افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

تلخ مثل عبور از مرز اصلانی: گیتار…

  • کد خبر : 237936
تلخ مثل عبور از مرز اصلانی: گیتار…

فرامرز اصلانی خبر سرطان را اعلام کرده بود و به احتمال بازنشستگی اش اشاره کرده بود اما خیلی زود غیبت او از صحنه برای همیشه ابدی شد. بازگشت معین به ایران، روندی است که از جلسات کارگروه دولتمردان به وجود آمده است. افرادی که کمتر درگیر حواشی سیاسی بودند و بازگشت آنها به کشور می […]

فرامرز اصلانی خبر سرطان را اعلام کرده بود و به احتمال بازنشستگی اش اشاره کرده بود اما خیلی زود غیبت او از صحنه برای همیشه ابدی شد.

بازگشت معین به ایران، روندی است که از جلسات کارگروه دولتمردان به وجود آمده است. افرادی که کمتر درگیر حواشی سیاسی بودند و بازگشت آنها به کشور می تواند روحیه امید را در کشور افزایش دهد. در نتیجه در برنامه نوروزی امسال رئیس سازمان سینمایی از بهروز وثوقی و بهرام بیضایی به طور رسمی دعوت کرد تا به کشور بازگردند و حیف که فرامرز اصلانی تاک و توک اگرچه در این سال‌ها نقش‌های انتقادی داشته‌اند، اما هرگز نداشته‌اند. آنها را داشت. واکنش های سیاسی رادیکال
فرامرز اصلانی که به طور اتفاقی خواننده حرفه ای شده بود. روزنامه نگاری که در دهه 1950 از دانشگاه روزنامه نگاری لندن فارغ التحصیل شد. پسر امیریه که از کودکی عاشق گیتار بود، نویسندگی را در معتبرترین نشریات جهان تجربه کرد، اما عشق به گیتار و صدایش او را به نامی ماندگار تبدیل کرد. در تاریخ معاصر ایران با تسلط بر صداهای آرامش بخشی که با گیتار کلاسیک خود تولید می کند، در ماه های منتهی به سال 57، در شبی که در یک مهمانی خصوصی در پری خانه خانم زنگنه برای آهوی وحشی شعری از حافظ خواند: «کجایی؟ ای آهو وحشی…» آهنگی که سال هاست بارها در ترانه های رادیو جوان پخش می شود بدون اینکه فرامرز اصلانی اینجا مجوز داشته باشد!

این آهنگ او را به یک خواننده حرفه ای تبدیل کرد. او آلبوم «دلمشقلی ها» را درست در سال قبل از پیروزی انقلاب منتشر کرد و به فهرست پرفروش ترین خواننده ها پیوست.
او سال ها بود که آواز می خواند، اما آلبوم های زیادی برای بازار نداشت. شاید همه ترانه های او در این 50 سال به 40 ترانه نرسد، اما با این آثار محدود او الهام بخش بچه هایی بود که عاشق خوانندگی می شوند. آنها یک گیتار برمی دارند و می خواهند خود را وقف موسیقی حرفه ای کنند.

در هر ساحلی، هر جا که کسی گیتار در دست داشته باشد، اطرافش را آتش گرفته است. هر مکان خاطره انگیزی مثل ساحل زاینده رود که در آن یک نفر گیتار آکوستیک می نوازد و جمعی با هم آواز می خوانند و هر جمع خانوادگی یا دوستانه ای که فرصتی برای آواز خواندن با هم باشد، چطور ممکن است که یک نفر ننوازد و بقیه درسته؟ می خواند: یک دیوار، یک دیوار، یک دیوار بدون هیچ چیز…

آقای اصلانی چه تلخ به تاریخ پیوستید. شما می توانید در میان ما باشید، یکی مثل همه ما که از بسیاری از شرایط مدیریت کشور انتقاد می کنیم. خاطرات شیرینی برای ما ساختی تو برای ما خاطره ای شیرین هستی انقدر زود رفتی که یادمون رفت برات دعا کنیم. “گیتار” شما مدام در گوش ما زمزمه می کند.

۲۴۵۲۴۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.