افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

تقویت سلامت کشور با افزایش همبستگی داروسازان و پزشکان؛ تقدیر از گروه دارویی برکت در همایش داروسازان

  • کد خبر : 196200
تقویت سلامت کشور با افزایش همبستگی داروسازان و پزشکان؛  تقدیر از گروه دارویی برکت در همایش داروسازان

بازار؛ گروه صنعتی: نمایشگاه داروسازی، دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی ایران و سمینار درمان دارویی بیماری‌های غیرواگیر از 25 تا 28 بهمن 1391 در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه این دوره، شهرام کلانتری، مدیرعامل انجمن داروسازان ایران، تقویت تعامل جامعه پزشکی و داروسازان کشور را نسبت به […]

بازار؛ گروه صنعتی: نمایشگاه داروسازی، دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی ایران و سمینار درمان دارویی بیماری‌های غیرواگیر از 25 تا 28 بهمن 1391 در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این دوره، شهرام کلانتری، مدیرعامل انجمن داروسازان ایران، تقویت تعامل جامعه پزشکی و داروسازان کشور را نسبت به گذشته برشمرد و اظهار داشت: وقتی صحبت از درمان می شود، بخش مهمی از درمان بیماران درمان دارویی است. بنابراین، اگر همه پرسنل درمان با بهترین تشخیص، بهترین مراقبت های قبل از درمان را انجام دهند، اما دارو یا داروی با کیفیت در دسترس نباشد، بیمار سودی را که باید از درمان دریافت کند، دریافت نخواهد کرد.

محرمانه بودن اطلاعات بیمار رکن اصلی حکمت پزشکی است

کلانتری خاطرنشان کرد: کل فرآیند تولید، واردات، ورود دارو به شبکه توزیع، انتقال به داروخانه ها، مراکز درمانی و در نهایت دریافت داروی بیمار نیازمند همکاری پزشکان، داروسازان و سایر کادر درمانی کشور است. بزرگترین اثربخشی بر این اساس امیدواریم این سمینار سه روزه بتواند در بهبود روابط متقابل پزشکان و داروسازان موثر باشد. این رویداد می تواند به افزایش استفاده از توانمندی های داروسازان در بخش های درمانی و بهبود شاخص هایی که ضعیف شده اند کمک کند. همچنین باعث بهبود وضعیت اخلاق پزشکی در جامعه برای درمان بهتر بیماران می شود.

کلانتری: امروزه فشار زیادی در همه بخش ها بر روی این دارو و درمان در کشور وجود دارد به طوری که توزیع دارو، مشاوره و درمان بیماران از طریق فضای مجازی انجام می شود.

این داروساز ادامه داد: انجمن داروسازان تلاش می کند تا با توجه به نیاز پزشکان وارد درمان بیماران شده و با مداخلات افراد فاقد صلاحیت مبارزه جدی کند. از این رو سعی داریم ارتباطی را که مبتنی بر حکمت پزشکی است با بیمار از طریق ارتباط حضوری ادامه دهیم و تحت هیچ شرایطی آسیب نبینیم.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: امروزه فشار زیادی بر دارو و درمان این کشور در همه بخش‌ها وجود دارد که توزیع دارو، مشاوره و درمان بیماران باید از طریق فضای مجازی انجام شود. به همین دلیل در جامعه داروسازی به دنبال جلوگیری از انحراف درمان بیمار از مسیر صحیح هستیم.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه توانسته ایم تصمیم گیران حوزه اقتصادی کشور را متقاعد کنیم که دارو و درمان موضوعی نیست که مانند کالاها و خدمات دیگر از طریق اینترنت و فضا ارائه شود. نیازهای غیر تخصصی که بیمار بیان می کند. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا به مسئولین یادآوری کنیم که امنیت اطلاعات سلامت و محرمانه بودن اطلاعات بیماران رکن اصلی حکمت پزشکی در سراسر جهان و ایران است و امیدوارم این صدا به گوش مسئولین و ساختار برسد. پزشکی و درمان بیماران از مسیر درست منحرف نمی شود.

بودجه دارو هنوز در دسترس نیست.

محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در ادامه اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی و همیشگی ما بحث هزینه های پزشکی است که باید قبل از آغاز سال آینده ابلاغ شود و جای تاسف است که اکثر قصورها در حوزه پزشکی توسط دولت چهره خود را تکرار می کند. آنچه امروز شورای عالی بیمه سلامت تعیین کرده رقمی است که نسبت به سال های گذشته رشد بیشتری داشته است.

وی افزود: آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور قول مساعدت حداکثری را برای تصویب عوارض پزشکی ۱۴۰۳ داده است که البته طبیعی است که این رقم در دولت کاهش پیدا کند و افزایش شهریه ۴۶ درصدی اعلام شده که نمی تواند پوشش مطالبات اولیه این حوزه، مجدداً در دولت اصلاح شود.

فاضل: درخواست ما این است که دولت متوجه شود که تعرفه ابزار سرکوب نیست بلکه یک ابزار مترقی و نظارتی است.

فاضل ادامه داد: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه در شورای عالی بیمه سلامت حق وتو دارد و نرخ های مصوب را به میل خود تعدیل و تعدیل می کند. ما این حق وتو را ظالمانه می دانیم و به هیچ وجه آن را به رسمیت نمی شناسیم. درخواست ما این است که دولت متوجه شود که تعرفه ابزار سرکوب نیست بلکه یک ابزار مترقی و نظارتی است تا نه تنها در نظام پزشکی بلکه در همه زمینه ها بین طرفین تعرفه انضباط شکل بگیرد. با این حال، مقامات از این ابزار برای سرکوب استفاده می کنند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: اگر مسئولان نتوانند تعادل را در این زمینه حفظ کنند و باعث سقوط یک طرف شوند، حتما حوزه سلامت متضرر می شود. بنابراین، اگر حوزه سلامت سقوط کند، چیزی که این روزها دور از انتظار نیست، آسیب بزرگی نیز به کشور وارد خواهد کرد.

فاضل افزود: در ادامه در مورد دستیاران متاسفانه وزارت بهداشت از معاونت بهره وری استفاده کرده و رفتاری انسانی با دستیاران ندارد. معضلی که باعث شده افراد این رشته نتوانند آینده روشنی را برای خود متصور شوند و نه تنها از نظر جغرافیایی پس از فارغ التحصیلی ممنوع الخروج شده باشند، بلکه هزینه های نادرستی نیز به آنها تحمیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در محدوده طرح درور نیز بعید است که بودجه مناسبی برای سال 1403 در مجلس به تصویب برسد و متاسفانه هنوز بخش قابل توجهی از بودجه سال جاری به تصویب نرسیده است. در طرح درور پیش بینی شده است.

موقعیت حرفه ای داروخانه را به مردم معرفی کنید.

همایون صادقی، رئیس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان ایران در ادامه این همایش گفت: ما در شرایط بحرانی قرار داریم و بیش از هر چیز به وحدت گروه های پزشکی نیاز داریم. متأسفانه سیل ناخواسته ای به سوی این جامعه سرازیر شده است که اگر تک تک ما ستونی برای مقابله با این سیل ویران نباشیم دیر یا زود همه ما را می بلعد.

صادقی: مایه تاسف است که در طول 50، 60 سال گذشته نه در بین دولت و نه در بین مردم نتوانسته ایم جامعه دارویی را تثبیت کنیم.

وی افزود: شرم آور است که در طول 50 یا 60 سال گذشته نتوانسته ایم جامعه دارویی را نه در بین دولت و نه در بین مردم تثبیت کنیم. ما هنوز نتوانسته ایم تصویر درستی از داروساز در جامعه ارائه دهیم. بنابراین در نتیجه بازتاب این موضوع را در قالب مشکلات متعدد حاکمیتی می بینیم.

صادقی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه دارویی افتاده است اما کافی نیست و باید جایگاه حرفه ای داروسازان را به درستی معرفی کنیم. باید از مردم این منطقه شروع کنیم تا بازتاب آنها را در دولت ببینیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از شرکت های دارویی برگزیده کشور نیز تقدیر شد و نام گروه دارویی برکت نیز مانند سایر رویدادها در صدر فهرست قرار گرفت و خوش درخشید.

گفتنی است گروه دارویی برکت با 6 شرکت تولیدی شامل البرز دارو، سبحان دارو، سبحان انکولوژی، پرودوز دارو، ایران دارو و داروسازی ریحانه در دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی ایران و درمان شرکت کرد. از داروها سمینار بیماری های غیر واگیر با حضور و استقبال علاقه مندان به آخرین پیشرفت های دارویی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.