افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

تقویت طلای جهانی پس از تضعیف بازار کار آمریکا

  • کد خبر : 119320
تقویت طلای جهانی پس از تضعیف بازار کار آمریکا

انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار بازار کار ایالات متحده، بازدهی خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد و این امید را در بازار جهانی طلا افزایش داد که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره پایان دهد، که باعث افزایش طلای جهانی در روز جمعه شد. طلای نقطه ای جهانی (8:20 صبح به وقت ایران) با 0.4 […]

انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار بازار کار ایالات متحده، بازدهی خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد و این امید را در بازار جهانی طلا افزایش داد که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره پایان دهد، که باعث افزایش طلای جهانی در روز جمعه شد.

طلای نقطه ای جهانی (8:20 صبح به وقت ایران) با 0.4 درصد افزایش به 1992.9 دلار معامله شد. امروز بازار جهانی طلا با 0.3 درصد افزایش به 1999.9 دلار در هر اونس رسید.

رشد بازار کار ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و همزمانی آن با کاهش تورم دستمزدها ممکن است نشان دهنده کند شدن فعالیت در بازار کار باشد. داده‌های اکتبر نشان‌دهنده افزایش 150000 نفری در استخدام آمریکا بود، اما اقتصاددانان افزایش 180000 نفری را پیش‌بینی کرده بودند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures در شیکاگو، گفت داده های بازار کار نسبت به لزوم به تعویق انداختن افزایش نرخ فدرال رزرو هشدار می دهد که باعث تقویت بازار طلا شد.
نرخ های بهره بالاتر می تواند هزینه فرصت دارایی های بدون بهره را کاهش داده و جذابیت آنها را کاهش دهد.

همزمان با انتشار داده های ضعیف بازار کار، کاهش 1 درصدی در بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا مشاهده شد که به پایین ترین ارزش خود در ماه های اخیر رسید. هر دو عامل از مناطق مختلف باعث جذابیت بیشتر بازار جهانی طلا شدند.

با توجه به ابزار CME FedWatch، می توان گفت: اکنون 95 درصد معامله گران انتظار ثبات نرخ بهره را از فدرال رزرو در ماه دسامبر داشتند، در حالی که تنها 80 درصد از سرمایه گذاران قبل از انتشار داده های بازار کار چنین انتظاری را داشتند.

به گفته کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار ONADA، شایان ذکر است که سطح 2000 دلار یک حد ذهنی بسیار مهم برای شمش طلا است و یک شاخص متحرک است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند.

درگیری ها در جنوب غربی آسیا همچنان برای سرمایه گذاران مهم است. چرا که با شروع جنگ، قیمت جهانی طلا به دلیل تقاضا برای پناهگاه امن، 7 درصد افزایش یافت.

تای وانگ، تاجر مستقل در بازار فلزات نیویورک گفت: اگرچه امیدی به صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست، اما به نظر نمی رسد که آتش درگیری به این زودی ها به منطقه سرایت کند. با وجود حرکت قوی افزایش قیمت طلا از ابتدای ماه جاری تاکنون، ثبات قیمت و یا حتی اصلاح جزئی پیش بینی می شود.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت نقره با 2.2 درصد افزایش به 23.2 دلار در هر اونس و قیمت پلاتین با 1.7 درصد افزایش به 942.9 دلار رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.