افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

تلاش روسیه برای حذف طالبان از فهرست سازمان های تروریستی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 276838
تلاش روسیه برای حذف طالبان از فهرست سازمان های تروریستی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، پیشنهاد حذف طالبان از وضعیت گروه تروریستی به کرملین ارائه شد تا «پوتین» روز دوشنبه در مورد آن تصمیم بگیرد. به گزارش این رسانه، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که وزارت امور خارجه و وزارت […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، پیشنهاد حذف طالبان از وضعیت گروه تروریستی به کرملین ارائه شد تا «پوتین» روز دوشنبه در مورد آن تصمیم بگیرد.

به گزارش این رسانه، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری کشورش در حال بررسی اخراج احتمالی «طالبان» هستند. جنبش (گروهی تحت تحریم های سازمان ملل) از یک وضعیت. آنها روند شناسایی خود را به عنوان یک گروه تروریستی در روسیه تکمیل کرده اند. به گفته وی، پیشنهاد مربوطه به کرملین ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مسکو به خبرنگاران اعلام کرد که وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه روسیه به کرملین پیشنهاد داده اند که طالبان را از فهرست سازمان های ممنوعه خارج کند این کشور کند

کابلوف با بیان اینکه کار این دو وزارتخانه برای از بین بردن وضعیت طالبان به عنوان یک گروه تروریستی تکمیل شده و نتایج کار به کاخ کرملین منتقل شده است، گفت: ما این موضوع را مثبت می دانیم و این یک روند ضروری است تا قبل از آن. به رسمیت شناختن دولت». آنها طالبان هستند. لذا این موضوع در حال ارزیابی است. همه مسائل به مقام ارشد روسیه منتقل شده است و ما منتظر تصمیم گیری در این زمینه هستیم.

لازم به ذکر است که کابلوف نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان پیش از این از احتمال به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود.

روسیه در سال 2003، طالبان را در فهرست سازمان های تروریستی ممنوعه خود قرار داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=276838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.