افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

تلاش برای افزایش ظرفیت حمل و نقل زائران اربعین راه اندازی حمل و نقل دریایی بین بنادر ایران و عراق

  • کد خبر : 31324
تلاش برای افزایش ظرفیت حمل و نقل زائران اربعین راه اندازی حمل و نقل دریایی بین بنادر ایران و عراق

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده گفت: با توجه به پیش بینی تردد پنج میلیون زائر از اربعین امسال، پیش بینی می شود بیشترین حجم زائران از طریق وسایل حمل و نقل شخصی جابجا شوند که این امر ضروری است. تشویق مردم به استفاده از وسایل ارتباطی شخصی […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده گفت: با توجه به پیش بینی تردد پنج میلیون زائر از اربعین امسال، پیش بینی می شود بیشترین حجم زائران از طریق وسایل حمل و نقل شخصی جابجا شوند که این امر ضروری است. تشویق مردم به استفاده از وسایل ارتباطی شخصی باید از طریق رادیو و تلویزیون انجام شود.

معاون حمل ونقل جاده ای و شهرسازی و رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی اعم از جاده ای، هوایی و ریلی نیز باید نقش مهمی در جابجایی کالا و زائران داشته باشد. : از اول صفر تا بیست و پنجم صفر (27 مرداد تا 30 شهریور 1402) دوره اجرای طرح اربعین است و باید در این مدت برنامه ریزی لازم برای مدیریت ترافیک انجام شود. کمیته سوخت و حمل و نقل ستاد اربعین در تامین ناوگان مورد نیاز حوزه راهداری با سه رویکرد اقدامات لازم را انجام داد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در رویکرد اول باید حدود 5200 ناوگان مینی‌بوس و مینی‌بوس از طریق سایر ارگان‌ها و ارگان‌ها تامین شود که با وجود نظارت‌ها و مکاتبات، تاکنون تنها دو وزارتخانه سمت و نفت در اختیار دارند. آماده شده اند که خود اعلام کرده اند یک سری اتوبوس تهیه می کنند.

وی افزود: اتوبوس های پلاک سفید (غیر عمومی) نیز در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرند و در این راستا با رایزنی انجام شده توسط فرجا تعداد 17 هزار و 600 دستگاه اتوبوس و وضعیت و محل فعالیت آن ها اعلام شده است. استخراج بر اساس استان برخی از این ناوگان پس از شناسایی مالکان می توانند در طرح اربعین مورد استفاده قرار گیرند.

افندی زاده ادامه داد: در رویکرد دوم اجرای مصوبه هیات محترم دولت در خصوص واردات 2000 دستگاه اتوبوس با عمر مفید کمتر از 5 سال از طریق وزارت حراست در حال پیگیری است. معاون حمل و نقل راهداری و شهرسازی گفت: اتوبوس های وارداتی باید از نظر خدمات پس از فروش، محیط زیست و ایمنی از استانداردهای لازم برخوردار باشند. شرکت هایی که دارای کارت بازرگانی هستند می توانند از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت سفارش کنند و با توجه به امکاناتی که در نظر گرفته شده فرصت بسیار مناسبی برای تقویت و توسعه حمل و نقل جاده ای کشور است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: رویکرد سوم استفاده از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی کشورهای همسایه است که برای این منظور گروهی به نمایندگی از کمیته تامین ناوگان به پاکستان و ترکیه اعزام شده است. و اتوبوس های پاکستانی قرار است با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی برای جابجایی زائران پاکستانی از داخل ایران و همچنین توافق اولیه با ترکیه برای ارسال یک سری اتوبوس در قالب قرارداد اجاره ای برای انتقال از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شوند. . تردد زائران از طریق تبادل تفاهم نامه بین شرکت های ملی انجام شده است، برای بهره برداری از این اتوبوس ها در کشور به مدت یک ماه، در مسیر پرتقاضا از جمله تهران – مهران با هدف انجام خواهد شد. بهبود و کنترل های موثرتر.

افندی زاده تصریح کرد: در حوزه هوانوردی هر چه به ظرفیت برنامه ریزی شده پروازها اضافه شود نسبت به سایر روش ها موثرتر است.

و افزود: مقرر شد سازمان هواپیمایی ظرفیت پرواز هفتگی و زمان پیش فروش بلیت ها را مشخص کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه سال گذشته بیشتر پروازها به نجف انجام شد، باید از ظرفیت فرودگاه بغداد بیشتر استفاده شود. علاوه بر این باید از خطوط هوایی خارجی برای افزایش ظرفیت حمل و نقل استفاده کرد.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین یادآور شد: در حوزه ریلی مقرر شد شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به افزایش ظرفیت در مسیر شلمچه و کرمانشاه و پیگیری اعتبارات لازم برای نوسازی اقدام کند. ناوگان راه آهن سازمان باید برنامه و بودجه ای را انجام دهد که به این معناست که ساعت پیش فروش بلیت ها را اعلام کند. همچنین با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ایجاد مسیر حمل و نقل ترکیبی از کرمانشاه اقدام شود.

افندی زاده اذعان داشت: در حوزه دریایی نیز سازمان دریانوردی و دریانوردی باید در خصوص راه اندازی کشتیرانی بین بنادر آبادان و خرمشهر و بندر بصره با بخش خصوصی پیگیری و هماهنگی کند.

معاون حمل و نقل، راه و شهرسازی تصریح کرد: سایر دستگاه ها و دستگاه هایی که در کمیته عضویت دارند باید نسبت به اعلام میزان سوخت مورد نیاز خودروهای امدادی، خودروهای حمل کاروان و سایر الزامات اقدام کنند تا پیگیری شود. در صورت لزوم. از طریق کمیته انجام می شود و باید به ستاد اربعین برای مصرف داخلی تبدیل شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حرکت عظیم اربعین در کشور بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.