شما آنها باهوش، جذاب و سرگرم کننده هستند. برای مثال می توانید بازی Catizen را در چند ثانیه شروع کنید و با کلیک روی بچه گربه ها سکه به دست آورید. به همین ترتیب، می توانید با معرفی دوستان و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی پاداش دریافت کنید. ترفندی هوشمندانه که باعث رشد پروژه می شود. برخی از این بازی ها کلیکی هستند، در برخی از آنها باید نشانگر را به چپ و راست بکشید و گاهی اوقات باید انتخاب کنید.

قابلیت airdrop همستر Combatقابلیت airdrop همستر Combat
قابلیت airdrop همستر Combat

Hamster Combat یک بازی کاملاً خودآموز است که دائماً کاربر را به فرهنگ Web 3 ارجاع می دهد. کاربر به عنوان مدیر عامل یک صرافی عمل می کند و باید در مورد بازاریابی، روابط عمومی و حتی مسائل حقوقی تصمیم گیری کند. اگرچه مراحل بازی مانند باز کردن گزینه های “SEC Transparency”، “Executing Identity Verification” (KYC) یا “دریافت مجوز برای راه اندازی صرافی در امارات متحده عربی” منجر به افزایش سود بازیکن در هر ساعت می شود. اما اساساً برای آشنایی با مفاهیم وب 3 طراحی شده اند. البته از زاویه ای دیگر این طراحی کمی عجیب به نظر می رسد; زیرا مفاهیم پیچیده ای مانند شفافیت SEC برای برخی از مردم عادی غیرقابل تصور و گیج کننده است.

علاوه بر این، حتی اگر به نظر می رسد بازی های TON به تازگی ظهور کرده اند. اما بسیاری از آنها چندین سال است که در حال توسعه هستند. تابستان NFTها و ظهور پر سر و صدا آنها در سال 2021 هم همینطور بود. ساخت مجموعه هایی مانند cryptopanx در واقع از سال 2017 کلید خورد و در سال 2021 به یک روند تبدیل شد. وانگ در این رابطه می گوید:

ما از سال 2021 به منظور ساخت کاتیزن، تلگرام را زیر نظر داشتیم.

ساشا (ساشا)، بنیانگذار NatCoin، در ژانویه 2023 در موضوع توییتر موفقیت شبکه شما پیش بینی و دلایل ادعای خود را به شرح زیر بیان کرد:

شبکه شما به بزرگترین بلاک چین از نظر تعداد کاربر تبدیل می شود که مهمترین عامل این موفقیت است تکنولوژی شما و تلگرام است رسیدن به این نتیجه فقط نیازمند گذشت زمان است. تلگرام روزانه ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و پیام رسان اصلی کاربران ارزهای دیجیتال محسوب می شود. بنیانگذاران تلگرام با هدف ایجاد بستری برای فروش نام کاربری و شماره های تلگرام ناشناس، شبکه تون را ساختند و سپس آنها را با هم ادغام کردند. یک ماه پیش کیف پول غیرحضوری تلگرام و صرافی های غیرمتمرکز را معرفی کردند.

پیش بینی های ساشا به حقیقت پیوست و شبکه شما در واقع به موفقیت پیش بینی شده دست یافت. اکنون تون فقط یک شبکه گسترده با رابط کاربری جذاب نیست. اما از طریق ایجاد بازی های مختلف جذابیت کسب درآمد نیز اضافه کرده است

مدل جدید کسب درآمد از بازی های شبکه شما

Airdrop 80 Billion Not Token (NOT) سرانجام پس از این همه کلیک برای جمع آوری سکه، میلیون ها کاربر NotCoin را شگفت زده کرد و در نهایت همه کلیک های بیهوده به یک دارایی دیجیتال با ارزش واقعی تبدیل شد. پاول دورف موسس تلگرام در کانال خود نوشت:

Natcoin، این مینی اپلیکیشن تلگرام تنها در چند ماه به ۳۵ میلیون کاربر فعال رسید. اکنون کاربران NatCoin که فقط برای سرگرمی بازی می کردند، می توانند ارزهای درون بازی را به پول واقعی تبدیل کنند.

موفقیت NatCoin و ایردراپ بزرگ آن باعث شد میلیون‌ها کاربر به امید دریافت پاداش و ثروتمند شدن در بازی‌های کلیکی شرکت کنند. به عبارت دیگر، یک مفهوم جدید بازی برای airdrop (بازی به Airdrop) جایگزین بازی برای کسب درآمد (Play To Earn) شده است. شعار رسمی بازی کاتیزان نیز دقیقاً به همین صورت است. بازی To Airdrop

ویژگی سکه نیستویژگی سکه نیست

در فضای وب 3، رشد و موفقیت به نوعی با افزایش قیمت مرتبط است و بازی های مبتنی بر بلاک چین (GimFi) نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زیمرمن می گوید:

من موفقیت شبکه TON در چند ماه اخیر از جمله افزایش قیمت را نتیجه گمانه زنی های متعارفی می دانم که به آن عادت کرده ایم. من در مورد آمار گزارش شده کاربران شک دارم. زیرا ممکن است هر فرد چند کیف پول داشته باشد. با این حال، حتی اگر این آمار را نادیده بگیریم، هزاران داده اساسی واقعی در مورد بازی های شبکه ای وجود دارد.

ظاهرا داده های مربوط به بازی های شبکه شما توجه سایر بازی سازان را نیز به خود جلب کرده است. دس دیکرسون، که بر توسعه بازی های مبتنی بر بیت کوین در شبکه لایتنینگ تمرکز دارد، می گوید:

من به بازی های TON بسیار خوشبین هستم. این روند نشان می دهد که کاربران تمایل دارند بازی ها را در تعاملات اجتماعی خود بگنجانند، آنها بازی هایی را دوست دارند که ارزش واقعی در گیم پلی دارند.

حذف موانع ورود در بازی های شبکه TON

بازی های شبکه شما تفاوت مهمی با بازی های نسل قبل دارند. اگرچه بازی هایی مانند Oxy Infinity برای جذب مخاطب از شعار “کسب درآمد رایگان» استفاده می شود اما در عمل اینطور نبودند و کاربر برای شروع بازی مجبور بود NFT بخرد. به عنوان مثال ارزان ترین موجود در بازی Oxy Infinity در زمان محبوبیت بیش از 300 دلار قیمت داشت.

ویژگی Airdrop Katzenویژگی Airdrop Katzen

هر چه تعداد کاربران بیشتر باشد، قیمت ها نیز بالاتر می رود. اما این روند پایدار نبود و کاهش بازیگران جدید منجر به کاهش قیمت شد. وونگ در این باره می گوید:

چنین رویدادهایی شبیه به طرح های پونزی هستند. اما بازی Katizen و دیگر بازی های شبکه Toon نیازی به سرمایه گذاری اولیه ندارند.

یکی دیگر از تفاوت های بازی های شبکه تون با سایر بازی ها، مدل درآمدزایی آنهاست. اینال کاردان در این باره می گوید:

بازی های TON بر اساس جذب ترافیک ساخته شده اند. در واقع airdrops یک کمپین بازاریابی برای جذب کاربران و ترافیک است که در نهایت منجر به درآمدزایی می شود. این پروژه از طریق فروش ترافیک و جذب سرمایه از تبلیغ کنندگان به دست می آید.

زیمرمن در مورد آینده TON و بازی های آن می گوید:

صادقانه بگویم، همه ما می دانیم که بازی هایی مانند Hamster Combat پایدار نیستند. اگر می خواهید شبکه شما واقعاً موفق باشد، باید برنامه هایی را طراحی کنید که سودآور باشند. من فکر می کنم که رشد شبکه TON با اوج بازار ارزهای دیجیتال همزمان شده است و آزمایش واقعی پس از یک سقوط بزرگ مشخص خواهد شد. به هر حال، من معتقدم که شبکه شما به دلیل داشتن ویژگی هایی که قبلاً در دنیای کریپتو ندیده بودیم، می تواند زنده بماند و حتی موفق شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-12 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.