افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
13

تلاش لذت: در جستجوی ارگاسم گریزان

  • کد خبر : 5817
تلاش لذت: در جستجوی ارگاسم گریزان

ایوا* به جای اوج گرفتن، گریه می کرد. از اولین باری که او در 17 سالگی مقاربت داشت، انباشته شدن عواطف و احساسات اغلب باعث اشک می شد. مواقع دیگر، او احساس می‌کرد که ارگاسم تقریباً یک عطسه است – «این نیمه اوج بسیار سریع، و سپس تمام شد. وقتی در مورد زنانی می شنیدم […]


ایوا* به جای اوج گرفتن، گریه می کرد.

از اولین باری که او در 17 سالگی مقاربت داشت، انباشته شدن عواطف و احساسات اغلب باعث اشک می شد. مواقع دیگر، او احساس می‌کرد که ارگاسم تقریباً یک عطسه است – «این نیمه اوج بسیار سریع، و سپس تمام شد. وقتی در مورد زنانی می شنیدم که ارگاسم های متعدد، ارگاسم های شگفت انگیز داشتند، نمی توانستم تصور کنم.

ایوا که اکنون 70 سال دارد و از یک حرفه طولانی در صنعت فیلم بازنشسته شده است، ناتوانی خود در رسیدن به ارگاسم را پنهانی پوشیده از شرم نگه داشت: “گاهی اوقات در پایان یک قرار پزشکی تقریباً آن را زمزمه می کنم.” او برای چندین دهه از دوستانش می‌پرسید: «چه کسی را می‌بینی؟ با چه کسی صحبت می کنی؟ هیچ کس نمی دانست چگونه می تواند پاسخ یا اطلاعات را دریافت کند.»

اوا ممکن است منزوی شده باشد، اما او تنها نبود. مطالعات تخمین می‌زند که 10 تا 15 درصد از زنان هرگز ارگاسم نداشته‌اند و تقریباً نیمی از آنها درجاتی از آنورگاسمی را گزارش می‌کنند – ارگاسم غایب، نادر، رضایت‌بخش یا دردناک.

با وجود این شیوع، لذت جنسی زنانه تقریباً به اندازه مردانگی مردانه مورد توجه قرار نگرفته است. تبلیغات ویاگرا در ساعات پربیننده تلویزیون نقطه‌گذاری می‌شود، اما ارگاسم زنان نه تنها در میز شام بلکه حتی در محافل بالینی یک موضوع تابو باقی مانده است.

لیزا واله، متخصص زنان و زایمان، متخصص زنان و زایمان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا است که در سال 2001 از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد. استادان او دروس گذرا در مورد عفونت های مقاربتی تدریس کردند، اما “مسائل ارگاسم معمولاً یک چیز فراموش شده است.”

افسانه ها در مورد برانگیختگی زنان

در سال 2016، واله دفتری را افتتاح کرد که صرفاً به سلامت جنسی زنان اختصاص داشت. مشتریان او از دختران نوجوانی که نمی توانند تامپون را بدون درد وارد کنند تا زنان 90 ساله ای که خواهان لذت جنسی بیشتر هستند، متفاوت است.

واله می گوید بسیاری از زنان، حتی آنهایی که بدن خود را به خوبی می شناسند، اطلاعاتی در مورد فیزیولوژی و روانشناسی ارگاسم ندارند. فیلم‌ها، و به‌ویژه صنعت پورن، اغلب افسانه‌هایی را در مورد برانگیختگی و لذت زنان تداوم می‌بخشند.

“[In a movie scene]، گردنش را بوسید و ناگهان او در حال ارگاسم است. این فقط واقع بینانه نیست،” او می گوید.

در حقیقت، زنان برای رسیدن به تعادل هیجان و آرامش مورد نیاز برای ارگاسم نیاز به برانگیختگی دارند که زمان می برد. این شامل هورمون‌ها، روان‌کاری، جریان خون، ماهیچه‌های کف لگن – آنها نمی‌توانند خیلی سفت یا شل باشند – کلاه کلیتورال که به راحتی جمع می‌شود و شبکه‌ای از پیازهای دهلیزی و اسفنج پرینه در پشت صحنه.

الن هید، دکترا، روانشناس جسمی با تخصص در کار بدنسازی جنسی و یک عمل مستقر در اشلند، می گوید: این یک افسانه رایج است که ارگاسم «همه چیز مربوط به کلیتوریس است». در واقع، این یک “واکنش سیستم تولید مثل” است که در آن بافت نعوظ یک زن متورم می شود، رباط های گرد دهانه رحم را بلند می کنند و نورون های مغز در پاسخ به برانگیختگی شلیک می کنند.

هید می‌گوید: «زنان فکر می‌کنند که ارگاسم باید خودبه‌خود باشد. “میتونه باشه. اما ما باید در مورد آن یاد بگیریم.»

چه چیزی در پشت چالش های ارگاسم نهفته است

اوا تلاش کرد. او از ویبره‌ها و اسباب‌بازی‌های جنسی استفاده می‌کرد، از جمله «نوعی چوب با یک چیز پر روی آن برای غلغلک دادن نقطه جی شما». او در کارگاه های آخر هفته در مورد رابطه جنسی تانتریک شرکت می کرد و هر روز صبح کرم استروژن را روی کلیتوریس خود ماساژ می داد. او گفت: “هیچ یک از اینها تبدیل به ارگاسم نشد.”

او همچنین شروع به تأمل در مورد یک تاریخچه جنسی، پزشکی و اجتماعی کرد که شامل یک حادثه آسیب زا در 8 سالگی بود – یکی از بستگان مرد در مقابل او خودارضایی کرد – همراه با سه عمل جراحی شکم، یک سری عفونت های قارچی و قارچی و یک سزارین. وقتی او 35 ساله بود

به گفته کارشناسان، همه اینها می تواند بر توانایی یک زن برای ارگاسم تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که دکتر اریکا مارچند، روانشناس لس آنجلسی با تمرکز بر روابط جنسی و روابط، همیشه مراجعان مبتلا به آنورگاسمی را برای ارزیابی کامل فیزیکی ارجاع می دهد.

بافت اسکار ناشی از جراحی های قبلی، سزارین یا اپیزیوتومی ممکن است مانع ارگاسم شود. هورمون‌های موجود در قرص‌های ضدبارداری و مواد تشکیل دهنده برخی داروهای روان‌پزشکی نیز همین‌طور هستند. اندومتریوز، عفونت های دستگاه ادراری و عفونت های مخمری می توانند بر عضلات کف لگن تأثیر بگذارند.

استفانی پرندرگاست، فیزیوتراپیست، مرکز سلامت و توانبخشی لگن را با مکان‌هایی در شمال و جنوب کالیفرنیا و نیوانگلند تأسیس کرد. تمرکز او روی درد لگن و اختلال عملکرد جنسی است.

او توضیح می دهد: “ارگاسم یک انقباض سریع عضلانی است، ترکیبی از ارگاسم و خودمختار.” در یک کف لگن نرمال و کارآمد، ما باید بتوانیم عضلات را کنترل کنیم. در اختلال عملکرد کف لگن، ما نمی توانیم. مردم متوجه نمی شوند که به همین دلیل ممکن است چالش های ارگاسم داشته باشند.

از درمان دستی تا کار عاطفی

پس از انجام یک شرح حال کامل و ارزیابی فیزیکی – “ما همه چیز را از دنده ها به پایین بررسی می کنیم” او می گوید – پرندرگاست برای بازگرداندن حرکت و کاهش درد در عضلات، بافت ها و اعصاب، درمان دستی، از جمله کارهای ترانس واژینال را انجام می دهد. زنان ممکن است به تمرینات اصلی برای بازگرداندن ضعف در کف لگن یا کشش ملایم برای شل کردن آن عضلات نیاز داشته باشند.

پرندرگاست می‌گوید: «وقتی می‌بینیم عملکرد فیزیولوژیکی آنها وجود دارد، باید به آنها کمک کنیم دوباره ارگاسم شوند.

که اغلب شامل کار عاطفی نیز می شود. مارچاند می گوید که یادگیری و باورهای دوران کودکی در مورد تمایلات جنسی – و همچنین تجربیات جنسی ناخواسته، خشونت جنسی، یا ضربه روحی – نقش بزرگی در توانایی زنان برای رسیدن به ارگاسم دارند. من با مردم در مورد طرز فکرشان در مورد رابطه جنسی و لذت صحبت می کنم: وقتی جوانتر بودند در مورد رابطه جنسی چه یاد گرفتند؟ آنها نسبت به خود و بدنشان چه احساسی دارند؟ آیا لذت چیزی است که خوب باشد؟»

واله، به عنوان بخشی از ارزیابی اولیه خود، از مشتریان در مورد اضطراب و افسردگی، داروها و جراحی ها، استرس و الگوهای خواب می پرسد. او از “آزمون Q-tip” برای بررسی حساسیت و درد در ناحیه فرج، واژن و کلیتوریس استفاده می کند. او ممکن است زنان را به یک متخصص غدد، یک فیزیوتراپیست کف لگن، یا یک درمانگر جنسی متخصص در تروما ارجاع دهد.

و او برای مقابله با توصیه‌های سواره‌نظامی که به‌طور سنتی توسط پزشکانی که از درک پیچیدگی ارگاسم زنانه ناکام هستند، کار می‌کند. واله فهرستی از پیشنهادات غیرمفیدی که بیمارانش دریافت کرده اند را نگه می دارد: کمی شراب بنوشید. لیدوکائین را امتحان کنید. رفتن به تعطیلات. فقط آرام باش.

برخی احساس می‌کنند از «باشگاه ارگاسم» خارج شده‌اند

شرم و رازداری مشکلات ارگاسم را تشدید می کند. هید می‌گوید: «اگر به کسی خجالت می‌کشید یا به او گفته می‌شد که تمام بدنش اشتباه است، یا هر نوع میل غیر خدایی یا زیاده‌روی است… پس یافتن اجازه برای تجسم چیزی است که ما باید قبل از صحبت درباره ارگاسم به آن برسیم.

و هنگامی که زنی نمی تواند به ارگاسم برسد، ممکن است با بحث نکردن در مورد آن، حتی با دوستان، خود را بیشتر منزوی کند. خانم‌ها احساس می‌کنند که به باشگاه ارگاسم تعلق ندارند، و این احساس غم‌انگیز، ترسناک، درمانده و ناامید است. هید می‌گوید که انگار چیزی را از دست می‌دهند.

برای سال‌ها، جنیفر اندرسون، یک مربی 36 ساله فناوری، چنین بود. از زمانی که او در 17 سالگی از نظر جنسی فعال شد، تمرکز او همیشه بر روی لذت بردن از شریک مردش بود.

اگر او از نظر جنسی راضی بود، من کارم را انجام داده بودم. زمانی که ما داشتیم رابطه جنسی داشتیم، ذهن من در مورد چیزهایی که به رابطه جنسی مرتبط نبودند، مشغول بود. من یک بلوک ذهنی در مورد برانگیختگی داشتم. من تا زمانی که به یاد دارم با ارگاسم شریک زندگی مبارزه کردم.»

او در حین رابطه جنسی با شوهرش سعی کرد “حرف های کثیف” را انجام دهد. اسباب بازی های جنسی تماشای پورن با هم اندرسون شروع به رسیدن منظم به ارگاسم کرد تا زمانی که او با یک زن در محل کار رابطه عاشقانه و جنسی برقرار کرد – در نهایت از همسرش جدا شد.

او می‌گوید: «با یک شریک زن، اوضاع بسیار متفاوت بود. من با دانستن این دنیای جدید از تمایلات جنسی و لذت جنسی احساس رضایت بیشتری می کنم.

یک دوره تصادف در “بی بزرگ”

پزشکان بهداشت می گویند استراتژی هایی وجود دارد که برای کمک به زنان مبتلا به آنورگاسمی کار می کند. هید، روانشناس جسمانی، ممکن است “مراقبه ارگاسمیک” را توصیه کند، که در آن یک زن از روان کننده استفاده می کند و کلیتوریس خود را به عنوان تمرین ذهن آگاهی، یادگیری و تجربه احساسات استفاده می کند.

مارچاند «Big O Masterclass» را ایجاد کرد، یک دوره 10 هفته ای آنلاین برای زنانی که در تلاش برای رسیدن به ارگاسم هستند. برنامه درسی خود گام شامل کار بر روی باورهای جنسی، برانگیختگی، تحریک، و پویایی شریک است. از زمان راه اندازی این دوره در سال 2018، نزدیک به 2000 زن آن را شرکت کرده اند.

مارچاند می‌گوید توجه به ارگاسم زنان فقط یک لذت فردی نیست. ارگاسم «مسئله برابری و برابری است. این برای من یک مسئله عدالت اجتماعی است.» او می گوید، خبر خوب این است که “بیشتر اوقات، ارگاسم یک مهارت قابل یادگیری است.”

این در مورد ایوا صدق می کند که تقریباً در تمام زندگی بزرگسالی خود با ارگاسم دست و پنجه نرم کرد. شریک فعلی او، مردی که او 2 سال پیش با او قرار ملاقات را آغاز کرد، صبور است و آماده است تا راهبردهای جدیدی را امتحان کند تا به هر دوی آنها کمک کند از رابطه جنسی لذت ببرند.

او می‌گوید: «این بهترین رابطه، مرتبط‌ترین و شیرین‌ترین رابطه‌ای است که تا به حال داشته‌ام. و در حالی که او هنوز با موانعی برای سهولت جنسی روبرو است – آرتریت، تعویض زانو، تغییرات هورمونی که با افزایش سن به وجود می‌آیند – ایوا همچنین به حس تجدید انگیزه‌اش اشاره می‌کند.

ما رابطه جنسی زیادی نداشتیم، اما من احساس می کنم پیشرفتی وجود دارد. من امیدوار هستم. من در وسط آن هستم. احساس می کنم در سفری هستم که ممکن است مرا به آنجا برساند.»

*برخی از اسامی برای اطمینان از ناشناس بودن تغییر کرده اند.

نمایش منابع

منابع:

استفانی پرندرگاست، فیزیوتراپیست، مرکز توانبخشی و سلامت لگن، لس آنجلس.

اریکا مارچند، دکترا، روانشناس، لس آنجلس.

لیزا ام. واله، DO، متخصص زنان و زایمان، مرکز عملکرد جنسی زنان Oasis، لس آنجلس.

الن هید، دکترا، روانشناس جسمانی، اشلند، OR.

“ایوا” 70 ساله، مدیر بازنشسته صنعت فیلم، لس آنجلس.

جنیفر اندرسون، 36 ساله، مربی فناوری.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=5817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.