افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تلگرام بزرگترین اپلیکیشن زیرزمینی!

  • کد خبر : 320052
تلگرام بزرگترین اپلیکیشن زیرزمینی!

آفتاب نیوز: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی مفصل نوشت. تلگرام با 550 میلیون کاربر، بزرگترین اپلیکیشن زیرزمینی در جهان است. به نظر می رسد این شرکت ترکیبی از یک سرویس پیام رسانی و یک شبکه اجتماعی باشد. او بحث و جدل را به بخش اصلی تجارت خود تبدیل کرده است. تلگرام از ابتدا به عنوان […]

آفتاب نیوز:

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی مفصل نوشت. تلگرام با 550 میلیون کاربر، بزرگترین اپلیکیشن زیرزمینی در جهان است. به نظر می رسد این شرکت ترکیبی از یک سرویس پیام رسانی و یک شبکه اجتماعی باشد. او بحث و جدل را به بخش اصلی تجارت خود تبدیل کرده است.

تلگرام از ابتدا به عنوان یک شورش علیه سانسور فزاینده در روسیه، که خانه اصلی بنیانگذار آن بود. و مناقشات پیرامون عدم رمزگذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال. تا اینکه نقش فعلی آن به عنوان یک اتاق گفتگوی بدون نظارت که متهم شده است. این کشور بستری را برای سازماندهی شورش در انگلیس فراهم کرده است. او سرسختانه و اغلب بی پروا بر آزادی بیان تاکید کرده است.

تلگرام توسط پاول و نیکولای دوروف، برادران میلیاردر تبعیدی روسی در سال 2013 تاسیس شد. البته اولین اپلیکیشنی که پاول راه اندازی کرد، نسخه روسی فیس بوک به نام “V Contact” بود. که هفت سال پیش راه اندازی شد. پاول به تدریج کنترل آن وب سایت را از دست داد و به همین دلیل تلگرام را در تبعید در برلین تأسیس کرد.

برای اهداف عملی، از دبی اداره می شود.

دفتر مرکزی تلگرام به طور قانونی در جزایر ویرجین بریتانیا قرار دارد. اما برای اهداف عملی، از دبی مدیریت می شود. که پاول دوروف اکنون یکی از چهار شهروندی خود را در آنجا دارد.

تلگرام در ابتدا سرویسی مشابه سایر اپلیکیشن های پیام رسان مانند واتس اپ و فیسبوک مسنجر بود. اما در سال های بعد به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد. علاوه بر برقراری ارتباط یک به یک، کاربران می توانند به گروه های حداکثر 200000 نفر بپیوندند. و ایجاد “کانال” پخش که دیگران می توانند دنبال و در مورد نظر.

در نتیجه، این سرویس در یک منطقه خاکستری بین اینترنت عمومی و خصوصی قرار دارد: محتوای آن در Google ظاهر نمی شود و برای کسانی که قبلاً عضو گروه هایی نیستند که از آن استفاده نمی کنند، نسبتا مبهم است. با این حال، در عین حال، پیام‌ها می‌توانند به طور گسترده‌تر و سریع‌تر از برنامه‌های چت پرسرعت مانند WhatsApp پخش شوند.

در انگلستان، تلگرام در محافل راست افراطی به عنوان یکی از آخرین جاهایی که استفن یاکسلی لنون، ​​همچنین به نام تامی رابینسون، بنیانگذار لیگ دفاع راست افراطی انگلیسی، مجاز به ارسال پست بود، به شهرت رسید. از آنجایی که تامی رابینسون در اکثر شبکه های اجتماعی بزرگ ممنوع شد، کانال تلگرام او ساده ترین راه برای طرفدارانش بود تا از پیام های او مطلع شوند.

حریم خصوصی تلگرام

حریم خصوصی تلگرام کارایی نظارت را محدود می کند. یک چت می تواند 100000 عضو داشته باشد، اما اگر یک گروه خصوصی باشد، هیچ کس خارج از آن حتی نمی تواند محتوای توهین آمیز را برای گزارش آن ببیند. البته گزارش نویسی لزوماً منجر به عمل نمی شود. در سال 2015، در پی اتهاماتی مبنی بر اینکه این سرویس اقدامات محدودی را علیه استفاده از آن توسط گروه تروریستی داعش انجام می دهد، دوروف گفت: “حق ما برای حفظ حریم خصوصی مهمتر از ترس ما از چیزهای بد مانند تروریسم است.”

یک دهه بعد، این سرویس دارای یک تیم نظارتی فعال تر از همیشه است، اما دوروف در جاهای دیگر به مبارزه ادامه داده است. در طول سال 2024، او جنگ لفظی را با سرویس پیام‌رسان رقیب Signal به راه انداخت و ادعا کرد که این سرویس پیام‌رسان رمزگذاری شده ممکن است با دولت ایالات متحده ارتباط داشته باشد. عجیب است که تلگرام در حال پیوستن به این جنگ لفظی است، زیرا برخلاف اکثر رقبای خود، پیام‌های ارسالی در این سرویس به‌طور پیش‌فرض رمزگذاری نشده‌اند و کاربران برای استفاده از چنین ویژگی امنیتی باید «چت مخفی» را فعال کنند.

به گزارش گاردین، علیرغم درگیری های مداوم با دولت ها بر سر مسائل نظارتی و سانسور، نزدیک ترین فاجعه تلگرام در سال 2017 اتفاق افتاد، زمانی که تصمیم گرفت بلاک چین خود را به نام “Tune” ایجاد کند. فروش 1.7 میلیارد دلار ارز دیجیتال از این بلاک چین با واکنش حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مواجه شد و در پایان سال 2019، تلگرام مجبور شد پول را پس دهد و تقریباً 21 میلیون دلار جریمه بپردازد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.