افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

تلاش می کنیم با گسترش همکاری های منطقه ای آثار تحریم ها را کاهش دهیم.

  • کد خبر : 393155
تلاش می کنیم با گسترش همکاری های منطقه ای آثار تحریم ها را کاهش دهیم.

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان بعدازظهر جمعه پس از بازگشت از سفر ترکمنستان به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و با بیان اینکه این سفر آثار خوبی از نظر فرهنگی داشت، حضور 8 رئیس جمهور این منطقه را برجسته کرد. تصریح کرد: همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن در عشق آباد برگزار […]

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان بعدازظهر جمعه پس از بازگشت از سفر ترکمنستان به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و با بیان اینکه این سفر آثار خوبی از نظر فرهنگی داشت، حضور 8 رئیس جمهور این منطقه را برجسته کرد. تصریح کرد: همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن در عشق آباد برگزار شد و با 4 تن از سران کشور دیدار و گفتگو داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار با رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان افزود: در این دیدار تفاهم نامه هایی در زمینه همکاری و تبادل گاز، برق و تقویت بازارچه های مرزی داشتیم که قرار بود در اجلاس سران کشور برگزار شود. نشست مشترک کمیسیون همکاری های اقتصادی در تهران برگزار می شود.

این دکتر همچنین به دیدار مفصل یک ساعته خود با رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار رایزنی های سازنده ای در خصوص توافقات و قراردادهای دو کشور در حوزه گاز، راه، راه آهن، شیرین سازی آب، انرژی داشتیم. و همکاری پتروشیمی اجرای قراردادهای فیمابین تسریع شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار درباره مسائل منطقه ای نیز گفت وگو کردیم و از روسیه خواستیم در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان موثرتر عمل کند، گفت: همچنین با روسای جمهور ترکمنستان و ازبکستان و گروه های مشترک دیدار کردیم. کار کردن این دو کشور باید با ایران دیدارهایی داشته باشند تا زمینه را برای گسترش بیشتر همکاری ها با فیمابین فراهم کنند.

المدیکسیان خاطرنشان کرد: در مجموع در این دیدارها تلاش می کنیم ارتباطات و همکاری های منطقه ای کشورمان را در زمینه های مختلف گسترش دهیم تا تا حد امکان از تاثیر تحریم های ظالمانه علیه ایران بکاهیم، ​​زیرا جمهوری اسلامی ایران یک کشور است. همسایگی با بسیاری از کشورها و افزایش تعاملات با این کشورها می تواند تا حد زیادی به حل مشکلات ما کمک کند. در این مسیر دستاوردهای خوبی داشتیم که امیدوارم ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.