افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

تلاش «رونالدو» برای حفظ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 213761
تلاش «رونالدو» برای حفظ سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قوانین AFC، سهمیه تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به نتایج و عملکرد تیم های ملی و باشگاهی کشورها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت ها و لیگ قهرمانان بستگی دارد. . کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس امتیازی که هر تیم در این رقابت […]

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قوانین AFC، سهمیه تیم های حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به نتایج و عملکرد تیم های ملی و باشگاهی کشورها در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت ها و لیگ قهرمانان بستگی دارد. .

کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس امتیازی که هر تیم در این رقابت ها کسب می کند، فدراسیون ها را رتبه بندی می کند و سهمیه تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا بر اساس این امتیازات مشخص می شود.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل 25-2024 در سه سطح لیگ قهرمانان آسیا، لیگ قهرمانان آسیا 2 و لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. چالش لیگ آسیایی (لیگ چالش AFC) برگزار می شود و عملکرد تیم ها در 8 سال گذشته معیار تعداد جایگاه های هر کشور در این رقابت ها خواهد بود.

فصل 2024-25

بر این اساس ایران در فصل آینده 2+1 (2 حضور مستقیم و یک حضور غیرمستقیم) در لیگ قهرمانان آسیا و یک حضور (شرکت در مرحله گروهی) در لیگ قهرمانان آسیا AFC خواهد داشت.

فصل 2025-26

اما با پایان جام ملت های آسیا 2023 و همچنین لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری، سهمیه تیم ها برای فصل 2025-2026 نیز مشخص خواهد شد. لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و تیم های النصر عربستان، الهلال عربستان، الاتحاد عربستان و العین امارات همچنان در این رقابت ها باقی مانده اند. به این ترتیب کشورهای عربستان و امارات همچنان شانس افزایش امتیاز خود را در رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند.

در هر یک از کشورهای شرق و غرب آسیا، کشور اول دارای 3 سهمیه مستقیم، کشور دوم و سوم دارای سهمیه 1+2، کشور چهارم دارای سهمیه 1+1 و کشورهای پنجم و ششم دارای یک سهمیه خواهند بود. .

ایران در حال حاضر در رده سوم منطقه غرب آسیا قرار دارد و برای فصل 2025-2026 دارای امتیاز 1+2 خواهد بود، اما به دلیل حضور العین امارات در مرحله یک چهارم نهایی، ممکن است تغییراتی در جدول ایجاد شود. اختلاف امتیاز ایران و امارات در حال حاضر کمتر از 2 امتیاز است. در حالی که امارات می تواند در صورت صعود العین به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا حداکثر 24 امتیاز کسب کند و بتواند بالاتر از ایران و حتی قطر حرکت کند.

اگر این اتفاق بیفتد، سهمیه ایران کاهش می یابد و به سهمیه مستقیم و سهمیه غیرمستقیم (1+1) تقلیل می یابد.

العین در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف النصر عربستان می رود و اگر یاران کریستیانو رونالدو بتوانند مانع گلزنی العین شوند، ایران با امتیاز 1+2 در رده سوم آسیا باقی می ماند. مقدماتی برای لیگ قهرمانان 26. – حضور در سال 2025.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.